Gå til innhold

Laber kundeservice

Anbefalte innlegg

Good Golly!
Skrevet

Jeg synes stort sett at folk er flink med kundeservice, men enkelte ganger begriper jeg ikke hva enkelte gjør i service-bransjen! De er frekke, ufine, grinete og ubehjelpsomme.

I jobbsammenheng bør alle ta seg sammen og ikke la personlige problemer gå ut over kundene. Er du proff gjør du som best du kan og prøver å yte ditt beste. Alle kan ha dårlige dager, men utad skal du være blid og trivelig.

Og en annen ting: folk har blitt skikkelig dårlige på å si kondolerer, takk for maten, takk for meg og tusen takk - som burde vært vanlig norsk folkeskikk!!

Gjest enig med du i det
Skrevet

Du, siden du nevner det,

hva betyr KONDOLERER ??

Jeg føler at jeg sier et ord jeg ikke helt vet hva betyr, når jeg bruker det .....

Ellers er jeg VELDIG enig i at det er DÅRLIG folkeskikk ute blandt folk idag, og jeg har merket meg SPESIELT Oslo ..... av en eller annen grunn ......

Skrevet

Du, siden du nevner det,

hva betyr KONDOLERER ??

Jeg føler at jeg sier et ord jeg ikke helt vet hva betyr, når jeg bruker det .....

Ellers er jeg VELDIG enig i at det er DÅRLIG folkeskikk ute blandt folk idag, og jeg har merket meg SPESIELT Oslo ..... av en eller annen grunn ......

kondolere

kondole´re v2 (fra lat., av *kon- og lat. dolere 'føle smerte') utrykke sin medfølelse i en annens sorg

Jeg liker ikke ordet. Det er for .. balkete, fremmed. Rart. Vanskelig å putte i en setning.

Skulle hatt noe tilsvarende amerikanerne. I'm sorry for your loss. Eller lignende.

Good Golly!
Skrevet

kondolere

kondole´re v2 (fra lat., av *kon- og lat. dolere 'føle smerte') utrykke sin medfølelse i en annens sorg

Jeg liker ikke ordet. Det er for .. balkete, fremmed. Rart. Vanskelig å putte i en setning.

Skulle hatt noe tilsvarende amerikanerne. I'm sorry for your loss. Eller lignende.

Du trenger ikke å putte kondolerer i en setning. Det holder å se pårørende inn i øynene, ta dem i hånden og si kondolerer. Enkelt og greit.

Skrevet

Huff ja...

Denne samtalen fant sted med en kundekonsulent i Versta Forsikring da jeg ba om pristilbud på en 1992 Audi S4 2,2TQ;

-Nei, den er uøsnket her hoss oss.

-Javel??? Kan du utdype det litt mer eller?

-Neijaiaiiii... Den har vel stor motor eller noe. Vet ikke jeg...

-Du må da vite det! Om det er på grunn av tyveristatistikk eller ulykkesfrekvens.

-Sikkert litt begge deler da...

-Den har turbo og litt mer hester enn en vanlig 100, samt litt stivere understell. Mange av dem har ikke S-merket engang, så det er ingen som ser at det er en S-modell

-Nei, hva skal du med den da?

Hadde ikke forsikra ei hemoride i Vesta!

Skrevet

Jeg ville bare vært glad til om ingen brukte ordet kondolerer, for jeg syns det er et iskaldt ord. *grøss* Det finnes så mange andre måter å si at man er lei seg for at personen har mistet noen nære- og som er langt bedre ordvalg enn kondolerer.

Men ellers er jeg enig med deg. Her hjemme takker vi alle sammen - enten for maten, for at vi har fått noe, hvis noen gjør oss en tjeneste e.l.

petter smart
Skrevet

Undersøkelser viser at det over tid er skadelig for ens psykiske helse å late som om en er blid og hyggelig ovenfor kunder o.l. når en ikke er det.

Skrevet

Du trenger ikke å putte kondolerer i en setning. Det holder å se pårørende inn i øynene, ta dem i hånden og si kondolerer. Enkelt og greit.

Jeg synes det høres helt fjollete ut.

Dessuten er det ofte over telefonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...