Good Golly! Skrevet 15. juli 2003 Skrevet 15. juli 2003 Jeg synes stort sett at folk er flink med kundeservice, men enkelte ganger begriper jeg ikke hva enkelte gjør i service-bransjen! De er frekke, ufine, grinete og ubehjelpsomme. I jobbsammenheng bør alle ta seg sammen og ikke la personlige problemer gå ut over kundene. Er du proff gjør du som best du kan og prøver å yte ditt beste. Alle kan ha dårlige dager, men utad skal du være blid og trivelig. Og en annen ting: folk har blitt skikkelig dårlige på å si kondolerer, takk for maten, takk for meg og tusen takk - som burde vært vanlig norsk folkeskikk!! 0 Siter
Gjest enig med du i det Skrevet 15. juli 2003 Skrevet 15. juli 2003 Du, siden du nevner det, hva betyr KONDOLERER ?? Jeg føler at jeg sier et ord jeg ikke helt vet hva betyr, når jeg bruker det ..... Ellers er jeg VELDIG enig i at det er DÅRLIG folkeskikk ute blandt folk idag, og jeg har merket meg SPESIELT Oslo ..... av en eller annen grunn ...... 0 Siter
tiliti Skrevet 15. juli 2003 Skrevet 15. juli 2003 Du, siden du nevner det, hva betyr KONDOLERER ?? Jeg føler at jeg sier et ord jeg ikke helt vet hva betyr, når jeg bruker det ..... Ellers er jeg VELDIG enig i at det er DÅRLIG folkeskikk ute blandt folk idag, og jeg har merket meg SPESIELT Oslo ..... av en eller annen grunn ...... kondolere kondole´re v2 (fra lat., av *kon- og lat. dolere 'føle smerte') utrykke sin medfølelse i en annens sorg Jeg liker ikke ordet. Det er for .. balkete, fremmed. Rart. Vanskelig å putte i en setning. Skulle hatt noe tilsvarende amerikanerne. I'm sorry for your loss. Eller lignende. 0 Siter
Good Golly! Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Skrevet 15. juli 2003 kondolere kondole´re v2 (fra lat., av *kon- og lat. dolere 'føle smerte') utrykke sin medfølelse i en annens sorg Jeg liker ikke ordet. Det er for .. balkete, fremmed. Rart. Vanskelig å putte i en setning. Skulle hatt noe tilsvarende amerikanerne. I'm sorry for your loss. Eller lignende. Du trenger ikke å putte kondolerer i en setning. Det holder å se pårørende inn i øynene, ta dem i hånden og si kondolerer. Enkelt og greit. 0 Siter
Reg@l Skrevet 15. juli 2003 Skrevet 15. juli 2003 Huff ja... Denne samtalen fant sted med en kundekonsulent i Versta Forsikring da jeg ba om pristilbud på en 1992 Audi S4 2,2TQ; -Nei, den er uøsnket her hoss oss. -Javel??? Kan du utdype det litt mer eller? -Neijaiaiiii... Den har vel stor motor eller noe. Vet ikke jeg... -Du må da vite det! Om det er på grunn av tyveristatistikk eller ulykkesfrekvens. -Sikkert litt begge deler da... -Den har turbo og litt mer hester enn en vanlig 100, samt litt stivere understell. Mange av dem har ikke S-merket engang, så det er ingen som ser at det er en S-modell -Nei, hva skal du med den da? Hadde ikke forsikra ei hemoride i Vesta! 0 Siter
Anki Skrevet 15. juli 2003 Skrevet 15. juli 2003 Jeg ville bare vært glad til om ingen brukte ordet kondolerer, for jeg syns det er et iskaldt ord. *grøss* Det finnes så mange andre måter å si at man er lei seg for at personen har mistet noen nære- og som er langt bedre ordvalg enn kondolerer. Men ellers er jeg enig med deg. Her hjemme takker vi alle sammen - enten for maten, for at vi har fått noe, hvis noen gjør oss en tjeneste e.l. 0 Siter
petter smart Skrevet 15. juli 2003 Skrevet 15. juli 2003 Undersøkelser viser at det over tid er skadelig for ens psykiske helse å late som om en er blid og hyggelig ovenfor kunder o.l. når en ikke er det. 0 Siter
tiliti Skrevet 15. juli 2003 Skrevet 15. juli 2003 Du trenger ikke å putte kondolerer i en setning. Det holder å se pårørende inn i øynene, ta dem i hånden og si kondolerer. Enkelt og greit. Jeg synes det høres helt fjollete ut. Dessuten er det ofte over telefonen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.