Gå til innhold

Planlegger og avtaler du...

Anbefalte innlegg

Good Golly!
Skrevet

... å besøke/få besøk av noen? Jeg reagerer på at det blir færre og færre ganger hvor noen bare dropper innom meg. Jeg liker å planlegge, men jeg synes ikke at ALT bør planlegges. Jeg liker å stikke innom venner hvis jeg er i nabolaget eller bare føler for det. Og de gangene blir alltid kosligst fordi det nettopp ikke er planlagt.

Går vi for mye etter klokka og ikke etter lyst og behov lenger?

Gjest meg igjen
Skrevet

Jeg liker best avtaler! Må vite om noen kommer innom... Men det er da også koselig om noen bare dukker opp! Men siden vi har små barn er det greit med avtaler. Noen dager er jeg sliten og vandrer rundt i pysjamasen klokken 12.. Jeg tror mange har det travelt og ringer for å avtale besøk. I alle fall når man har barn. Før var det ikke slik; altså for noen år siden. Og da jeg var single...

Skrevet

Jeg liker best å vite om det på forhånd. Det er jo ikke vanskeligere enn å ta en telefon og spørre om det passer at en stikker innom.

Syns absolutt ikke det er noe hyggelig dersom det plutselig står noen på døren uten at jeg vet noe om det. Det er ikke alltid det passer sånn plutselig. Det kan derimot være sånn at en kan forandre på ting sånn at det kan passe dersom en får en telefon først.

Good Golly!
Skrevet

Jeg liker best å vite om det på forhånd. Det er jo ikke vanskeligere enn å ta en telefon og spørre om det passer at en stikker innom.

Syns absolutt ikke det er noe hyggelig dersom det plutselig står noen på døren uten at jeg vet noe om det. Det er ikke alltid det passer sånn plutselig. Det kan derimot være sånn at en kan forandre på ting sånn at det kan passe dersom en får en telefon først.

Er du en smule sær eller?

Gjest enig med amber sun
Skrevet

Jeg liker også best avtaler.. Pleier ikke troppe opp hos noen uten å snakke med dem om det passer! Greit å ha det litt ryddig hjemme (blir fort rot med barn..), og kanskje noe å servere.

Skrevet

Hvorfor det?

Fordi jeg liker å vite når jeg får besøk?

Hadde jo vært litt synd om det ringte på døra akkurat idet jeg var i ferd med å dra på jobb, og så måtte de besøkende bare dra igjen. Kanskje hadde de til og med reist et stykke, og da er det skuffende å måtte snu i døra.

Hadde de tatt en telefon, kunne vi avtalt når de kom innom, f eks når det faktisk er noen hjemme.

Good Golly!
Skrevet

Hvorfor det?

Fordi jeg liker å vite når jeg får besøk?

Hadde jo vært litt synd om det ringte på døra akkurat idet jeg var i ferd med å dra på jobb, og så måtte de besøkende bare dra igjen. Kanskje hadde de til og med reist et stykke, og da er det skuffende å måtte snu i døra.

Hadde de tatt en telefon, kunne vi avtalt når de kom innom, f eks når det faktisk er noen hjemme.

Synes noe av spontaniteten blir borte når du må planlegge et besøk til venner. Jeg er stor fan av at uforutsette ting skjer. Det piffer opp hverdagen litt.

So what om de kommer litt ubeleilig? Gjør det enkelt og gjør det beste ut av det. Synes at nordmenn er altfor dårlige til å besøke hverandre. Ingen er så opptatt at de ikke har tid til et lite uplanlagt besøk! :)

Gjest Leisa
Skrevet

Synes noe av spontaniteten blir borte når du må planlegge et besøk til venner. Jeg er stor fan av at uforutsette ting skjer. Det piffer opp hverdagen litt.

So what om de kommer litt ubeleilig? Gjør det enkelt og gjør det beste ut av det. Synes at nordmenn er altfor dårlige til å besøke hverandre. Ingen er så opptatt at de ikke har tid til et lite uplanlagt besøk! :)

Enig med GG!

Vi legger så mye i et besøk, og skal handle inn og styre på forhånd, så det blir mest pes. Et besøk skal primært være sosialt og trivelig - ikke så nøye om huset er vasket og fryseren full.

Synes vi har mistet noe på veien her.

Gjest meg igjen
Skrevet

Enig med GG!

Vi legger så mye i et besøk, og skal handle inn og styre på forhånd, så det blir mest pes. Et besøk skal primært være sosialt og trivelig - ikke så nøye om huset er vasket og fryseren full.

Synes vi har mistet noe på veien her.

Men ikke så kjekt med besøk om babyen hviler og du selv akkurat har lagt deg nedpå for å hvile etter en travel natt... Og du ikke har hatt tid til å gå i dusjen, og oppvasken flyter..

Good Golly!
Skrevet

Men ikke så kjekt med besøk om babyen hviler og du selv akkurat har lagt deg nedpå for å hvile etter en travel natt... Og du ikke har hatt tid til å gå i dusjen, og oppvasken flyter..

Du er bare vanskelig i dag ;)

Gjest meg igjen
Skrevet

Du er bare vanskelig i dag ;)

Kos deg i varmen:)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg vil ha begge deler! Jeg både stikker innom folk og blir glad når folk stikker innom meg.. det er jo bare å si fra at en skal ut om det ikke passer..

Men jeg vil også lage avtaler, slik at en får gjort ting som trenger planlegging også, middager, turer, konserter, fester o.l..

Men det er uansett kos å få besøk, synes jeg..:o)

Gjest kongen på haugen
Skrevet

Jeg vil ha begge deler! Jeg både stikker innom folk og blir glad når folk stikker innom meg.. det er jo bare å si fra at en skal ut om det ikke passer..

Men jeg vil også lage avtaler, slik at en får gjort ting som trenger planlegging også, middager, turer, konserter, fester o.l..

Men det er uansett kos å få besøk, synes jeg..:o)

Men har du barn? Da kan det være greit med en telefon først...

laguna1365380434
Skrevet

Men har du barn? Da kan det være greit med en telefon først...

Nei jeg har ikke barn. Men jeg tror ikke barn hadde endret mitt syn på at jeg synes begge typer besøk er koselig.

Når jeg var liten stakk både vennene mine og vennene til foreldrene mine innom uten avtaler.. Alle syntes det var greit..

Jeg setter pris på litt impulsivitet. men smaken er som baken, og jeg respekterer at det finnes delte meninger også om dette.

Tror jeg hadde oppdaget det om noen jeg kjenner mislikte at jeg stakk innom uten forvarsel, og da hadde jeg sluttet med det. sef.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...