Gå til innhold

NHD- frivillig innleggelse

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere undersøkt muligheten for en frivillig innleggelse, men

fikk tilbakemelding om at det ikke er så enkelt når man er under 18 år

gammel.

Jeg har for tiden en del tildels fremtredende negative/suicidale

følelser og ville finne det godt å få en pause fra hverdagen så jeg kan

få litt orden på følelsene.

Jeg har for tiden ikke noe annet tilbud om psykolog 2 ganger i uken.

Dette er positivt, men jeg sliter med å kunne snakke like åpent med

henne som jeg kan med enkelte av menneskene her på nettet.

Det er en del komplikasjoner rundt hennes situasjon som dessverre kan

gjøre at det vil ta tid å få til en slik grad av åpenhet.

Skal på lengre sikt (om et par måneder) få et omfattende tilbud av

barnevernet, hvilket omfatter leilighet med omsorgspersoner. Imidlertid

er jeg bedømt som såpass "vanskelig" at jeg ikke får noe midlertidig

tilbud om institusjonsplass frem til dette opplegget går i orden.

Hvilke muligheter har jeg for en frivillig innleggelse, og hvordan bør

jeg gå frem ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11274-nhd-frivillig-innleggelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du må gå via psykologen eller allmennlegen din dersom du skal innlegges i en institusjon.

Min faglige vurdering er dog at polikliniske samtaler er den beste behandling med tanke på endring. Det er ikke mange som oppnår å få to ukentlige samtaler.

Ofte er innleggelser til skade for behandlingsprosessen. Jeg ser selvsagt at det av og til er helt nødvendig, men en skal være klar over at innleggelse ofte støtter de regressive og umodne delene av personligheten og dermed faktisk kan være skadelig.

Uansett er det sikkert du og psykologen din som best kan vurdere hva som er best for deg.

Du må gå via psykologen eller allmennlegen din dersom du skal innlegges i en institusjon.

Min faglige vurdering er dog at polikliniske samtaler er den beste behandling med tanke på endring. Det er ikke mange som oppnår å få to ukentlige samtaler.

Ofte er innleggelser til skade for behandlingsprosessen. Jeg ser selvsagt at det av og til er helt nødvendig, men en skal være klar over at innleggelse ofte støtter de regressive og umodne delene av personligheten og dermed faktisk kan være skadelig.

Uansett er det sikkert du og psykologen din som best kan vurdere hva som er best for deg.

*skremt*

Så psykologer kan også (tvangs)innlegge?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...