Gå til innhold

Bilforsikring, hva er mest fair?

Anbefalte innlegg

Er det rettferdig at man skal straffes FØR man har gjort noe? For eksempel jeg, 21 år, jente, kjører kombibil med bikkjebur og barnevogn i bagasjerommet. Er det rett at jeg skal svi fordi 18-19 årige gutter i gamle BMW 320i ikke kan bruke nøtta?

Gjensidige er ganske greie her synes jeg, betaler ungdomstillegg som man får tilbake ved skadefri (evt uhell forårsaket av andre) kjøring i 5 år. Kjempegreier!

Holder på å hente inn tilbud fordi bilen skal byttes ut (om jeg blir kvitt jævleskapen...) Ligger an til å bli BMW 520iAT, BMW 525TDSA eller BMW 530DAT. Hos Sparebank1 og If var 520iAt billigst, men likevel jævlig dyr. Hhv 13659 hos SB1 og 18116 hos If. (6185 hos Gjensidige) Så ble det dyrere oppover. Hos Gjensidige ble det billigere! 525 TDSA 5923 kroner, og 5994 for 530DAT. Mye mindre skader på bilene fordi det ikke finnes så mange av dem, og fordi det er mer begrenset hvem som har råd til dem.

Liker ordningen til Gjensidige best, at det blir regnet ut fra antall skader og ikke antall hestekrefter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/113966-bilforsikring-hva-er-mest-fair/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men du får jo tilbake disse pengene hvis du kjører skadefritt fram til en viss alder (23 tror jeg).

Ja, som sagt hos Gjensidige. Sparebank1 hadde også tilsvarende ordning, men de ble dritdyre likevel.

Tillegget betales frem til fylte 23 år, og utbetales når du har hatt forsikringen i 5 år, eller fyller 25 år avhengig av hva som inntreffer først.

Annonse

Nå er det vel faktisk slik at unge jenter er de som bulker mest.. :)

Under 6K for å forsikre en så dyr bil er jo ganske rimelig..

Kjørelengde & Bonus?=

Kjørelengde 8000 km, bonus 60%, egen garasje, egenandel 7000 (NAF dekker 4000) og noe YS rabatt. Kasko uten leiebil. Dette var inkl ungdomstillegg. (Mener det er 1200 i år)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...