Gå til innhold

AP og SV mot anbudsprivatisering - enda det gir bedre kvalitet

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

I tilfelle du ikke fikke det med deg i en annen tråd ;o)

http://www.forskning.no/Prototype/Artikler/2003/juli/1058518103.03

Vil du gjette på hvilken politisk retning denne mannen representerer (se på skjegget :) ?

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

20

• Sør

19

• pip

16

• soleil

9

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Med Risenga i Asker i friskt minne, så skjønner jeg ikke at noen partier reserverer seg...

Skal jeg fortelle deg:

hvem som EGENTLIG dreit seg ut på Risenga, og som har det hele og fulle ansvar i følge loven om sykehjem, og kontrollen med disse ?

hva 85% av media- og avis- Norge stemmer ?

hvilke organisasjoner og hvilket parti som ivaretar de kommuenansattes interesser, og driter i pasientene ?

Ulv I Faarikaal

"....avtaler som kan sies opp dersom tjenestene blir for dårlige eller uteblir."

Det burde jo være en selvfølge i en hver avtale, men jeg tror det har vært gjort mye dårlig arbeid av dårlig kvalifisert personell i det offentlige tidligere når det gjelder dette.

Mye svært dårlig håndverk er blitt gjort. Innkjøp av tjenester er et håndverk, det krever kvalifiserte folk som i alle andre yrker. De kommuneansatte svikter på helt elementære områder. Det har aldri blitt stilt krav til dem, virker det som på meg. I noen tilfeller virker det som bevisst sabotasje eller slappeste slendrian. Det overrasker sikkert ingen at kommunene ikke har kvalifiserte folk heller, da de har underbetalt alle i alle år.

Spora opp alt som er helt eller delvis mislykka ja. Men det vellykka har han ikke ofret så mye oppmerksomhet.

Det har han sikkert, dette er jo bare en artikkel om forskninga hans, ikke sjølve forskninga?

Det han sier noe om er hvilke faktorer må ligge til grunn for at privatisering skal være vellykka -er ikke det interesant?

Det synes jeg!

Annonse

Ulv I Faarikaal

Det har han sikkert, dette er jo bare en artikkel om forskninga hans, ikke sjølve forskninga?

Det han sier noe om er hvilke faktorer må ligge til grunn for at privatisering skal være vellykka -er ikke det interesant?

Det synes jeg!

Joda.

>>og heller ikke stortingsrepresentant for Arbeiderpartiet Britt Hildeng er overbevist om at konkurranseutsetting er veien å gå.

- Vi er generelt mot konkurranseutsetting fordi vi mener at det på lengre sikt kan gi veldig ulike tjenester, sier hun.

Hva mener hun med det ? Når har kommunale tjenster vært like fra kommune til kommune ?

Aldri.

Noen kommuner er resere innen visse sektorer, mens andre er totalt udugelige. Hvis noen peker på døgeniktene, kommer hele AP-Norge og klorer i trynet. Her skal alle være like enten de er det eller ikke. "Rettferdigheten" som de kaller det. Ap beskytter de kommuneansatte fordi de sponses av LO, og de kommuneansatte er medlemmer i LO-tilsuttede forbundene. Hovedmedlemsmassen i LO er de kommuneansattte. Ikke så rart når vi vet 1/3 av alle yrkeaktive er ansatt i det offentlige.

Korrupsjon ?

Skal jeg fortelle deg:

hvem som EGENTLIG dreit seg ut på Risenga, og som har det hele og fulle ansvar i følge loven om sykehjem, og kontrollen med disse ?

hva 85% av media- og avis- Norge stemmer ?

hvilke organisasjoner og hvilket parti som ivaretar de kommuenansattes interesser, og driter i pasientene ?

Du skriver: "hvem som EGENTLIG dreit seg ut på Risenga, og som har det hele og fulle ansvar i følge loven om sykehjem, og kontrollen med disse ?"

De private eierene har selvsagt ansvaret. At det offentlige burde ha passet bedre på er sikkert sant, men er som å beskylde politiet for "ansvar" fordi et bankran ble begått.

Tåpelig av deg.

Du skriver: "hva 85% av media- og avis- Norge stemmer ?"

De stemmer nok til venstre for sentrum, ettersom man kan anta at deres utdannelse er over gjennomsnittet.

EIERENE, derimot, stemmer neppe SV.

====

Du skriver: "hvilke organisasjoner og hvilket parti som ivaretar de kommuenansattes interesser,"

Ap, SV og en del andre partier.

===

Du skriver: " og driter i pasientene ?"

Frp, åpenbart, som vil sette bestemor ut på anbud.

Beklager, UiF, men det tar 2 minutter å torpedere "argumentene" dine.

Stort sett er det bedre vilkår i det private enn i det offentlige for oss helse/sosialarbeidere.

Det høres ut som om man sparer 20% ved at det offentlige tilbyr en tjeneste, men så lenge penga blir sølt bort så er ikke de penga spart og kan derfor ikke brukes på noe annet.

Det er åpenbart ingen grunn til at pengene skal "søles" bort fordi noe er offentlig.

Som undersøkelsen viser så kan man få bedre kvalitet ved å fokusere på det. Det kunne jeg fortalt deg gratis! :-)

Med vennlig hilsen

Det er direkte feilaktig.

LØnningene i private bedrifter er ofte høyere enn i det offentlige. Man skulle tro dette var alment kjent.

Dessuten er det selvsagt ikke slik at effektivisering handler om å gi folk dårligere vilkår. De fleste som har jobbet i vanlige bedrifter, har vært gjennom effektiviseringstiltak. Lønnen til den enkelte reduseres ytterst sjelden i slike prosesser.

Det er opplagt at store offentlige bedrifter kan drives bedre.

....

Dessuten sør; disse 20% kan du jo gjenta til kjedsommelighet. Gjennomsnittlig avkastning for bedrifter ligger nærmere 10%.

Dessuten er det faktisk et problem at norske bedrifter tjener for lite penger i dag. Bare spør de arbeidsledige.

Du skriver: "Dessuten er det selvsagt ikke slik at effektivisering handler om å gi folk dårligere vilkår. De fleste som har jobbet i vanlige bedrifter, har vært gjennom effektiviseringstiltak. Lønnen til den enkelte reduseres ytterst sjelden i slike prosesser."

Isåfall er det jo neppe noe innsparingspotensiale uansett....

De samme "innsparingstiltakene" kan jo gjennomføres av det offentlige.

====

Jeg ser fremdeles ikke hvorfor skattebetalere skal snytes for 10% eller 20% av pengene, fordi disse skal havne i aksjeeieres lommer.

Jeg har ingenting mot privat næringsliv, men jeg vil ikke bedrive velferd for aksjeeiere når det offentlige kan gjøre dette like godt.

Med vennlig hilsen

Jeg ser jo at du ikke skjønner dette.

Dine "argumenter" burde for øvrig tilsi at staten burde overta pølsebodene, slik at vi fikk pølsene 20% billigere :-)

Ikke sant?

Grip - jeg har deltatt i anbudsrunder på flere hundre millioner - og problemet ditt er at jeg skjønner dette alt for godt. Derfor kan jeg avsløre deg hele tiden.

====

Kunden i pølseboden er ikke det offentlige, og det kan derfor ikke sammenlignes.

Med vennlig hilsen

Mye svært dårlig håndverk er blitt gjort. Innkjøp av tjenester er et håndverk, det krever kvalifiserte folk som i alle andre yrker. De kommuneansatte svikter på helt elementære områder. Det har aldri blitt stilt krav til dem, virker det som på meg. I noen tilfeller virker det som bevisst sabotasje eller slappeste slendrian. Det overrasker sikkert ingen at kommunene ikke har kvalifiserte folk heller, da de har underbetalt alle i alle år.

*ler av deg*

Det var ikke det du måtte innrømme for Kie da hun spikret den til gulvet!

Da hadde du plutselig ikke noe konkret å komme med!

Patetisk.

Joda.

>>og heller ikke stortingsrepresentant for Arbeiderpartiet Britt Hildeng er overbevist om at konkurranseutsetting er veien å gå.

- Vi er generelt mot konkurranseutsetting fordi vi mener at det på lengre sikt kan gi veldig ulike tjenester, sier hun.

Hva mener hun med det ? Når har kommunale tjenster vært like fra kommune til kommune ?

Aldri.

Noen kommuner er resere innen visse sektorer, mens andre er totalt udugelige. Hvis noen peker på døgeniktene, kommer hele AP-Norge og klorer i trynet. Her skal alle være like enten de er det eller ikke. "Rettferdigheten" som de kaller det. Ap beskytter de kommuneansatte fordi de sponses av LO, og de kommuneansatte er medlemmer i LO-tilsuttede forbundene. Hovedmedlemsmassen i LO er de kommuneansattte. Ikke så rart når vi vet 1/3 av alle yrkeaktive er ansatt i det offentlige.

Korrupsjon ?

Kanskje du bør lese hva Aftenposten skriver om emnet?

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article.jhtml?articleID=592894

Annonse

Stort sett er det bedre vilkår i det private enn i det offentlige for oss helse/sosialarbeidere.

Det høres ut som om man sparer 20% ved at det offentlige tilbyr en tjeneste, men så lenge penga blir sølt bort så er ikke de penga spart og kan derfor ikke brukes på noe annet.

Hei Soleil,

Ta en titt på denne:

Med vennlig hilsen

Jeg ser jo at du ikke skjønner dette.

Dine "argumenter" burde for øvrig tilsi at staten burde overta pølsebodene, slik at vi fikk pølsene 20% billigere :-)

Ikke sant?

Bli opplyst om tingenes tilstand:

Med vennlig hilsen

Joda.

Aldri.

Korrupsjon ?

Mao, 1/3 av norges befolkning har det bra fordi de har gode jobber?

Ikke å forakte det heller, vel!

;o)

Du skriver: "hvem som EGENTLIG dreit seg ut på Risenga, og som har det hele og fulle ansvar i følge loven om sykehjem, og kontrollen med disse ?"

De private eierene har selvsagt ansvaret. At det offentlige burde ha passet bedre på er sikkert sant, men er som å beskylde politiet for "ansvar" fordi et bankran ble begått.

Tåpelig av deg.

Du skriver: "hva 85% av media- og avis- Norge stemmer ?"

De stemmer nok til venstre for sentrum, ettersom man kan anta at deres utdannelse er over gjennomsnittet.

EIERENE, derimot, stemmer neppe SV.

====

Du skriver: "hvilke organisasjoner og hvilket parti som ivaretar de kommuenansattes interesser,"

Ap, SV og en del andre partier.

===

Du skriver: " og driter i pasientene ?"

Frp, åpenbart, som vil sette bestemor ut på anbud.

Beklager, UiF, men det tar 2 minutter å torpedere "argumentene" dine.

Hadde torpedoen bare vært "skarp" så.

Men dette så ut til å være en øvelsestorpedo med standardargumenter dårlig tilpasset virkeligheten:-)

*ler av deg*

Det var ikke det du måtte innrømme for Kie da hun spikret den til gulvet!

Da hadde du plutselig ikke noe konkret å komme med!

Patetisk.

Hvis noe er patetisk her så er det det generelle og svært lite konkrete pisspreiket du selv serverer her.

Ulv I Faarikaal

Kanskje du bør lese hva Aftenposten skriver om emnet?

>>kompleksiteten til de fristilte institusjonene krever spesiell kompetanse for å kunne overvåkes og kontrolleres. De er også viktige som grunnlag for å kommunisere folks misnøye - og tilfredshet - med tjenester til institusjonene.

Ja selvsagt, men hva er poenget *ditt* ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...