Gå til innhold

muslimer har en..

Anbefalte innlegg

Å få sør til å innrømme at han ikke alltid er så flink til å ordlegge seg på en måte som får folk til å ta ham seriøst er et dødfødt prosjekt. Det har blitt forsøkt i lange tider, men det er umulig når vedkommende rett og slett ikke er i stand til å ta selvkritikk.

".................."

Så lenge kritikken fremføres av personer som ikke kan forskjell på religionens skrifter og fortolkningen av disse (noe du selv påpekte), så er det neppe noen grunn til å ta kritikken fra disse alvorlig.

Fortsetter under...

• Svar 190
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

63

• Ulv I Faarikaal

27

• Goliath

26

• Grip

21

Mest aktive i denne tråden

Gammel Dolèr

Hei,

Hovedinnlegget nevner "muslimer" i tittelen, og ikke "fundamentalister".

De fleste muslimer er selvsagt ikke fundamentalister, akkurat som de fleste kristne ikke er det.

Med vennlig hilsen

Ok, men den største funamentalisten her på Dol, må i hvertfall være deg.

Du ser jo hat, rasisme og mobbing i alle innlegg som stiller spørsmål ved integrering av innvandrere eller muslimer, og forsvarer de med nebb og klør, også de som ikke bør forsvares.

Selv om kanskje vedkommende egentlig vil komme frem til bedre løsninger.

Gammel Dolèr

Å få sør til å innrømme at han ikke alltid er så flink til å ordlegge seg på en måte som får folk til å ta ham seriøst er et dødfødt prosjekt. Det har blitt forsøkt i lange tider, men det er umulig når vedkommende rett og slett ikke er i stand til å ta selvkritikk.

".................."

Jeg har fått med meg det. Men kanskje det går inn etter noen hundre ganger ?

Noen er jo litt treglærte, for å bruke litt av sørs medisin ?

Ok, men den største funamentalisten her på Dol, må i hvertfall være deg.

Du ser jo hat, rasisme og mobbing i alle innlegg som stiller spørsmål ved integrering av innvandrere eller muslimer, og forsvarer de med nebb og klør, også de som ikke bør forsvares.

Selv om kanskje vedkommende egentlig vil komme frem til bedre løsninger.

Vås.

Jeg kritiserer innlegg der man forskjellsbehandler folk etter hudfarge/etnisk opprinnelse.

Det er ikke bedre å trakassere innvandrere/muslimer i 2003 enn det var å trakassere jøder i 1937.

Med vennlig hilsen

Jeg har fått med meg det. Men kanskje det går inn etter noen hundre ganger ?

Noen er jo litt treglærte, for å bruke litt av sørs medisin ?

Vel, når det ikke går inn etter hundre tusen ganger, så er det liten vits i å fortsette å prøve :-)

"................."

Gammel Dolèr

Vås.

Jeg kritiserer innlegg der man forskjellsbehandler folk etter hudfarge/etnisk opprinnelse.

Det er ikke bedre å trakassere innvandrere/muslimer i 2003 enn det var å trakassere jøder i 1937.

Med vennlig hilsen

Hadde du enda forsvart de som trenger og forsvares og ikke sett deg blind på at det snakkes om innvandrere og forsvart de på en måte som får deg til å fremstå som Fundamentalist. !

Annonse

Gjest bebba

Du burde kanskje lese dette:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article.jhtml?articleID=589406

===

Kristendom og islam er tvilling-religioner. De/dere deler Gud (Allah er arabisk for den samme gud som de kristne tilber), Adam og Eva, de gjenkjenner Jesus som profet, osv.

Grunnen til at vi har det bedre i "vår del av verden" er at det er mindre kristendom her!

Med vennlig hilsen

Les ditt eget innlegg her nedenfor og si meg hvor forskjellen ligger.

Innlegget skrevet av Sør i Meldinger

1/7-2003 klokken 00:18

--------------------------------------------------------------------------------

Re: Sør

Hei,

Jeg gidder ikke tråle gjennom DOLs arkiv, men han har skrevet innlig om å skremme muslimer med griser, generelt idioti om muslimer, løgnaktigheter og falske insinuasjoner om asylsøkere og innvandrere, osv i det uendelige.

For eksempel - sitere noen voldelige suraer fra koranen, og insinuere at vanlige muslimer lever etter dette.

Det er omtrent som å påstå at de fleste kristne er nazister, eller lignende.

Med vennlig hilsen

- Sør

--------------------------------------------------------------------------------

Hei,

Jeg gidder ikke tråle gjennom DOLs arkiv, men han har skrevet innlig om å skremme muslimer med griser, generelt idioti om muslimer, løgnaktigheter og falske insinuasjoner om asylsøkere og innvandrere, osv i det uendelige.

For eksempel - sitere noen voldelige suraer fra koranen, og insinuere at vanlige muslimer lever etter dette.

Med vennlig hilsen

- Sør

Kanskje Sør "avslørte seg selv"? Eller satte bestemor ut på anbud?

Gammel Dolèr

Så lenge kritikken fremføres av personer som ikke kan forskjell på religionens skrifter og fortolkningen av disse (noe du selv påpekte), så er det neppe noen grunn til å ta kritikken fra disse alvorlig.

Om du sikter til meg i dette innlegget så tar du feil igjen.

Jeg kan forskjellen, det tror jeg du også gjør, men når det gjelder Kristendom, så henviser du vel litt vel mye til det gamle testamentet vel ?

Du vet vel at det nye testamentet er det kristendommen skal bygges på, eller ?

Jeg involverer meg ikke så fryktelig i de religiøse diskusjonene, da jeg er rimelig lei det, ikke fordi jeg ikke kan noe om det !.

Hei,

Med vennlig hilsen

- Sør

Du skriver: "Les ditt eget innlegg her nedenfor og si meg hvor forskjellen ligger."

Jeg påpeker at forskjellen mellom kristendom og islam er minimale.

Hva driver du med?

Med vennlig hilsen

Kanskje Sør "avslørte seg selv"? Eller satte bestemor ut på anbud?

Eller kanskje ikke.

"jomfrua" skrev en masse om "muslimer". Jeg påpekte, med et treffende eksempel, at "de kristne" åpenbart ikke er mye bedre.

Hvorvidt hhv islam og kristendommen skal lastes for slikt er åpenbart en annen diskusjon. Det som er klart er at kristendommen er like "skyldig" som det islam er.

Med vennlig hilsen

Gjest bebba

Du skriver: "Les ditt eget innlegg her nedenfor og si meg hvor forskjellen ligger."

Jeg påpeker at forskjellen mellom kristendom og islam er minimale.

Hva driver du med?

Med vennlig hilsen

Jeg forstår ikke logikken din. Hvorfor er det riktigere i dine øyne å bevise vold innenfor kirken enn vold begått av muslimer?

Om du sikter til meg i dette innlegget så tar du feil igjen.

Jeg kan forskjellen, det tror jeg du også gjør, men når det gjelder Kristendom, så henviser du vel litt vel mye til det gamle testamentet vel ?

Du vet vel at det nye testamentet er det kristendommen skal bygges på, eller ?

Jeg involverer meg ikke så fryktelig i de religiøse diskusjonene, da jeg er rimelig lei det, ikke fordi jeg ikke kan noe om det !.

Hei,

Nei, jeg tenkte ikke spesifikt på deg der.

Både GT og NT er del av kristendommen. De Ti Budene, som er sentrale i kristendommen, står i GT, for eksempel.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest bebba

Eller kanskje ikke.

"jomfrua" skrev en masse om "muslimer". Jeg påpekte, med et treffende eksempel, at "de kristne" åpenbart ikke er mye bedre.

Hvorvidt hhv islam og kristendommen skal lastes for slikt er åpenbart en annen diskusjon. Det som er klart er at kristendommen er like "skyldig" som det islam er.

Med vennlig hilsen

Men hvorfor bruker du så mye energi på å bevise alt det negative ved kristendommen og forsvare islam, og du sier til og med at du er ateist?

Hadde du enda forsvart de som trenger og forsvares og ikke sett deg blind på at det snakkes om innvandrere og forsvart de på en måte som får deg til å fremstå som Fundamentalist. !

Hei,

Når folk blir trakassert FORDI de er "innvandrere" eller "muslimer" så er det ikke bedre en da jøder ble trakassert i 1937.

Med vennlig hilsen

Men hvorfor bruker du så mye energi på å bevise alt det negative ved kristendommen og forsvare islam, og du sier til og med at du er ateist?

Ja, jeg er ateist.

Fordi "90%" av angrep på islam her er i virkeligheten angrep på "muslimer", eller innvandrere. I Norge er disse en ørliten del av befolkningen (ca 1,3%, og da er alle de passive medregnet).

Hvis vi skal ha en "diskusjon" om islam, og ikke bare trakassering av muslimer, så forder det jo at det er noen muslimer her som kan "forsvare" islam, ikke sant?

Hvis ikke blir det bare å rakke ned på folk "bak ryggen deres".

Poenget er også at så lenge kristendommen åpenbart ikke er noe "bedre" selv, så blir det for dumt å rakke ned på islam, når det er kristendommens tvillingreligion det er snakk om.

===

Som jeg har påpekt flere ganger - vi kan (dessverre) neppe få slutt på religion, men vi kan kjempe for at folk tolker disse bøkene på en human måte.

Idiotisk nedrakking på jøder/muslimer vil bare skape langt flere fundamentalister. Dessverre er det faktisk noen som har det som hensikt.

Kritiser gjerne islam (det gjør jeg), men da saklig.

Med vennlig hilsen

Gjest bebba

Ja, jeg er ateist.

Fordi "90%" av angrep på islam her er i virkeligheten angrep på "muslimer", eller innvandrere. I Norge er disse en ørliten del av befolkningen (ca 1,3%, og da er alle de passive medregnet).

Hvis vi skal ha en "diskusjon" om islam, og ikke bare trakassering av muslimer, så forder det jo at det er noen muslimer her som kan "forsvare" islam, ikke sant?

Hvis ikke blir det bare å rakke ned på folk "bak ryggen deres".

Poenget er også at så lenge kristendommen åpenbart ikke er noe "bedre" selv, så blir det for dumt å rakke ned på islam, når det er kristendommens tvillingreligion det er snakk om.

===

Som jeg har påpekt flere ganger - vi kan (dessverre) neppe få slutt på religion, men vi kan kjempe for at folk tolker disse bøkene på en human måte.

Idiotisk nedrakking på jøder/muslimer vil bare skape langt flere fundamentalister. Dessverre er det faktisk noen som har det som hensikt.

Kritiser gjerne islam (det gjør jeg), men da saklig.

Med vennlig hilsen

Jeg kritiserer ikke islam eller kristendommen herinne, og har heller ikke sett deg gjøre det. Diskuterer ofte religion, men aldri her. Hvis du leser innleggene mine ser du det. Det er ikke rart at det går i surr for deg så mye du skriver her.

Jeg kritiserer ikke islam eller kristendommen herinne, og har heller ikke sett deg gjøre det. Diskuterer ofte religion, men aldri her. Hvis du leser innleggene mine ser du det. Det er ikke rart at det går i surr for deg så mye du skriver her.

Jeg har da ikke påstått at du har kritisert verken islam eller kristendom...???

Med vennlig hilsen

*gjesp*

Din personlige folktolkning av bibelen/koranen er ikke "gyldigere" enn noen som tolker bibelen/koranen "motsatt" av deg.

Med vennlig hilsen

Du kan fortsatt segla foruten vind, Sør. Må bli kjedelig å løpe etter sin egen hale i det uendelige?

"Min personlige fortolkning", jaha...Gjespingen din er smittsom, gitt.

"Kristendommen er i dag en integrert del av vårt demokrati og også mye av basisen for demokratiske rettsprinsipper, jfr. De Ti Bud."

Det der holder ganske enkelt ikke. Kristendommen har ikke patent på den rettstankegangen vi regner som selfølgelig.

"Enhver som begår en voldshandling eller urett i Jesu navn, har ikke hjemmel for det i Jesu ord og gjerninger."

Nei, men Jesu ord og gjerninger er bare halvparten av bibelen - det nye testamentet. Det er ikke all kristendom som annerkjenner sistnevnte som mer gyldig enn det gamle testamentet. Og det gamle testamentet er ikke mye forskjellig fra koreanen.

"...................."

"Det der holder ganske enkelt ikke. Kristendommen har ikke patent på den rettstankegangen vi regner som selfølgelig."

En fordel å lese hva jeg skriver før du svarer. Jeg har da aldri snakket om patent på noe som helst, det jeg påpeker er at vestlige verdier er tuftet på demokrati og NT, og at NT er en integrert del av vårt demokrati.

"Det er ikke all kristendom som annerkjenner sistnevnte som mer gyldig enn det gamle testamentet. Og det gamle testamentet er ikke mye forskjellig fra koreanen."

So what? Skal vi akseptere terror fra islamistene fordi GT er like ille som Koranen? For en tid tilbake mente jo Sør at kvinnene i India har det like ille som kvinnene i Pakistan, ergo kvinnene i Pakistan lider ikke alene - hvilken trøst! Da er det jo liksom greit, da.

Relativisme på sitt verste, der normative begreper masseres for å passe inn i en forskrudd verdensanskuelse der opp er ned og ned er opp.

En type tivoli jeg kan klare meg foruten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...