Gå til innhold

Mobiltull


Anbefalte innlegg

Meg1365380063
Skrevet

For under to måneder siden kjøpte jeg meg ny mobil.

For noen uker siden mistet jeg plutselig all dekning - uten noen som helst grunn. Andre rundt meg hadde dekning, og jeg var på forskjellige steder. Dette varte i cirka to døgn. Jeg slo telefonen av og på jevnlig i denne perioden, og det var etter å ha gjort det at jeg plutselig hadde full dekning igjen.

Da jeg våknet i dag fantes det ikke dekning på telefonen. Jeg har allerede slått den av og på noen ganger, uten resultat.

Mine spørsmål er:

Er det noen andre som har opplevd lignende?

Er det noe annet jeg kan gjøre for å få dekningen tilbake?

Er dette vanlig, eller bør jeg klage der jeg kjøpte mobilen?

Meg1365380063
Skrevet

Hvilken operatør bruker du ?

Jeg bruker for tiden Telenor, men har søkt om å gå over til Chess - venter bare på at de skal gi meg nytt pin-kort og åpne abonnement der. Kan det ha noe å si?

Meg1365380063
Skrevet

Jeg bruker for tiden Telenor, men har søkt om å gå over til Chess - venter bare på at de skal gi meg nytt pin-kort og åpne abonnement der. Kan det ha noe å si?

Jeg mener selvfølgelig pin-kode og sim-kort. Satte litt sammen de ordene der...

Gjest BareMegBare
Skrevet

Jeg mener selvfølgelig pin-kode og sim-kort. Satte litt sammen de ordene der...

Mest sannsynlig er det antenna på mobilen din det er noe i veien med. Dra tilbake til butikken du kjøpte den og få den reparert/få ny telefon.

Gjest selozok
Skrevet

Hvilken operatør bruker du ?

Hørte bare en venn klage over manglende dekning, husker ikke hva abb. han brukte, men det var ikke Telenor.

Sikkert antennen, som BMB skriver.

Meg1365380063
Skrevet

Jeg prøvde å skru den på igjen nå, og da får jeg en ny beskjed jeg aldri har fått før: Sim-kort-registrering mislyktes.

Hva pokker skjer?

Tror jeg skal grave fram kvitteringa, og dra til mobilbutikken i morgen. Føler meg litt avhengig av mobilen. Fælt, men sant.

Gjest sluffy
Skrevet

Jeg prøvde å skru den på igjen nå, og da får jeg en ny beskjed jeg aldri har fått før: Sim-kort-registrering mislyktes.

Hva pokker skjer?

Tror jeg skal grave fram kvitteringa, og dra til mobilbutikken i morgen. Føler meg litt avhengig av mobilen. Fælt, men sant.

Du bør ringe til operatøren din.

Mest sannsynlig har de endret SIM nummeret ditt på abonnementet, det er som regel det som er feil når du får den meldinga. Ring dem og sjekk om dette har skjedd.

Ang dekninga er nok det telefonfeil, hvis andre med samme operatør har dekning i området du befinner deg i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...