soleil Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Skjermen blir blå etter kort tid på pc'n hvis jeg i det hele tatt får startet den. Som regel får jeg ikke startet den i det hele tatt. Har Win XP, ADSL fra Telehor og har også Win200 ligggende. (Win200 har en ødelagt fil, så den funker ikke) Må jeg formattere harddisken? Har kun en partisjon som alt ligger på. Hvis jeg kommer inn på pc'n går det an å lage en til og flyte over ting og tang? Dette er feilmeldingene jeg har fått. Kernel_data_inpage_error Stop 0X0000007A PCIIDEX.SYS Address FC73FD62 base at FC73C000, Datestamp 3b7d83e2. Beginning dump of physical memory. session3_intialization_failed STOP: 0x0000006F (0XC000003a, 0X00000000, 0X00000000,0X00000000 Kernel_data_inpage_error STOP: 0x0000007A (0xE14A19AO,0xC000000E, 0xBF8B2B03 base at BF800000, Datestamp 3b7de698 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114296-dataproblemer-kernel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Feilmeldingen kan bety så mangt. Mest trolig er det noen programmer som bruker samme filer og kræsjer maskinen. Du kan jo kjøpe en ny harddisk og installere windows på denne. Det koster ikke all verden, godt under tusenlappen. Fungerer dette kan du koble på din gamle harddisk som slave på den nye, kopiere over det du trenger og så formattere den. Har du prøvd å laste ned feilsøkingsverktøy for bl.a. harddisk og hovedkort/prosessor? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114296-dataproblemer-kernel/#findComment-687365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Feilmeldingen kan bety så mangt. Mest trolig er det noen programmer som bruker samme filer og kræsjer maskinen. Du kan jo kjøpe en ny harddisk og installere windows på denne. Det koster ikke all verden, godt under tusenlappen. Fungerer dette kan du koble på din gamle harddisk som slave på den nye, kopiere over det du trenger og så formattere den. Har du prøvd å laste ned feilsøkingsverktøy for bl.a. harddisk og hovedkort/prosessor? Hei, takk for svar! Jeg har brukt Norton System Works og kjørt diverse feilsøking der og rettet opp noen feil i Windows med det og slikt. Har også kjørt scandisk og chkdsk. En jeg tok opp problemet med tenkte at det kanskje kunne være noe i veien med vifta? At pc'n slo seg av for det ble for varmt? (Den kjenens ikke varm) En annen mente at det kunne være noe i veien med minnet. (Vil det si RAM? - hvordan vet jeg hva lags minnebrikker jeg evt. må kjøpe) Han mente at det sannsynligvis ikke var vifta det var noe i veien med, ettersom jeg hadde Intel prosessor og de ble ikke så varme (?) Har en annen pc i samme rom så jeg kunne kanskje satt inn harddisken som slave her. Men vet ikke hvordan jeg gjør det. Får vel få litt hjelp til det kanskje 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114296-dataproblemer-kernel/#findComment-687424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hei, takk for svar! Jeg har brukt Norton System Works og kjørt diverse feilsøking der og rettet opp noen feil i Windows med det og slikt. Har også kjørt scandisk og chkdsk. En jeg tok opp problemet med tenkte at det kanskje kunne være noe i veien med vifta? At pc'n slo seg av for det ble for varmt? (Den kjenens ikke varm) En annen mente at det kunne være noe i veien med minnet. (Vil det si RAM? - hvordan vet jeg hva lags minnebrikker jeg evt. må kjøpe) Han mente at det sannsynligvis ikke var vifta det var noe i veien med, ettersom jeg hadde Intel prosessor og de ble ikke så varme (?) Har en annen pc i samme rom så jeg kunne kanskje satt inn harddisken som slave her. Men vet ikke hvordan jeg gjør det. Får vel få litt hjelp til det kanskje Dårlig kjøling er noe pc'en ikke liker, men da bare kræsjer den og restarter, du vil neppe få en blåskjerm eller feilmelding. Men du kan jo måle temperaturene på de fleste komponenter. Last ned et program for dette (som er bedre enn de innebygde). Tror nok det beste er å formattere harddisken. Du kan koble på harddisken på den andre pc'en, det er ikke så vanskelig, men litt hjelp er ikke dumt, det kan dukke opp små hindringer på veien. Fortsetter problemet etter en formattering, og du har sjekket harddisken med produsentens diagnoseverktøy, så er det nok en annen komponent - men hvilken? Det er ikke alltid så lett å finne ut. Er den andre pc'en av omtrent samme type kan du jo bytte ut en og en komponent og se om det fungerer. Det skal stå på RAM brikkene hva slags type de er, men det finnes også program som kan fortelle deg dette (download.com). Intel prosessorer blir varme de også, men så lenge vifta fungerer og det er bare å kjenne etter med hånda så er neppe det problemet, men som sagt kan dette enkelt sjekkes med software. Håper du finner ut av det, slet lenge selv med en pc som bare restartet hele tiden. Endte opp med å kjøpe en god del nytt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114296-dataproblemer-kernel/#findComment-687440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Dårlig kjøling er noe pc'en ikke liker, men da bare kræsjer den og restarter, du vil neppe få en blåskjerm eller feilmelding. Men du kan jo måle temperaturene på de fleste komponenter. Last ned et program for dette (som er bedre enn de innebygde). Tror nok det beste er å formattere harddisken. Du kan koble på harddisken på den andre pc'en, det er ikke så vanskelig, men litt hjelp er ikke dumt, det kan dukke opp små hindringer på veien. Fortsetter problemet etter en formattering, og du har sjekket harddisken med produsentens diagnoseverktøy, så er det nok en annen komponent - men hvilken? Det er ikke alltid så lett å finne ut. Er den andre pc'en av omtrent samme type kan du jo bytte ut en og en komponent og se om det fungerer. Det skal stå på RAM brikkene hva slags type de er, men det finnes også program som kan fortelle deg dette (download.com). Intel prosessorer blir varme de også, men så lenge vifta fungerer og det er bare å kjenne etter med hånda så er neppe det problemet, men som sagt kan dette enkelt sjekkes med software. Håper du finner ut av det, slet lenge selv med en pc som bare restartet hele tiden. Endte opp med å kjøpe en god del nytt. Problemet er at det er sjelden jeg i det hele tatt kommer inn i Windows. Når jeg kommer inn tar det 4 min så krasjer det og jeg får blåskjerm. Så det spørs om jeg rekker å laste ned og kjøre slike programmer du nevner. Noe som er litt rart er at når pc'n ikke har vært startet på noen dager så er sannsynligheten større for at jeg kommer inn i Windows og at det holder seg noen minutter. Tror jeg satser på å få en lokal nerd til å se på det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114296-dataproblemer-kernel/#findComment-687449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Problemet er at det er sjelden jeg i det hele tatt kommer inn i Windows. Når jeg kommer inn tar det 4 min så krasjer det og jeg får blåskjerm. Så det spørs om jeg rekker å laste ned og kjøre slike programmer du nevner. Noe som er litt rart er at når pc'n ikke har vært startet på noen dager så er sannsynligheten større for at jeg kommer inn i Windows og at det holder seg noen minutter. Tror jeg satser på å få en lokal nerd til å se på det. ta backup og formater hele pc'n... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114296-dataproblemer-kernel/#findComment-687456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 ta backup og formater hele pc'n... Hvis jeg skal få tatt backup må jeg bruke harddisken som slave på en annen pc. Kommer nesten ikke inn på Windows. Håper det hjelper å formattere. Er klin blakk og pc er kjekt å ha. (Bruker en annen pc nå som ikke er min) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114296-dataproblemer-kernel/#findComment-687465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Problemet er at det er sjelden jeg i det hele tatt kommer inn i Windows. Når jeg kommer inn tar det 4 min så krasjer det og jeg får blåskjerm. Så det spørs om jeg rekker å laste ned og kjøre slike programmer du nevner. Noe som er litt rart er at når pc'n ikke har vært startet på noen dager så er sannsynligheten større for at jeg kommer inn i Windows og at det holder seg noen minutter. Tror jeg satser på å få en lokal nerd til å se på det. De fleste diagnoseverktøy skal ikke kjøres under windows, men fra en egen oppstartsdiskett. Men jeg tror nok en formattering vil hjelpe. Har pc'en stått mye på? Har du ekstra vifter i den? Det virker litt som om en komponent har blitt litt for varm. Nerder er kjekke å ha enkelte ganger de også :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114296-dataproblemer-kernel/#findComment-687466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 De fleste diagnoseverktøy skal ikke kjøres under windows, men fra en egen oppstartsdiskett. Men jeg tror nok en formattering vil hjelpe. Har pc'en stått mye på? Har du ekstra vifter i den? Det virker litt som om en komponent har blitt litt for varm. Nerder er kjekke å ha enkelte ganger de også :-) Norton System Works har en slik greie at en kan lage et sett med disketter for å finne feil. Tror det blir rundt 10 disketter, så jeg har ikke orket å starte med det. Satser på å få hjelp av en dude jeg har fått tips om at har veldig peiling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114296-dataproblemer-kernel/#findComment-687471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Altman Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Huff, feilen kan være så mangt. Ok, temperatur er et sannsynlig problem. Jeg hadde tidligere enn Intel-prosessor. Da opplevde jeg støtt og statig det som du beskriver. Den gangen skyldtes det for høy temperatur. Jeg måtte starte PC-en med åpent kabinett for at jeg ikke skulle få blåskjerm. Er det temperaturen som er årsaken hos deg, vil det sannsynligvis hjelpe å bytte prosessorvifte. En annen årsak til blåskjermen, kan være at det er mye støv i PC-en. Det kan også være RAM-en, enten feil type RAM, eller at det er feilproduksjon Ellers så kan det være veldig mye.. Har du byttet hardvare i det siste? Evt. gjort noe annet med PC-en? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114296-dataproblemer-kernel/#findComment-687478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Huff, feilen kan være så mangt. Ok, temperatur er et sannsynlig problem. Jeg hadde tidligere enn Intel-prosessor. Da opplevde jeg støtt og statig det som du beskriver. Den gangen skyldtes det for høy temperatur. Jeg måtte starte PC-en med åpent kabinett for at jeg ikke skulle få blåskjerm. Er det temperaturen som er årsaken hos deg, vil det sannsynligvis hjelpe å bytte prosessorvifte. En annen årsak til blåskjermen, kan være at det er mye støv i PC-en. Det kan også være RAM-en, enten feil type RAM, eller at det er feilproduksjon Ellers så kan det være veldig mye.. Har du byttet hardvare i det siste? Evt. gjort noe annet med PC-en? Takk for svar. Jeg har jo lastet ned diverse programmer og slikt, men har slettet veldig mye nå. Ikke lagt til ny hardware. Skal sjekke om vifta går og om det hjelper å kjøle ned. Mulig de er litt støv der.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114296-dataproblemer-kernel/#findComment-687484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Altman Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Takk for svar. Jeg har jo lastet ned diverse programmer og slikt, men har slettet veldig mye nå. Ikke lagt til ny hardware. Skal sjekke om vifta går og om det hjelper å kjøle ned. Mulig de er litt støv der.. Prøv å starte med åpent kabinett 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114296-dataproblemer-kernel/#findComment-687489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.