Gå til innhold

Merkelig oppførsel ang mobiltlf, trenger din mening...

Anbefalte innlegg

Gjest Er det noe galt?

Hei

Jeg er ei jente med samboer, men i det siste har han oppført seg skikkelig merkelig ang mobiltelefonen. Han passer så utrolig godt på den, har den ALLTID i lomma når den er slått på, hvis han ikke kan ha den på seg slår han den av. Han virker nesten paranoid for at jeg skal se noe på den eller at det er noe hemmelig på gang. Gjør du sånn? Prøver jeg å ta det opp, så sier han bare "slutt og mas" eller orker ikke svare.....

Det er ikke for å at jeg skal kunne sjekke den, men har merket en drastisk endring i oppførselen hans og lurer på hvorfor han gjør det?

Hva er galt?? Han gjorde ikke sånn før et par måneder tilbake....

Fortsetter under...

noen sender ham iallfall meldinger om noe han synes er alt for privat til å risikere at noen leser de. om han vurderer å slå opp, har en kamerat som har gjort noe dumt, skal rane en bank eller har sms-sex er ikke godt å si...

skjønner at du er mistenksom, men noen ganger er gutter veldig rare også såklart, at han sparer batteri liksom, eller er redd for å få en melding om at bestemor er død, eller at jobben han har søkt på er hans...

Gjest Er det noe galt?

Han knuller en annen eller er i ferd med å gjøre det.

I hvert fall er det noe på den telefonen han vil skjule for deg, og kan det da være noe annet enn et annet kvinnfolk eller mannfolk?

Hvordan skal jeg ta det opp da når han bare blir sint??

Annonse

"jeg vet du blir sint, og jeg vet du synes jeg maser, men jeg blir gal av dette her, og jeg er sikker på at du er utro, og derfor vil jeg gjerne høre sannheten! kan du vær så snill fortelle meg hva som foregår, hvorfor du oppfører deg så rart plutslig, så skal jeg ikke mase mer." noe slikt?

Har ingen gode råd her.

Tar du feil kan du ødelegge forholdet og har du rett så er forholdet ødelagt.

om forholdet blir ødelagt av en misforståelse så er det vel ikke så veldig sterkt, men det er det kanskje ikke uansett når man ikke kan prate sammen om sånne ting.

du kan såklart ende opp såret etter en konfrontasjon som dette, men det er jo like ille å gå rundt å mistenke slike ting da. om du tar feil må du såklart slutte å være mistenksom, ellers er det noe galt.

Gjest Forlang et svar

Si at du ikke vil være sammen med noen som tydelig har noe å skjule.

Hos oss ligger alle mobil'er tilgjengelig for alle, men selvfølgelig sjekker vi ikke hverandres telefoner allikevel. Det hender vi svarer for hverandre hvis vi kjenner den som ringer. Det er en gjensidig praksis. Sikkert fordi vi ikke har hemmeligheter for hverandre.

Men hvis mannen min plutselig gjemte unna mobilen, så ville han jo ha en grunn til det. Så vidt jeg kan skjønne, så er slike grunner gjerne andre kvinnfolk eller annen muffens som ikke tåler dagens lys.

Gjest Kan være lurt

"jeg vet du blir sint, og jeg vet du synes jeg maser, men jeg blir gal av dette her, og jeg er sikker på at du er utro, og derfor vil jeg gjerne høre sannheten! kan du vær så snill fortelle meg hva som foregår, hvorfor du oppfører deg så rart plutslig, så skal jeg ikke mase mer." noe slikt?

Ville endret en ting bare, ellers enig.

Ville ikke sagt 'jeg er sikker på at du er utro', da går fyren i forsvarsposisjon med en gang.

Jeg ville sagt 'jeg er redd for at du er utro'. Det er henvisning til en svakhet hos deg selv og ikke et direkte angrep mot han.

Tror det kan være lurt å gå litt forsiktig ut. Men du måhelt klart ta det opp.

Men vei orda på gullvekt!

Annonse

Gjest Er det noe galt?

Ring teleselskapet, og be om spesifister regning - da kan du snoke litt, og finne ut hvem han har kontakt med via mobilen.

Sikker på at han puler noen på si.

hvordan kan jeg få spesifisert regning uten at han får vite det da?

hvordan kan jeg få spesifisert regning uten at han får vite det da?

det kan du vel ikke, det blir jo like ille som om du hadde lest meldingene hans. snakke med ham nå, ikke snoke.

uansett om du leser meldinger eller får vite hvem han melder med, så kan det jo misforstås. tenk om han diskuterte bursdagspresang til deg liksom, (tror ikke på det, men du vet aldri)...

gå til kilden, og krev et svar.

Du får si til han at det må være en grunn til at han er sint. Si at sannheten alltid kommer frem. Si at han får en uke på seg til å fortelle deg hva som foregår, ellers vil du gå fra han når - NÅR - du får vite det, for det får du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...