Gå til innhold

Sår forhud


arl1365380554

Anbefalte innlegg

arl1365380554

Jeg har i ett par år med jevne mellomrom vært plaget av sår (i form av sprekker) på/rundt forhuden. Sårene har oppstått i forbindelse med at det har dannet seg ett stramt "belte" ca 2 cm fra penishode. (Når forhuden er trukket tilbake) Når forhuden blir trukket tilbake oppstår sårene/sprekken. Jeg har konsultert tre leger som alle sier dette er en slags sopp og har gitt meg forskjellige salver for å smøre på uten at jegh synes dette hjelper. En av legene kommenterte det stramme "beltet" og sa at dette måtte muligens behandles kirurgisk? Ønsker tips om hvordan dette kan behandles, det er meget plagsom da jeg lever i et harmonisk ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be om henvisning til urolog hvis legen din ikke har så greie på det.

Ellers kan du prøve en mild fuktighetskrem når penis er tørr?

Sikker på at du ikke har sopp?

Da kjøper du i såfall Canesten krem på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arl1365380554

Be om henvisning til urolog hvis legen din ikke har så greie på det.

Ellers kan du prøve en mild fuktighetskrem når penis er tørr?

Sikker på at du ikke har sopp?

Da kjøper du i såfall Canesten krem på apoteket.

Jeg har prøvd Canesten. Det hjelper kanskje mot eventuell sopp men ikke mot "beltet" som har dannet seg rundt forhuden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd Canesten. Det hjelper kanskje mot eventuell sopp men ikke mot "beltet" som har dannet seg rundt forhuden.

Hvis du har for trang forhud må du nok til lege for å undersøke det nærmere. Be om henvisning til urolog - de er elsperter på mannens underliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Dette er en sykdom, som opprinnelig kan være utløst av en infeksjon, men senere går den videre uten at infeksjonen spiller kontinuerlig rolle. Jeg kjenner også til det du har fått opplyst at det er mulighet til kirurgisk behandling. Jeg er enig med deg at det høres ikke så veldig fristende. Du bør i alle fall få det helt klarlagt hva inngrepet går ut på, slik at du ikike får noen overraskelser. Noen annen behandling kjenner jeg egentlig ikke. Det går an å leve med de hvis ikke tilstanden veldig sterkt uttalt. Eventuelle sprekker kan behandles med f. eks. fusidin salve, slik at infeksjoner forebygges. Noen andre råd ka jeg egentlig desverre ikke tilby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Dette er en sykdom, som opprinnelig kan være utløst av en infeksjon, men senere går den videre uten at infeksjonen spiller kontinuerlig rolle. Jeg kjenner også til det du har fått opplyst at det er mulighet til kirurgisk behandling. Jeg er enig med deg at det høres ikke så veldig fristende. Du bør i alle fall få det helt klarlagt hva inngrepet går ut på, slik at du ikike får noen overraskelser. Noen annen behandling kjenner jeg egentlig ikke. Det går an å leve med de hvis ikke tilstanden veldig sterkt uttalt. Eventuelle sprekker kan behandles med f. eks. fusidin salve, slik at infeksjoner forebygges. Noen andre råd ka jeg egentlig desverre ikke tilby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hvis du har for trang forhud må du nok til lege for å undersøke det nærmere. Be om henvisning til urolog - de er elsperter på mannens underliv.

Hei

Jeg vet hva du snakker om siden jeg får det samme med noen års mellomrom. Blir penis erigert eller jeg trekker tilbake forrhunden så sprekker det opp og det "belte" kommer. Tror det varer 1 uke eller 2 og jeg har ikke plager utenom dette.. et normalt sexliv og jeg ville aldri lagt meg under kniven for det her. Du har jo ikke for trang forhud ellers. Når forhuden er trukket frem så er det den ytterste huden som er sår.. og det er den som kommer lenger ned på skaftet når huden trekkes tilbake.. moa sårene som prøver å lege seg selv sprekker opp og du får noen stripete sår en liten periode. Jeg drar frem den fuktighetskremen jeg har tilgjengelig å gjør ikke mer enn det. Jeg er selv i et parrhorhold og alt er godt og vel utenom den ene uken eller 2 når jeg velger å ikke ha mye sex eller avstår siden sex kan gjøre litt vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...