Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenker på å reise tiL Thailand med tre unger på 8, 6 og 4, når pappan deres kommer hjem fra en lengre utenlandstjeneste i slutten av oktober. Er det noen som har vært der med barn, som kan anbefale et sted å dra til? Er det veldig dyrt, eller er det stort sett utgiftene til flybillett som er de største?

Lønner det seg å bestille hotell før man drar? Pakketur? Finne hotell når man kommer frem?

Hvor lang er flyturen "over there"?

Reiselysten ja... men det bør være temmelig barnevennlig, slik at vi voksne kan få slappet litt av også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114567-thailand-med-unger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke min buisness men, var ikke du skilt fra pappaen til barna dine? Er dere blitt sammen igjen eller reiser dere dit som venner?

Jeg liker ikke å svare på sånt til folk jeg ikke kjenner nicket på.

Vi er ikke sammen, men jeg håper vi blir det igjen med tida. Han er i Irak akkurat nå...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114567-thailand-med-unger/#findComment-685719
Del på andre sider

Gjest Dereomdet

Hei,

Det er bare å reise. Hoteller er billige, og du behøver ikke bestille før du kommer der.

Anbefaler spesielt Koh Samui og Hua Hin. Flotte strender og god mat.

Flyturen tar mellom 10 og 12 timer, alt etter rute/flyselskap.

Med vennlig hilsen

Dumt å gi ungene falske forhåpninger om at dere skal bli sammen igjen da... Men men... Dere om det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114567-thailand-med-unger/#findComment-685737
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Hei, jeg har vært i Thailand uten barn og planlegger å dra dit med et lite barn neste år. Min oppfatning er at Thailand er det beste av de eksotiske reisemålene å dra til med barn. For det første er det et "lett" land å ferdes i på mange måter, for menneskene der elsker barn og de fleste kan engelsk, og det er mye mer lettvint der enn andre steder som er like langt borte. Og så er det prisnivået, som jeg må si er veldig behagelig.. Når man er på ferie er det deilig å kunne bruke så mye penger man vil! Det kan man, så og si, i Thailand. En hovedrett på en grei thailandsk restaurant (å DEN maten!! Mmmm) koster fra 12-20 kroner. Med forrett, dessert og vin/øl kommer man opp i rundt 70 pr person tenker jeg. Prisnivået ellers er også veldig lavt.

Det eneste ankepunktet er den lange flyreisen. De fleste reiseselskapene har mellomlanding i De Arabiske Emirater eller deromkring, men det gjør egentlig bare reisen lengre. Hadde jeg hatt råd ville jeg nok derfor reist direkte med rutefly. Men økonomisk sett er nok det uaktuelt for vår del, det blir nok en pakketur denne gangen. Forrige gang kjøpte vi flyturen for seg selv, og bestilte bosted (bungalow på stranden -DET var herlig!! Og BILLIG!!) på egen hånd. Det gikk også veldig fint. Jeg hadde bodd på samme stedet igjen hvis det var ordentlig aircondition der. Det var bare vifte der, så det kan bli varmt for et barn på under ett år. Men for deg som har større barn går det nok greit, det var helt utholdelig (og jeg har ellers noe problemer i varme strøk). Men denne gangen blir det et dyrere hotell med aircondition for vår del.

Disse bungalowene var på stranden Kata Noi (en mindre og ganske usjenert strand i forhold til f.eks Kata og Karon), som er veldig barnevennlig men sentralt, i Phuket. Vi var der ved juletider og klimaet var helt fantastisk. Varmt, men ikke for varmt. Sol hver dag. Masse opplevelser. Kort vei med tuk-tuk (en salgs drosje) inn til litt større tettsted (Kata eller Karon, man kan også dra til Patong).

Og fantastisk hyggelige mennesker treffer du overalt i Thailand, og enda lettere er det å komme i kontakt med folk når man har barn. De er veldig opptatt av barn i Thailand.

Har sikkert mye mer å si om Thailand, kommer ikke på mer akkurat nå men bare spør hvis du lurer på noe spesielt! Driver og undersøker hvor vi skal hen denne gangen og kom igår over www.gotoasia.no, hvor det står masse interessant om ulike steder i Thailand.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114567-thailand-med-unger/#findComment-685763
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...