Line Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Bare slutt å trakasser Line. Jeg er vant til det Sør, så jeg sitter bare her og ler Synes heller synd på dem som ikke har annet å ta seg til enn å ha meninger om noen de aldri har møtt, eller kjenner personlig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114567-thailand-med-unger/page/2/#findComment-686059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Line Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Hei, jeg har vært i Thailand uten barn og planlegger å dra dit med et lite barn neste år. Min oppfatning er at Thailand er det beste av de eksotiske reisemålene å dra til med barn. For det første er det et "lett" land å ferdes i på mange måter, for menneskene der elsker barn og de fleste kan engelsk, og det er mye mer lettvint der enn andre steder som er like langt borte. Og så er det prisnivået, som jeg må si er veldig behagelig.. Når man er på ferie er det deilig å kunne bruke så mye penger man vil! Det kan man, så og si, i Thailand. En hovedrett på en grei thailandsk restaurant (å DEN maten!! Mmmm) koster fra 12-20 kroner. Med forrett, dessert og vin/øl kommer man opp i rundt 70 pr person tenker jeg. Prisnivået ellers er også veldig lavt. Det eneste ankepunktet er den lange flyreisen. De fleste reiseselskapene har mellomlanding i De Arabiske Emirater eller deromkring, men det gjør egentlig bare reisen lengre. Hadde jeg hatt råd ville jeg nok derfor reist direkte med rutefly. Men økonomisk sett er nok det uaktuelt for vår del, det blir nok en pakketur denne gangen. Forrige gang kjøpte vi flyturen for seg selv, og bestilte bosted (bungalow på stranden -DET var herlig!! Og BILLIG!!) på egen hånd. Det gikk også veldig fint. Jeg hadde bodd på samme stedet igjen hvis det var ordentlig aircondition der. Det var bare vifte der, så det kan bli varmt for et barn på under ett år. Men for deg som har større barn går det nok greit, det var helt utholdelig (og jeg har ellers noe problemer i varme strøk). Men denne gangen blir det et dyrere hotell med aircondition for vår del. Disse bungalowene var på stranden Kata Noi (en mindre og ganske usjenert strand i forhold til f.eks Kata og Karon), som er veldig barnevennlig men sentralt, i Phuket. Vi var der ved juletider og klimaet var helt fantastisk. Varmt, men ikke for varmt. Sol hver dag. Masse opplevelser. Kort vei med tuk-tuk (en salgs drosje) inn til litt større tettsted (Kata eller Karon, man kan også dra til Patong). Og fantastisk hyggelige mennesker treffer du overalt i Thailand, og enda lettere er det å komme i kontakt med folk når man har barn. De er veldig opptatt av barn i Thailand. Har sikkert mye mer å si om Thailand, kommer ikke på mer akkurat nå men bare spør hvis du lurer på noe spesielt! Driver og undersøker hvor vi skal hen denne gangen og kom igår over www.gotoasia.no, hvor det står masse interessant om ulike steder i Thailand. Takk for godt svar! Skal sjekke den linken, det hadde vært veldig greit å vite mer om landet og provinsene før man bestemmer seg for noe Personlige opplevelser er også gode å høre om, for ofte leser man ting om steder og får feil forventninger i forhold til virkeligheten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114567-thailand-med-unger/page/2/#findComment-686061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelig Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Takk for godt svar! Skal sjekke den linken, det hadde vært veldig greit å vite mer om landet og provinsene før man bestemmer seg for noe Personlige opplevelser er også gode å høre om, for ofte leser man ting om steder og får feil forventninger i forhold til virkeligheten. Ja, enig. Det gjelder å forhøre seg andre steder enn kun hos reisebyråene. Hvis dere drømmer om Thailand er det en god idé å kjøpe en god reiseguide. Men det står også mye bra på den siden jeg skrev om isted. Det lure er å vite hvilke kriterier man har på forhånd -skal man ha det mest mulig lettvint (dyrere hotell) eller vil man ha mest mulig opplevelser (kan bo billigere og bruke pengene på opplevelser), f.eks. For oss blir det dyrt hotell denne gangen, vi vil ha hotell som ligger på stranden og samtidig sentralt, og det må være aircondition. Hadde vi ikke reist med baby hadde jeg som sagt bodd litt enklere, som sist. Der var det bare å sette foten utenfor døren om morgenen så var man på den mest paradisiske stranden man kan tenke seg.. Kelnerne på stedet kom med frukt til frokost til oss på stranden, og hva vi ville ha å drikke.. Herlig! Har drømt om Thailand siden vi kom hjem og gleder meg vilt til neste tur. Jeg glemte forresten å si hva det beste med å dra til Thailand er: Thai-masasje!! Hver eneste dag vi var der tok jeg en eller annen behandling, orket ikke thaimassasje hver dag (det er ganske hardhent), men fotbehandling, hodebunnsmassasje, ansiktsbehandling, og annet. Det koster rundt 40-50 kroner for en times thaimassasje!! DET er ferie det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114567-thailand-med-unger/page/2/#findComment-686074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pirkeguri Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 *Ler* Lær deg og lese hele tråder isteden du. Du er langt ute på jordet. ) Isabella: Flere som er alenemamma og sykepleier? Line: Håper jeg blir det etter hvert, i alle fall! *ler også* Hvor mange måter kan du tolke dette på? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114567-thailand-med-unger/page/2/#findComment-686341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Line Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 Isabella: Flere som er alenemamma og sykepleier? Line: Håper jeg blir det etter hvert, i alle fall! *ler også* Hvor mange måter kan du tolke dette på? Hehe... vel... de som kjenner meg her inne vet at jeg har vært alenemamma ganske lenge nå. Det kan tolkes på flere måter det der, men altså... jeg håper jeg blir student etter hvert. Det var i grunnen det jeg skulle fram til. Blir jeg ikke det, får jeg likevel god erfaring der jeg jobber nå og, og den vil komme godt med når jeg en gang blir student/sykepleier. Det er ganske spesialisert der jeg jobber nå med godt tverrfaglig samarbeid, samtidig som det er veldig interessant og lærerikt, så... jeg jobber gjerne et år til før jeg går i gang med studiene 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114567-thailand-med-unger/page/2/#findComment-686356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Jeg er vant til det Sør, så jeg sitter bare her og ler Synes heller synd på dem som ikke har annet å ta seg til enn å ha meninger om noen de aldri har møtt, eller kjenner personlig Det er utrolig at enkelte presterer å dreie noen spørsmål om en tur til Thailand over på at du gir unga dine falske forhåpninger i forhold til deres far, at du nedenfor visstnok skrev at du vil bli enslig mor, at du ikke er skikket til å dra til Thailand i utgangspunktet i og med at du har store problemer med å bestemme deg, og Gud vet hva... Hehe, sov godt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114567-thailand-med-unger/page/2/#findComment-686357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Line Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 Det er utrolig at enkelte presterer å dreie noen spørsmål om en tur til Thailand over på at du gir unga dine falske forhåpninger i forhold til deres far, at du nedenfor visstnok skrev at du vil bli enslig mor, at du ikke er skikket til å dra til Thailand i utgangspunktet i og med at du har store problemer med å bestemme deg, og Gud vet hva... Hehe, sov godt! Det er ikke noe å utsette på fantasien, i alle fall! Det skal vedkommende ha! *ler* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114567-thailand-med-unger/page/2/#findComment-686414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.