jacob Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Nuvel godtfolk - det er igjen tid for å gi livet mening; nemlig å diskutere premier league. Om 14 dager braker det løs og jeg kunne godt tenke å høre forsamlingen spå i tabellpossisjonenen ved sessongens utløp. For meg er det åpenbart at det blir krig mellom ManU og Arsenal om den første plassen. Nærmeste utfordrer blir den russiske klubben chelsea. Newcastle og Liverpool må kjempe om 4. og 5. plassen. kanskje Everton kan fucke det litt til for dem. Hva mener dere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114583-premier-league/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Chelsea skal visst bli skumle i år, men Arsenal vinner såklart både cup og liga (og gjerne ChLg, håper Rosenborg kommer langt så jeg kan se Arsenal hos Rosenborg hjemme!), med den nye keeperen sin og endelig kvitt Seaman, bare Jungberg kan holde seg skadefri. Ellers blir det jo spennende med Wolverhampton og Iversen. Liverpool er det jo bare Riise som gjør noe bra på, og ManU uten Beckham blir nok en skuffelse for fansene... -smile- Og så rykker CrystalPalace opp! Gleder meg masse til fotballkvelder med gutta igjen, og tipping. Klarer ikke tippe på norske lag jeg, og siden jeg er jente så er fotball utrolig mye mer morsmomt når jeg har tippet, for da vet jeg jo hvilket lag jeg heier på når ikke Arsenal spiller, og er kampen kjedelig kan jeg følge med på noe mer enn bare den ene kampen som går...) pling! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114583-premier-league/#findComment-685720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grip Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hva har du å si om min gamle venn Spurs? Nok et år i midten? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114583-premier-league/#findComment-685933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacob Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Hva har du å si om min gamle venn Spurs? Nok et år i midten? Knapt nok midten tenker jeg. Spurs har en tynn stall, en dårlig manager og tynne tradisjoner.Hoddle er etter mitt skjønn den mest patetiske laglederen overhodet - hakket værre enn Teitur (eller hva han heter). Spurs har solgt og frigitt en del spillere, men har unnlatt å fylle på tilstrekkelig. De har kjøpt en dyr og spennende spiller; Helder Postiga (Porto, 71,875 millioner) - thats it. For tynt, for tynt. Sheringham burde vært manager i den klubben. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114583-premier-league/#findComment-685950 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grip Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Knapt nok midten tenker jeg. Spurs har en tynn stall, en dårlig manager og tynne tradisjoner.Hoddle er etter mitt skjønn den mest patetiske laglederen overhodet - hakket værre enn Teitur (eller hva han heter). Spurs har solgt og frigitt en del spillere, men har unnlatt å fylle på tilstrekkelig. De har kjøpt en dyr og spennende spiller; Helder Postiga (Porto, 71,875 millioner) - thats it. For tynt, for tynt. Sheringham burde vært manager i den klubben. Jaja..du har vel rett. Jeg har ventet siden 60-tallet, da Tottenham tok ligaen et par ganger så vidt jeg husker. Dette bringer oss over på det mer generelle spørsmål; hvilke mekanismer som virker når favorittlag vokser fram i folk. For de fleste skjer noe dette i barne-/ungdomsår. Og de færreste gir noen gang slipp på det, som tilfelle er for meg...til tross for årtier med motgang. Jeg vet knapt nok hvorfor det er blitt slik at Tottenham står mitt hjerte nærmest, annet enn at en nabogutt, som var et par år eldre, holdt med Spurs. .... Det interessante er, i tillegg til det jeg allerede har nevnt, om en slik grenseløs lojalitet kan benyttes på andre av livets områder. Kan man, hvis man tar seg av barn på "rette" måten, dyrke fram tilsvarende lojalitet mot politiske partier, bedrifter, varemerker etc. Det er mulig vi allerede er offer for for dette, men saken kan nok utvikles. Kan man ut fra et samfunnsvitenskapelig perspektiv si noe mer om dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114583-premier-league/#findComment-686042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Mine øyne har den siste tiden blitt mer og mer formet som en puck i påvente av hockey seriestarten 21/9, samt treningskampene før selve moroa trer i kraft, at Premier League ikke engang har vært i mine tanker den siste tiden. Nesten skammelig. Derfor blir svaret mitt også basert på ren og skjær synsing i og med at jeg ikke engang når det gjelder Liverpool har kontroll på frafall og nye tilskudd av spillere. Jeg gjetter nok likevel på at det i realiteten vil stå mellom ManU og Arsenal. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114583-premier-league/#findComment-686079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacob Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Jaja..du har vel rett. Jeg har ventet siden 60-tallet, da Tottenham tok ligaen et par ganger så vidt jeg husker. Dette bringer oss over på det mer generelle spørsmål; hvilke mekanismer som virker når favorittlag vokser fram i folk. For de fleste skjer noe dette i barne-/ungdomsår. Og de færreste gir noen gang slipp på det, som tilfelle er for meg...til tross for årtier med motgang. Jeg vet knapt nok hvorfor det er blitt slik at Tottenham står mitt hjerte nærmest, annet enn at en nabogutt, som var et par år eldre, holdt med Spurs. .... Det interessante er, i tillegg til det jeg allerede har nevnt, om en slik grenseløs lojalitet kan benyttes på andre av livets områder. Kan man, hvis man tar seg av barn på "rette" måten, dyrke fram tilsvarende lojalitet mot politiske partier, bedrifter, varemerker etc. Det er mulig vi allerede er offer for for dette, men saken kan nok utvikles. Kan man ut fra et samfunnsvitenskapelig perspektiv si noe mer om dette? Jeg så "Italiensk for begynnere" i dag - en meget god film! Til saken; vi er jo fans av alt annet enn fotball-lag også. BMW, Cola, Lene Marlin, Microsoft og tamponger fra Always. Livretten vår er gjerne noe lokalt møl mor lagde til oss som liten. Lojaliteten til merkevarer må altså bygges på historiske erfaringer og sanseopplevelser knyttet til disse erfaringene. Dette lærer man vistnok en del om i markedsføring - branding, relasjonsledelse og hva faen alt kalles. Identitetsbygging hører også med til denne greia; Når du kjører BMW og båt av kurrant merke er det jo fordi du vil signalisere et eller annet - distanse til småsosialistene f.eks (mrk. at pakkisene forkludrer dette bildet noe, ref. BMW). Konklusjon; det er en del kompliserte mekanismer ute å går her som jeg ikke klarer å håndtere på det nuværende tidspunkt etter noen øl. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114583-premier-league/#findComment-686219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.