Gå til innhold

Spørreundersøkelse...Eller kanskje ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest nesten målløs...

Jeg bare lurer på en ting..

Hvor mange kan tenke seg å gå i den nye operaen?

Hvor mange synes at det å bruke 3800 millioner kr på en opera høres bra ut?

Hvor mange varme måltider kunne man fått på gamlehjemmene for 3800 millioner kr?

Hvor mange nylig nedlagte skole-linjer kunne blitt gjenopprettet for 3800 millioner kr?

Hvor mange rusmisbrukere kunne fått behandling? Hvor mange bønder kunne fått litt ekstra til å klare seg gjennom vinteren? Hvor mange uteliggere kunne fått en seng å sove i? Hvor mange katter kunne vi sterilisert og blitt kvitt "katteproblemet"? Hvor mange barnehageplasser kunne blitt opprettet? Hvor mange alvorlig trengende kunne fått hjelp? Litt ekstra til salt i grøten?

Opera er vel og bra det, men ikke nå, vi har jo så mye annet vi må ordne først? Og i tillegg virker målgruppen for et overdådig operabygg svært liten. Veinettet og annet som må til for å komme til denne nye operaen har en regning på over 2 milliarder kroner, så det blir altså nesten 6 milliarder kroner det..Det blir dyrt! og norge som ikke har råd til noen ting, stakkar..Spar litt her og spar litt der, her er det snakk om prioritering!

Hva er det som er så dyrt da, gullkantet toalettpapir, kanskje?

Fortsetter under...

Enkelte ting vil jeg rett og slett ikke tenke på. Dette er èn av tingene...

JEG kunne tenke megå gå i den nye operaen! I noen tilfeller.Spenstige,overraskende oppsetninger av f.x.Mozart. Så håper jeg på at det i det store huset vil skje andre ting - småscener med musikkteater,kabareter osv.

Jeg har ingen operaplater,og er ikke noen ivrig lytter, men jeg skjønner godt at mange liker det, særlig når det er,som sagt,spenstige, moderne oppsetninger.

Det er mye teite folk i operaen.De teiteste er de som vil ljuge på seg "kultur", eller går der forå bli sett.

Men så er det mye teitefolk på rockekonserter også, Titanofestivalen, i jazzmiljøet osv.

Jeg skjønner ikke at det skal være kult å skryte av at en MISLIKER opera?

Å gå i operaen er ikke noe for meg. Jeg er imidlertid redd for at prosjektet rundt operaen er noe nøkternt dimensjonert. Det burde være et mål i seg selv å bygge den mest spektakulære europaen i europa.

Likeledes bør de bygge opp en ny bydel uten sidestykke i Bjørvika.

At folk sutrer over at det blir brukt noe lommerusk på opera må bare ignoreres.

Gjest Iznogood

JEG kunne tenke megå gå i den nye operaen! I noen tilfeller.Spenstige,overraskende oppsetninger av f.x.Mozart. Så håper jeg på at det i det store huset vil skje andre ting - småscener med musikkteater,kabareter osv.

Jeg har ingen operaplater,og er ikke noen ivrig lytter, men jeg skjønner godt at mange liker det, særlig når det er,som sagt,spenstige, moderne oppsetninger.

Det er mye teite folk i operaen.De teiteste er de som vil ljuge på seg "kultur", eller går der forå bli sett.

Men så er det mye teitefolk på rockekonserter også, Titanofestivalen, i jazzmiljøet osv.

Jeg skjønner ikke at det skal være kult å skryte av at en MISLIKER opera?

Hei selje. Jeg tillater meg å sitere fra hovedinnlegget:

Hvor mange varme måltider kunne man fått på gamlehjemmene for 3800 millioner kr?

Hvor mange nylig nedlagte skole-linjer kunne blitt gjenopprettet for 3800 millioner kr?

Hvor mange rusmisbrukere kunne fått behandling? Hvor mange bønder kunne fått litt ekstra til å klare seg gjennom vinteren? Hvor mange uteliggere kunne fått en seng å sove i? Hvor mange katter kunne vi sterilisert og blitt kvitt "katteproblemet"? Hvor mange barnehageplasser kunne blitt opprettet? Hvor mange alvorlig trengende kunne fått hjelp? Litt ekstra til salt i grøten?

Jeg skryter ikke av at jeg MISLIKER opera. Jeg ordla meg sikkert svært tvetydig. Jeg tenker på at pengene kunne ha vært brukt til mere fornuftige ting (i mine øyne) enn opera.

Annonse

Jeg skryter ikke av at jeg MISLIKER opera. Jeg ordla meg sikkert svært tvetydig. Jeg tenker på at pengene kunne ha vært brukt til mere fornuftige ting (i mine øyne) enn opera.

Her har du full støtte fra meg og sikkert halve norges befolkning :-)

utrolig mange værre ting norge bruker penger på enn opera faktisk... som OGSÅ kunne vært brukt til noe annet. penger kunne alltid vært brukt på en annen måte, problemet er ofte hvordan pengene brukes, for å få best utbytte av dem...

Gjest Humlepungen

Jeg kommer IKKE til å gå i den nye opraen.

Jeg syns det er råttent å bruke flere milliarder kroner på en OPERA som få kommer til å gå i. Ivertfall er det få i forhold til de gamle som er på sykehjem etc... De trenger pengene mye mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...