Gå til innhold

Leilighet solgt før visning

Anbefalte innlegg

Skjønner ingenting. Jeg skulle på visning på en leilighet i dag, den ble lagt ut for salg på fredag tror jeg og i dag ser jeg på nettet at den er solgt. Men jeg trodde at man måtte prøve forkjøpsrett når det var i et borettslag? Slik at uansett om det var et medlem som ville kjøpe så skulle forkjøpsretten prøves i tilfelle det var interessenter med et lavere TOBB-nummer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114644-leilighet-solgt-f%C3%B8r-visning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Hvis det er borettslag avhenger det av vedtektene, men nesten alle har det slik at alt må utlyses på forkjøpsrett, slik at først andelseiere i laget får tre inn og så de andre medlemmene. Hvis en andelseier internt har tredd inn med høyest aniennitet så er den tildelt, fordi disse har første prioritet, og da lyses den ikke ut til medlemmer. Men begge utlysinger skal skje samtidig.

Svigers kjøpte rekkehus (TOBB) gjennom Eiendomsmegler1. Etter at budet deres var akseptert, ble saken overlatt til TOBB. Deretter annonserte TOBB leiligheten i sin "forkjøpsrett-annnonse". Heldigvis var det ingen som ville benytte seg av forkjøpsrettet i dette tilfellet så i dag er flyttelasset på tur sørover :o)

TOBB har annonse i Adressa hver lørdag - her fremkommer det hvilke leiligheter som forkjøpsretten kan prøves på.

Håper at du finner ei leilighet der du kommer til å trives! Det er jo litt spennende med visninger! Vi kikket etter hus i et drøyt halvår, så vi fikk vår dose med både visninger og budrunder... Likevel klarer jeg ikke å la være å lese boligannonsene fortsatt.

Svigers kjøpte rekkehus (TOBB) gjennom Eiendomsmegler1. Etter at budet deres var akseptert, ble saken overlatt til TOBB. Deretter annonserte TOBB leiligheten i sin "forkjøpsrett-annnonse". Heldigvis var det ingen som ville benytte seg av forkjøpsrettet i dette tilfellet så i dag er flyttelasset på tur sørover :o)

TOBB har annonse i Adressa hver lørdag - her fremkommer det hvilke leiligheter som forkjøpsretten kan prøves på.

Håper at du finner ei leilighet der du kommer til å trives! Det er jo litt spennende med visninger! Vi kikket etter hus i et drøyt halvår, så vi fikk vår dose med både visninger og budrunder... Likevel klarer jeg ikke å la være å lese boligannonsene fortsatt.

Jepp, den kommer på forkjøpsrett neste lørdag (hvis det er bare lørdager de utlyses så kommer den da). Burde vel begynne med noen bankrunder snart, men det er jo en fordel å vite hvor mye egenkapital jeg får da! Litt usikkert å si at "i løpet av mnd har jeg muligens mellom 2-500.000,-..." :o)

Annonse

At det står at den er solgt, betyr ikke at den formelt er solgt, men at et bud er gitt på leiligheten, som selger er fornøyd med. Den kommer nok i avisa under prøving av forkjøpsrett neste lørdag.

ps; skal du ikke flytte til "rett sida" av elva, da?

At det står at den er solgt, betyr ikke at den formelt er solgt, men at et bud er gitt på leiligheten, som selger er fornøyd med. Den kommer nok i avisa under prøving av forkjøpsrett neste lørdag.

ps; skal du ikke flytte til "rett sida" av elva, da?

Jo. ;o) Rettsia av elva er på denne sia, det er du som flytter til gæli sia av elva sjø.

Jo. ;o) Rettsia av elva er på denne sia, det er du som flytter til gæli sia av elva sjø.

*flirer* Ja, en føler seg "hjemme" på den sida en er oppvokst. Synes faktisk at det er mange kjempekoselige boligområder på andre sida, også, men å flytte dit selv, det er en annen sak ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...