Gå til innhold

50% uføretrygd og 50% yrkesrettet attføring

Anbefalte innlegg

Gjest alenemor35

Jeg har i snart 2 år gått på 50/50% ytelse og før det 50% uføre og overgangsstønad.

Nå når jeg kom hjem fikk jeg brev fra aetat samtidlig som jeg er i hospiteringstiltak at dem har stanset attføringen min da jeg ikke har rett på den etter at dem har glemt å samkjøre den med uføretrygden min når aetat tok over utbetalingen fra trygdekontoret 010102.

Dem har funnet ut at jeg har en høyere dagsats på uføre enn jeg har i attføring og at jeg derfor ikke har krav på attføring.

Noen som kan hjelpe meg å forstå dette. Har vært i kontakt med saksbehandler på uføretrygden min i 50% og ikke hun heller kan forstå at jeg ikke har krav på attføring så lenge jeg har en 50% rest arbeidsevne.

Det er heller ikke annen beskjed enn et brev om at den er stoppet fra 14.07 og brevet er datert 23.juli og jeg kom hjem og leste brevet etter at jeg snakket med aetat på telefon 30.juli. Skulle hatt penger 1.aug., men dengang ei.

Hvor skal jeg nå få den andre 50% inntekten min fra?

Sosialen ligger jeg over satsene slik at jeg ikke har rettigheter der heller gr. nesten 4000 i barnetillegg i uføren min. Har nesten 7000 utbetalt + bidag 2480 for barna og 2916 i barnetrygd.

Har selvsagt en brukbar inntekt, men når man er vant med nesten 4000 kroner mer i mnd og mister den over natten merkes det.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...