Gå til innhold

Skrive bok

Anbefalte innlegg

Gjest forfatterspire
Skrevet

Hvis man har skrevet en bok - eller har planer om det - hvordan skal man gå frem for å få boken utgitt?

Noen som vet, eller tror de vet?

Skrevet

Ta kontakt med et passende forlag kanskje? ;o)

Gjest forfatterspire
Skrevet

Ta kontakt med et passende forlag kanskje? ;o)

Og si hva da?! "hei, jeg har en bok på lager, lyst å gi den ut?"

Skrevet

Og si hva da?! "hei, jeg har en bok på lager, lyst å gi den ut?"

Jeg gjorde det. :o) Skrev til flere forlag, "det finnes ingen slik bok på det norske markedet i dag og derfor bla bla bla". Cappelen kjøpte engangsrettigheter til å ta med deler av den i den norsk-engelske-ordboka si og jeg fikk utgitt hele boka i en ungdomsbokklubb, både i Norge og Sverige faktisk! :o) Ble ikke så mye penger av det, men duverden så moro det var!

Gjest forfatterspire
Skrevet

Jeg gjorde det. :o) Skrev til flere forlag, "det finnes ingen slik bok på det norske markedet i dag og derfor bla bla bla". Cappelen kjøpte engangsrettigheter til å ta med deler av den i den norsk-engelske-ordboka si og jeg fikk utgitt hele boka i en ungdomsbokklubb, både i Norge og Sverige faktisk! :o) Ble ikke så mye penger av det, men duverden så moro det var!

Å? Så gøy. Hvor lang tid brukte du på å skrive boken? Hva slags bok var det?

Skrevet

Tusen takk! Der var det mange gode råd!

Har du skrevet ferdig en bok, holder du på eller leker du med tanken?

Bare nysgjerrig :)

Gjest forfatterspire
Skrevet

Har du skrevet ferdig en bok, holder du på eller leker du med tanken?

Bare nysgjerrig :)

Er på tenkestadiet. Men jeg er fast bestemt på at bok - det skal det bli. Før eller senere.

Skrevet

Å? Så gøy. Hvor lang tid brukte du på å skrive boken? Hva slags bok var det?

Det var en engelsk-norsk / norsk-engelsk (svensk-engelsk i sverige selvfølgelig) ordbok med hesteuttrykk. Jeg holdt vel ikke på så veldig lenge og lette rundt i bøker og sånt noe tror jeg. Tror jeg fikk 5-6-7000,- tilsammen + 10 eks. av boka. Morsomt å ha! :o)

Skrevet

Er på tenkestadiet. Men jeg er fast bestemt på at bok - det skal det bli. Før eller senere.

Det er bare å kline til.

Lykke til!

Gjest forfatterspire
Skrevet

Det var en engelsk-norsk / norsk-engelsk (svensk-engelsk i sverige selvfølgelig) ordbok med hesteuttrykk. Jeg holdt vel ikke på så veldig lenge og lette rundt i bøker og sånt noe tror jeg. Tror jeg fikk 5-6-7000,- tilsammen + 10 eks. av boka. Morsomt å ha! :o)

La meg gjette; pennyklubben?

Gjest forfatterspire
Skrevet

Det er bare å kline til.

Lykke til!

Takkitakk

Skrevet

La meg gjette; pennyklubben?

Jepp. :o) Jeg husker ikke hva den svenske søsterklubben het - eller det gjør jeg jo selvfølgelig (løper bort i bokhylla og sjekker!), den heter Pollux-klubben.

Gjest forfatterspire
Skrevet

Jepp. :o) Jeg husker ikke hva den svenske søsterklubben het - eller det gjør jeg jo selvfølgelig (løper bort i bokhylla og sjekker!), den heter Pollux-klubben.

Så artig at du har skrevet bok! Jeg blir ekstra inspirert av å høre om slikt.

Var selv medlem av Penny-klubben en periode, men det er en god del år siden nå ;)

Gjest glad i å lese!
Skrevet

Så artig at du har skrevet bok! Jeg blir ekstra inspirert av å høre om slikt.

Var selv medlem av Penny-klubben en periode, men det er en god del år siden nå ;)

Hva er det du har tenkt å skrive om, da? (Skal ikke stjele idéen din.. er bare litt nysgjerrig!)

Gjest forfatterspire
Skrevet

Hvilken genre tenker du på?

Litt humoristisk. Kåseri-aktig.

hare1365380455
Skrevet

Litt humoristisk. Kåseri-aktig.

Lykke til!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...