Gå til innhold

Hvor mye kreves av deg på 1 årsstudie på universitetet?

Anbefalte innlegg

Gjest vanskelighetsgrad
Skrevet

Etter å være ferdig med videregående i år har jeg søkt 1 års studie på universitetet som gir 10 vektall. Det jeg lurer på er hvor stor vanskelighetsgrad det er på høgskoleutdanning kontra videregående. jeg synes det var tungt nok i den videregående skolen med prøver og eksamener. Noen med erfaringer her?

Gjest pasa20
Skrevet

Det er nok litt vanskeligere men du har mye mindre fag å bry deg om, så du får mye tid til de 2-3 du har ...

Lykke til ihvertfall ;-)

Skrevet

Det er på en måte lettere, da du (forhåpentligvis) velger et fag du virkelig er interessert i, og dermed slipper å lære noe du ikke egentlig ikke liker og ikke får bruk for. Men samtidig så er det ganske tøffe krav for å få bra karakterer, du må lære deg pensum på en dypere måte enn før. Studiene krever mer tid, rett og slett.

Men alle klarer garantert å studere hva de vil, det er viljen (og studieteknikken) det står på.

Og prestasjonene fra videregående sier ofte lite om dine evner for høyere utdanning. Det er mange med helt gjennomsnittlige karakterer fra videregående som får toppkarakterer på universitetet fordi de endelig gjør noe de virkelig liker!

Lykke til!

Skrevet

10 vekttall på et år er ikke spesielt mye.

ja, et vanlig studie er jo 10 vekttall i halvåret, og 20 vekttall til sammen på et år... får ikke full støtte av lånekassen om du ikke tar 20 iallfall...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...