Gjest vanskelighetsgrad Skrevet 4. august 2003 Skrevet 4. august 2003 Etter å være ferdig med videregående i år har jeg søkt 1 års studie på universitetet som gir 10 vektall. Det jeg lurer på er hvor stor vanskelighetsgrad det er på høgskoleutdanning kontra videregående. jeg synes det var tungt nok i den videregående skolen med prøver og eksamener. Noen med erfaringer her? 0 Siter
Gjest pasa20 Skrevet 4. august 2003 Skrevet 4. august 2003 Det er nok litt vanskeligere men du har mye mindre fag å bry deg om, så du får mye tid til de 2-3 du har ... Lykke til ihvertfall ;-) 0 Siter
Zelig Skrevet 5. august 2003 Skrevet 5. august 2003 Det er på en måte lettere, da du (forhåpentligvis) velger et fag du virkelig er interessert i, og dermed slipper å lære noe du ikke egentlig ikke liker og ikke får bruk for. Men samtidig så er det ganske tøffe krav for å få bra karakterer, du må lære deg pensum på en dypere måte enn før. Studiene krever mer tid, rett og slett. Men alle klarer garantert å studere hva de vil, det er viljen (og studieteknikken) det står på. Og prestasjonene fra videregående sier ofte lite om dine evner for høyere utdanning. Det er mange med helt gjennomsnittlige karakterer fra videregående som får toppkarakterer på universitetet fordi de endelig gjør noe de virkelig liker! Lykke til! 0 Siter
Gjest malun Skrevet 5. august 2003 Skrevet 5. august 2003 10 vekttall på et år er ikke spesielt mye. 0 Siter
snilen Skrevet 5. august 2003 Skrevet 5. august 2003 10 vekttall på et år er ikke spesielt mye. ja, et vanlig studie er jo 10 vekttall i halvåret, og 20 vekttall til sammen på et år... får ikke full støtte av lånekassen om du ikke tar 20 iallfall... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.