Gå til innhold

Tips til farge på stuevegg?

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til fin farge på stueveggene mine?

Ønsker meg en farge som er lys, men ikke hvit eller eggeskall.

Veggene i stua er furupanel som tidligere var lakket. Jeg pusset dem ned og beiset med en lys panelbeis, men det ble fremdeles litt for «hyttete», så nå vil jeg male.

Stua er avlang med vinduer på hver kortvegg. Gulvet er lys eikeparkett, og taket er hvitt.

Har stuebord i lys eik og granitt, og grå/brun sofa i retrostil, samt enkle, kvadratiske hyller i lyst tre på veggen.

Anyone?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114944-tips-til-farge-p%C3%A5-stuevegg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

lys blå, lys grå, lys grønn, lys gul, fersken... her blir det nesten smak og behag altså!

Jeg valgte en farge som heter skumring på mine panelvegger.

Den er lys lys grå. Kombinert med helt hvitt rundt vinduer og hvite dører og tak, ble det bærre lekkert.

Sjekk ut fargene som heter sånt som "skyggerød", "skyggeblå" osv. Det er helt lyse farger med streif av en farge i seg. Det blir ofte veldig fint, det ser egentlig hvitt ut, men gir en lunere følelse. Hvilken tone man skal velge kommer litt an på hvordan lyset kommer inn i rommet, synes jeg. Kjøp et par små bokser og prøv før du maler hele rommet.

Annonse

Gjest '!-o-!'

Den malte jeg med nå i sommer:o)

Kjempe flott farge.

Lys og pen, og går mer over til rødt enn til gult, noe som gjør veggen litt varmere enn andre krem farger.

Vennlig hilsen

Dette kjekke med den fargen er vel helst at den er så uvanlig, nesten ingen som har den. :-P

Sjekk ut fargene som heter sånt som "skyggerød", "skyggeblå" osv. Det er helt lyse farger med streif av en farge i seg. Det blir ofte veldig fint, det ser egentlig hvitt ut, men gir en lunere følelse. Hvilken tone man skal velge kommer litt an på hvordan lyset kommer inn i rommet, synes jeg. Kjøp et par små bokser og prøv før du maler hele rommet.

Ja, noe sånt noe virker som det jeg er ute etter. Skal sjekke det!

;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...