Gå til innhold

Pulverkurer og det å begynne å spise igjen

Anbefalte innlegg

Gjest Iznogood

Jeg skulle lagt dette innlegget på trening osv, men velger å spørre her...

Jeg har siden nov i fjor brukt cambridgekuren til å redusere min overvekt med 19 kilo (skryter uhemmet). Om elleve kilo er jeg tilbake på 'utgangsvekta' jeg hadde i -98. Hvordan skal jeg begynne å spise normalt igjen? Årsaken til vektoppgangen har vært kne-, og ryggskade, mindre trening og myye god mat.(fy og fy, -her innrømmer jeg at jeg har spist meg feit) Jeg føler at jeg trenger gode råd når jeg skal gå over på vanlig kost.. Selvfølgelig skjønner jeg at sjokolade og potetgull og øl ikke er slankende.

Fortsetter under...

Gjest Iznogood

Hvordan har du brukt Cambridgekuren? Kun pulver, eller noen måltider mat andre pulver i løpet av dagen?

Hvordan har du brukt Cambridgekuren? Kun pulver, eller noen måltider mat andre pulver i løpet av dagen?

Jeg har drukket tre (minst) 'måltider' cambridge hver dag og ca annenhverdag spist litt fornuftig mat. Noen ganger har det 'utartet seg' med det jeg har hatt lyst på i øyeblikket.

Angela1365380318

Ikke gå direkte over til å bare spise mat, men ta en overgang, bruk tid og tenk over hva du spiser og hvor mye kal det er i den ca. Du trenger ikke telle kallorier til pungt å prikke, men et lite overslag kan være lurt.

Du kommer langt med sunn fornuft.

Jeg har drukket tre (minst) 'måltider' cambridge hver dag og ca annenhverdag spist litt fornuftig mat. Noen ganger har det 'utartet seg' med det jeg har hatt lyst på i øyeblikket.

Selv om du ikke har gått på kurs hos Libra eller Grete Roede, så kanskje du kan melde deg på ett av deres "vedlikeholdskurs" (beregnet for de som har gått ned og føler de trenger litt oppfølging og råd for å klare å holde vekten og få til et stabilt og sunt kosthold som man kan leve på resten av livet.

Ellers er et en god del ålreite oppskrifter og tips på Grete Roede-sidene på nettet. (Er selv litt anti Grete Roede på en måte, men må innrømme det står en del vettugt på sidene deres...)

Selv om du ikke har gått på kurs hos Libra eller Grete Roede, så kanskje du kan melde deg på ett av deres "vedlikeholdskurs" (beregnet for de som har gått ned og føler de trenger litt oppfølging og råd for å klare å holde vekten og få til et stabilt og sunt kosthold som man kan leve på resten av livet.

Ellers er et en god del ålreite oppskrifter og tips på Grete Roede-sidene på nettet. (Er selv litt anti Grete Roede på en måte, men må innrømme det står en del vettugt på sidene deres...)

Glemte forresten å skrive at jeg selv nå vurderer pulver-kur, selv om jeg er skeptisk... Har forsøkt Libra-kurs, og lykkes med å gå ned der og da, men (kanskje fordi jeg ikke gikk oppfølgings-kurs?) så gikk det skeis senere... Har mye å gå ned, og mister lett motivasjonen underveis fordi det er et så langt tidsperspektiv... Dumt men sant...

Annonse

Gjest cambridge suger

Vær forberedt på å gå opp igjen nesten uansett hva du gjør. Kroppen din er nå innstilt på sultkatastrofe og vil ta ethvert tilskudd av næring og straks omdanne til fett. Du har sikkert også mistet ganske mye vann og muskler, så du må trene mer for å kunne forbrenne det du spiser. Jeg håper du ikke har føkka opp forbrenningen din totalt, så lykke til!

Gjest Iznogood

Vær forberedt på å gå opp igjen nesten uansett hva du gjør. Kroppen din er nå innstilt på sultkatastrofe og vil ta ethvert tilskudd av næring og straks omdanne til fett. Du har sikkert også mistet ganske mye vann og muskler, så du må trene mer for å kunne forbrenne det du spiser. Jeg håper du ikke har føkka opp forbrenningen din totalt, så lykke til!

Vær forberedt på å gå opp igjen nesten uansett hva du gjør. Kroppen din er nå innstilt på sultkatastrofe og vil ta ethvert tilskudd av næring og straks omdanne til fett.

Skulle kanskje nevnt i hovedinnlegget at jeg har spist vanlig mat i tillegg til cambridgekuren, nettopp for at kroppen ikke skal tro at den har vært utsatt for sultkatastrofe. Spesielt fet fisk og mat med mye proteiner. Jeg har redusert vekta med ca 500 gram i uka, og dette er ikke mer enn hva som anbefales av alle slankeguruer. Jeg er til vanlig normalt slank, men mye mindre mosjon og mye mer mat og godterier er årsaken til at jeg har lagt på meg. Jeg er ikke av typen yo-yoslanker.

Du har sikkert også mistet ganske mye vann og muskler, så du må trene mer for å kunne forbrenne det du spiser. Jeg håper du ikke har føkka opp forbrenningen din totalt, så lykke til!

I og med at jeg er klar over denne virkningen av kuren har jeg passet på å få i meg en del salt og variert mat for nettopp å unngå at væskebalansen skal bli i uorden, noe jeg regner med hadde skjedd dersom jeg brukte kun cambridgekuren for å redusere vekta. Jeg har ikke begynt å trene igjen etter skadene og vil vente med dette til jeg er ferdig med slankingen så jeg ikke må trene ’enda mer’ for å forbrenne maten jeg spiser når jeg begynner med kun vanlig mat.

Ha en fin dag du også!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...