Gå til innhold

Så en film i kveld

Anbefalte innlegg

En smal tittel som ikke engang vil bli utgitt på DVD i Norge og som aldri ble satt opp på kino her, men filmen var overraskende god.

Jeg kjøpte den fordi den ser ut til allerede å ha fått et slags kultstempel i filmkretser, og den skuffet ikke på noen måte. Svært god filming, gode rolletolkninger og suveren musikk.

Filmen heter Donnie Darko og handler om en tilsynelatende scitzofren ung mann, altså Donnie, som får besøk av en kjempekanin med navn Frank. Frank forteller Donnie at verden vil gå under om litt over 28 dager og det er disse 28 dagene vi får skildret. Temaet rundt disse 28 dagene er uhyre sært og regissøren må derfor berømmes for hva han har fått til. Vanligvis går denne typen filmer skikkelig på tryne. Det gjør ikke denne.

En film man aldri vet helt vet hvor man har, og når den er ferdig er man usikker på hva man har sett. Dette er med på å gjøre filmen uhyre interessant.

Vel, dette er en film de fleste ikke kommer til å se da de knapt har hørt om den, og derfor føler jeg at det er på sin plass å anbefale den på det sterkeste.

Priser på nett inklusive frakt:

www.dvdsoon.com: 70 kroner for sone 1.

www.play.com: Rundt 170 både for sone 1 og sone 2.

Nei, jeg får ikke prosenter fra noen av shappene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115008-s%C3%A5-en-film-i-kveld/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aina E

Takk, den har jeg ikke sett!

Alt jeg har sett av Peter Jackson har vært veldig bra, så denne skal prøves ut!

Takk for tipset.

Jo, du bør kankje ha den rette stemningen, men...

Jeg hadde en gang filmen på VHS, men lånte den bort og fikk den aldri igjen. Det var noe dritt.

Nå påståes det at filmen ikke er å oppdrive på VHS uten PAL.

*Irriterer meg grønn*

Legg spesielt merke til detaljene. Konseptet er genialt.

Jo, du bør kankje ha den rette stemningen, men...

Jeg hadde en gang filmen på VHS, men lånte den bort og fikk den aldri igjen. Det var noe dritt.

Nå påståes det at filmen ikke er å oppdrive på VHS uten PAL.

*Irriterer meg grønn*

Legg spesielt merke til detaljene. Konseptet er genialt.

Høres jo veldig artig ut!

Men du må kjøpe deg dvd spiller dersom du ikke enda har gjort det. Du vet ikke hva du går glipp av! :)

Annonse

Den hørtes faktisk ganske interessant ut, men du kunne ikke tenke deg å gi meg noen hint om hva som skjer disse 28 dagene?

Det er litt vanskelig å forklare handlingen i denne filmen, men Frank får Donnie Darko til å gjøre en del ting han ellers normalt ikke ville ha gjort.

Du kan lese en anmeldelse av filmen her:

http://www.dvdarkivet.no/review.php?dvdID=1056570983

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...