Gjest ei datter Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Vet ikke om dette er riktig forum, men jeg vet at det finnes mange gode meninger her inne så jeg forsøker. Trenger litt råd nå, mamma og stefaren min giftet seg for ca 15 år siden. De ble sammen når jeg var ca 5, pappa fant seg en annen dame. Jeg og broren min (helbroren min) har aldri hatt et godt forhold til ham. Han jobber på sjøen og er borte store deler av tiden. Når han er borte er alt bare fryd og gammen, men med en gang han kommer hjem blir alt så anstrengt og kjipt, fordi alle vet at han før eller siden kommer til å begynne å krangle med noen. Vi har en søster som er stefaren min sin. Hun krangler også med ham, og synes han er fullstendig dust. Men han er grei med henne, gir henne ting hun trenger osv. Det hadde nok aldri skjedd meg. Eneste jeg husker å ha fått av ham er 100 kr en gang, hvor han sa jeg skulle få de hvis jeg var grei mot mamma. Nå har jeg bodd hjemme i en liten periode (er 24 år gammel jente). Og plutselig en dag hadde han slettet alle filene mine jeg har på pc'n _hans_ . Han mener at alt de har i huset er hans. Jeg hadde massevis av ting på den pc'n, inkludert bilder. Alle de andre sine mapper lot han være i fred. han tok vare på 10 dokumenter og kanskje 20 av bildene mine. Han mente jeg ikke skulle bruke hans pc tydeligvis, men burde jo fortalt meg det da. Han er sånn med alt, _han_ kjøpte _seg_ digitalt kamera, _han_ kjøpte _seg_ pc. Jeg tror jeg klikker snart. Og mamma svarer ham jo ikke tilbake. Jeg skjønner ikke at hun gidder ha et sånt ekteskap. Jeg hadde aldri godtatt at mannen min behandlet hverken meg eller barna mine på den måten. Jeg har så lyst til at hun skal komme seg bort fra ham og bli lykkelig, hun er så utrolig happy og sprudlende når han er på jobb. Blir skikkelig molefonken når han kommer hjem. Vet ikke hva jeg skal si til henne, hun blir skikkelig sint når jeg prøver å fortelle henne at han er en dritt. Nå driter jeg i hvordan jeg har det, for jeg skal flytte snart likevel. Men hva med mamma, jeg ønsker jo ikke at hun skal ha et drittliv sammen den der idioten resten av hennes liv. Noen tips om hva jeg kan gjøre for å hjelpe henne bort fra ham? Han slår ikke eller noe sånt, men han undertrykker henne noe gruelig. Som om han er utrolig gammeldags. Håper på svar og/eller erfaringer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115101-stefaren-min-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 du kan såklart snakke med henne om forholdet hun har til ham, at du synes han undertrykker ham. men det er jo til sist hennes følelser, og hun som må velge hvordan hun vil leve sitt liv. utrolig dårlig gjort av ham å ikke gi deg sjansen til å ta en backup. virker som om du aldri har hatt lov å bruke pc'n i det hele tatt? ikke spesielt hyggelig gjort iallfall, men lite å gjøre med nå. og du flytter jo ut uansett, så sånn sett har det jo ikke så mye å si lenger! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115101-stefaren-min-langt/#findComment-689462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ei datter Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 du kan såklart snakke med henne om forholdet hun har til ham, at du synes han undertrykker ham. men det er jo til sist hennes følelser, og hun som må velge hvordan hun vil leve sitt liv. utrolig dårlig gjort av ham å ikke gi deg sjansen til å ta en backup. virker som om du aldri har hatt lov å bruke pc'n i det hele tatt? ikke spesielt hyggelig gjort iallfall, men lite å gjøre med nå. og du flytter jo ut uansett, så sånn sett har det jo ikke så mye å si lenger! Ja jeg tror ikke hun skjønner hvor ille de har det egentlig. Det er bestandig han som er "sjefen". Mulig hun prøver å late for seg selv som at det ikker er sånn. Det liker jeg ikke, har selv vært i slike forhold og ønsket alltid at noen skulle hjelpe meg ut av det, selv om jeg latet som alt var i orden, overfor både andre og meg selv. Leve sitt eget liv - javel, hun gjør jo det annen hver mnd da Redd for at hun skal bli skikkelig sint på meg hvis jeg snakker med henne om det, for hun overforsvarer ham alltid. Nå ista kom hun og fortalte meg at han kommer hjem om et par dager, og at jeg burde rydde rundt på pc'n før han kommer!! (flytta de filene jeg fikk gjenopprettet til søstra min sin mappe). Ja det virker som jeg aldri har hatt lov til å bruke pc'n, men da kunne han jo ha fortalt meg det da. Jeg har egen pc, men deres er bedre. Han sa noe om at det hadde vel ingen ting å si at han "ryddet opp _litt_" siden jeg hadde min egen.!! Så j*** dust. Fikk ihvertfall noen filer tilbake etter å ha drevet med et gjenopretting program i over 15 timer!! Ja heldigvis skal jeg ut herfra, kommer ikke tilbake de gangene han er hjemme, det er nå helt sikkert. Tusen takk for svar snilen = ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115101-stefaren-min-langt/#findComment-689471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Ja jeg tror ikke hun skjønner hvor ille de har det egentlig. Det er bestandig han som er "sjefen". Mulig hun prøver å late for seg selv som at det ikker er sånn. Det liker jeg ikke, har selv vært i slike forhold og ønsket alltid at noen skulle hjelpe meg ut av det, selv om jeg latet som alt var i orden, overfor både andre og meg selv. Leve sitt eget liv - javel, hun gjør jo det annen hver mnd da Redd for at hun skal bli skikkelig sint på meg hvis jeg snakker med henne om det, for hun overforsvarer ham alltid. Nå ista kom hun og fortalte meg at han kommer hjem om et par dager, og at jeg burde rydde rundt på pc'n før han kommer!! (flytta de filene jeg fikk gjenopprettet til søstra min sin mappe). Ja det virker som jeg aldri har hatt lov til å bruke pc'n, men da kunne han jo ha fortalt meg det da. Jeg har egen pc, men deres er bedre. Han sa noe om at det hadde vel ingen ting å si at han "ryddet opp _litt_" siden jeg hadde min egen.!! Så j*** dust. Fikk ihvertfall noen filer tilbake etter å ha drevet med et gjenopretting program i over 15 timer!! Ja heldigvis skal jeg ut herfra, kommer ikke tilbake de gangene han er hjemme, det er nå helt sikkert. Tusen takk for svar snilen = ) ta den samtalen med moren din du, på en pen "jentesnakk" måte... så har du gjort ditt. har en tante som jeg gjerne skulle sett skilte seg, men det sier jeg bare til moren min, som får høre all klagingen hennes, og kan gi henne mine argumenter tilbake, (som om de var hennes egne...) blir litt feil at jeg blander meg, siden jeg egentlig ikke skal vite om alle kranglene. men hun bor med ham pga det økonomiske virker det som... lettere slik... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/115101-stefaren-min-langt/#findComment-689473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.