Gå til innhold

Første time til psykolog...trodde jeg!

Anbefalte innlegg

Skulle endelig til min første time til psykolog i dag, og sov ikke hele natten og var bare så ute, og så kom jeg opp på kontoret, og da sa sekretæren kort og greit at hun var blitt syk. Så var det bare å gå hjem igjen, med beskjeden om at de skal ringe meg..... Så nå sitter jeg her og føler meg litt skjelven, og vet at det er helt greit at psykologen ble syk, men jeg hadde liksom kjempet i flere måneder med meg selv for å ta dette skrittet, og nå må jeg grue meg enda lengre. Jeg vet at jeg sikkert får hjelp her, og at det kan bli veldig fint, men jeg føler litt at jeg går til psykolog fordi alle sier at det er det eneste rette og at jeg er utrolig teit hvis jeg ikke gjør det, og at det da igrunnen er min egen feil at jeg har det så fælt. Jeg går på medisiner også, og det også var et veldig stort skritt å ta fofr meg, men jeg har liksom forsont meg med at jeg trenger det, og jeg har vel igrunnen bestemt meg for å virkelig prøve dette med psykolog. Så - jeg skjønner at jeg overreagerer veldig på dette, men jeg syntes det var dårlig at ingen hadde ringt meg om den avlyste timen - dvs. de sa at de hadde lagt igjen beskjed på telefonsvareren min - men jeg har ingen telefonsvarer.... Vel, det er jo ikke det helt store dette heller, men det er vel typisk for hele meg at jeg overreagerer på alt og styrtgråter av små ting som blir feil. Er bare at nå må jeg gå og grue meg hele helgen også, og jeg var så stolt av meg selv for at jeg faktisk hadde klart å kommet meg helt til det kontoret. Så, men nei...jeg får vel bare kjempe videre og videre og videre.

Men jeg er så sliten av dette her nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115283-f%C3%B8rste-time-til-psykologtrodde-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe rart at du er skuffet og lei! Tror de fleste ville reagert på en slik avlysning. Ikke fordi man ikke forstår at en annen kan bli syk - men fordi det innebærer mye psykisk forberedelse før man skal treffe en terapeut første gang.

Du burde ha fått beskjed over telefon hvis det var mulig!

Du får prøve å ha litt galgenhumor og tenke at det var en form for generalprøve... Kanskje det blir lettere å gå dit neste gang!

Gjest Lykke til!

Så uheldig at slikt skulle skje førte gangen!!!

Du kan trøste deg med at for meg ville det vært tøft å komme til en time og få beskjed om at jeg bare må gå igjen, og dette selv om jeg har gått der i over et år.

Avlysning av time er kjedelig nok om en får beskjed på telefonen dagen i forveien. En må liksom innstille seg på disse timene på en helt annen måte enn en legetime. Så det ER tøft med avlysninger.

Siden du fikk en slik dum start, så får vi håpe du får full klaff neste gang da.

Jeg har opplevd dobbelbooking et par ganger også. Det er kjedelig det også. Skal vi pasientene ta 20 minutter hver. Hvis en av oss må gå, HVEM av oss trenger timen mest? Ikke lett den der. Jeg påtok meg å gå den ene gangen, selv om jeg følte meg helt elendig, men den andre pasienten hadde kjørt helt fra en annen by. Slik er kjedelig.

Kizza1365380506

Så kjempefrustrerende for deg. Kan føle det hvordan det har vært for deg. Det krever jo veldig mye å komme så langt og så få den beskjeden.

Jeg følte det også som ett nederlag å måtte sykemelde meg, begynne med antidepresiva og gå til psykolog, alt i samme rekkefølge og like nedtur for hver ting. Men jeg har lært meg at det er til det beste. Å høre på fagfolk. Det gjør ingenting å prøve å bli frisk og få hjelp, alle kan trenge det av og til.

Om du har behov for psykolog eller ei, men det skader ikke å prøve. Både han og du vil merke om du har behov for det. Jeg har vært hos psykiater fire ganger og det er ikke sikkert jeg trenger så mange timer til hos han nå når det ser ut som vi har funnet riktig medisin kombinasjon.

Dette ble ett langt innlegg, men jeg håper det kunne hjelpe deg i allefall litt.

Klem fra

Så kjempefrustrerende for deg. Kan føle det hvordan det har vært for deg. Det krever jo veldig mye å komme så langt og så få den beskjeden.

Jeg følte det også som ett nederlag å måtte sykemelde meg, begynne med antidepresiva og gå til psykolog, alt i samme rekkefølge og like nedtur for hver ting. Men jeg har lært meg at det er til det beste. Å høre på fagfolk. Det gjør ingenting å prøve å bli frisk og få hjelp, alle kan trenge det av og til.

Om du har behov for psykolog eller ei, men det skader ikke å prøve. Både han og du vil merke om du har behov for det. Jeg har vært hos psykiater fire ganger og det er ikke sikkert jeg trenger så mange timer til hos han nå når det ser ut som vi har funnet riktig medisin kombinasjon.

Dette ble ett langt innlegg, men jeg håper det kunne hjelpe deg i allefall litt.

Klem fra

Hei dere!

Tusen veldig hjertelig masse takk for de fine svarene deres:) Jeg bare grein og grein da jeg kom hjem fra psykologen i dag, men det hjalp kjempemye at dere ønsket meg lykke til.

Jeg er jo litt stolt også, av at jeg klarte å gå dit. Så jeg får bare grave fram enda mer av kreftene mine og klare det neste gang også.

Smil til alle tre :) :) :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...