Gå til innhold

Medisiner


mally

Anbefalte innlegg

Kan Aurorix og Zoloft kombineres? Legen foreskrev Aurorix, men måtte ha et opphold på 14 dager fra Zoloft før jeg kunne starte. Mener tydelig jeg har lest at Zoloft og Aurorix kan kombineres. Jeg vil så gjerne bli mer stabil i humøret, men jeg synes ikke min almenlege er så veldig dyktig når det gjelder slike medisiner. Han virker noe usikker. Jeg er luta lei av et langt liv med tilbakevendende depresjoner og angst. Mitt største ønske nå resten av livet, er å kunne ha det noenlunde godt med meg selv og mine omgivelser. Ja, vi som har slike plager er ikke akkurat så opphengt i status og uvesentligheter, men det vi aller mest håper på er å få fred i sjela!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Legen din har helt rett. Zoloft (og de andre SSRIene) kan ikke kombineres med Aurorix.

Det er også riktig at en anbefaler en to ukers utvaskingsperiode før en begynner med den andre medisinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen din har helt rett. Zoloft (og de andre SSRIene) kan ikke kombineres med Aurorix.

Det er også riktig at en anbefaler en to ukers utvaskingsperiode før en begynner med den andre medisinen.

Takk for svar.

Der lærte jeg det en gang for alle! Kan Aurorix være et bra valg for et mer stabilt stemningsleie ? Eller er det for komplisert til at det kan gis noe svar her....???

Jeg er plaget av både nedstemthet (depresjoner) og angst, som Tobines (14.11.00),

der jeg blandet meg inn under nicket posen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen din har helt rett. Zoloft (og de andre SSRIene) kan ikke kombineres med Aurorix.

Det er også riktig at en anbefaler en to ukers utvaskingsperiode før en begynner med den andre medisinen.

Hei NHD.Jeg leste at noen ganger kan kombinasjonen Auroix og SSRI være det som skal til

for å få en som er veldig deprimert ut av depresjonen.

Stemmer dette?

Eller er det totalt utelukket å kombinere de to medisinene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...