Gå til innhold

Norge, innvandring og årene fremover

Anbefalte innlegg

Hun bor her fordi det var den mannen som bor her hun ville gifte seg med. Han var den beste av de hun ble tibudt. Nå angrer hun men skilsmisse er ikke mulig,

Skillsmisse er heller ikke mulig i (kristne) Chile. Faktisk er det langt vanskeligere der enn for en muslimsk kvinne, som tross alt har noen muligheter.

Men din venninne hadde nok ikke hatt større muligheter i Marokko.

Det beste vi kan gjøre er nok å påvirke dette i riktig retning, og ikke "krig" slik som enkelte her forsøker seg på. Det vil bare gjøre situasjonen hennes verre.

Ønsker deg lykke til med samtalen. Godt tiltak. Det skulle vært flere som deg!

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 227
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

74

• pip

44

• Grip

24

• Ulv I Faarikaal

17

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Ja - hva så?

Hvordan kan det engang være noe som minner om sensur?

Når andre bruker sin ytringsfrihet til å kritisere deg, hyler du om "sensur". Vås fra ende til annen.

Hvorfor er du så grinete? Steller dem ikke pent med deg?

Hvorvidt sosial-klienter skal jobbe eller ei er en helt annen diskusjon.

Poenget her er at kravene som stilles (om noen) skal være like.

Jeg har forsøkt å forklare deg dette før, men får forsøke igjen;

Gjennom organiseringen i nasjonalstater, har et lands borgere utvidede rettigheter til landets ressurser sammenlignet med utlendinger.

Slik er det også i Norge. Dette betyr at "krav" til nordmenn er annerledes enn krav til utlendinger som ønsker å bosette seg her.

Dine floskler om at "kravene skal være de samme" har derfor intet grunnlag hverken i folkerett eller alminnelig oppfattelse av rimelighet.

Ulv I Faarikaal

Hvorvidt sosial-klienter skal jobbe eller ei er en helt annen diskusjon.

Poenget her er at kravene som stilles (om noen) skal være like.

Alle som får penger skal jobbe, javel. Har jeg vært uenig i det?

Om det lar seg gjennomføre i praksis er en annen sak. Spørs om våre nye landsmenn ville være så interessert i å komme hit da, når penger ikke er gratis.

Ser du noen som har forsvart overgrep mot noen som helst her?

Dine krokodilletårer for "tvangsgifte kvinner" er nettopp det - en falsk årsak til å forhindre innvandring.

Det er ikke snakk om krokodilletårer. Enhver anstendig borger av dette land bør kunne ta avstand fra dette svineriet.

Annonse

Hvorfor er du så grinete? Steller dem ikke pent med deg?

Det blir litt kjedelig når du skal ødelegge enhver fornuftig tråd ved å spille ballen over sidelinjen, med oppdiktede påstander om drapstrusler, sensur, "banke gamle damer", osv.

Det viser kun at du ikke har argumenter.

Jeg har forsøkt å forklare deg dette før, men får forsøke igjen;

Gjennom organiseringen i nasjonalstater, har et lands borgere utvidede rettigheter til landets ressurser sammenlignet med utlendinger.

Slik er det også i Norge. Dette betyr at "krav" til nordmenn er annerledes enn krav til utlendinger som ønsker å bosette seg her.

Dine floskler om at "kravene skal være de samme" har derfor intet grunnlag hverken i folkerett eller alminnelig oppfattelse av rimelighet.

Nei - svært mange krav/plikter går IKKE på nasjonalitet (f. eks. skatt av inntekt), men på hvor man bor.

Det er derfor helt mulig at innbyggere har like rettigheter, ettersom vi har like plikter.

Men igjen - selvsagt er det mer "behagelig" å ha en klasse mennesker som kun har plikter, mens vi selv har rettighetene.

Ulv I Faarikaal

Det blir litt kjedelig når du skal ødelegge enhver fornuftig tråd ved å spille ballen over sidelinjen, med oppdiktede påstander om drapstrusler, sensur, "banke gamle damer", osv.

Det viser kun at du ikke har argumenter.

Men det er jo _akkurat_ det du gjør selv !

HELE TIDA !

Hvorfor kan ikke jeg når du kan ?

Alle som får penger skal jobbe, javel. Har jeg vært uenig i det?

Om det lar seg gjennomføre i praksis er en annen sak. Spørs om våre nye landsmenn ville være så interessert i å komme hit da, når penger ikke er gratis.

De aller fleste av "våre nye landsmenn" er allerede i jobb, og betaler skatt.

Gjør du det?

Ulv I Faarikaal

Assimilering betyr kort og godt at de uluke raser og folk fysisk parrer seg med hverandre, får nye avkom som blir en blanding av både blod og kultur.

Historien har vist at dette er den eneste vei for å oppnå et stabilt og bærekraftig samfunn.

Resten av dine skriblerier om "fornorsking" er det rene vrøvl.

Vil ikke akkurat si det virker særlig bra, når bare en pakistansk jente har giftet seg med en nordmann på tre år, og bare en pakistansk mann har giftet seg med en nordkvinne siste 12 mnd. De to pakistanske mennene er brødre.

Heller ikke når jeg ser 100 pakistanske jenter mellom 12 og 18 år på vei hjem fra skolen kl 15, og ingen av dem er å se før 7 neste morgen. I helgene er de heller ikke å se. Norske jenter på samme alder kryr det av. De pakistanske får ikke lov å menge seg med norske, og i hvert fall ikke gutter. Jeg vet godt hvilken kultur og tanker som ligger bak. Nåde den norske som våger å blande seg oppi dette.

Annonse

Ulv I Faarikaal

De aller fleste av "våre nye landsmenn" er allerede i jobb, og betaler skatt.

Gjør du det?

De aller fleste er vel litt drøyt. Etter to år i Norge er 2 av 3 sosialklienter, så kom ikke her.

Jeg har slutta å betale skatt, det blir for dyrt. I fjor betalte jeg 145.000.

Å "nesten stoppe innvandring" er svært enkelt. Det er faktisk det enkleste tiltaket.

Diskusjonen du etterlyser er todelt; det å dimensjonere innvandringen på den ene siden - og integreringspolitikk på den andre siden.

Å se disse to spørsmålene uavhengige av hverandre er uansvarlig. Det sier seg selv at det er lettere å integrere få enn mange.

Problemet i dag er at det er et misforhold mellom hvor mange vi gir opphold her til lands av forskjellige årsaker og hvor mange vi klarer å integrere på en ansvarsfull måte. Jeg tror man bør gjøre noe med begge variablene; slippe inn noen færre flyktninger og asylanter og styrke integreringspolitikken.

Vil ikke akkurat si det virker særlig bra, når bare en pakistansk jente har giftet seg med en nordmann på tre år, og bare en pakistansk mann har giftet seg med en nordkvinne siste 12 mnd. De to pakistanske mennene er brødre.

Heller ikke når jeg ser 100 pakistanske jenter mellom 12 og 18 år på vei hjem fra skolen kl 15, og ingen av dem er å se før 7 neste morgen. I helgene er de heller ikke å se. Norske jenter på samme alder kryr det av. De pakistanske får ikke lov å menge seg med norske, og i hvert fall ikke gutter. Jeg vet godt hvilken kultur og tanker som ligger bak. Nåde den norske som våger å blande seg oppi dette.

De 100 pakistanske jentene får det nok helt sikkert langt bedre hvis de ikke får oppholdstillatelse i Norge, men må bo på landsbygden i Pakistan.

[ironi]

De aller fleste er vel litt drøyt. Etter to år i Norge er 2 av 3 sosialklienter, så kom ikke her.

Jeg har slutta å betale skatt, det blir for dyrt. I fjor betalte jeg 145.000.

Om det tok 2-3 år, hva så?

Det er fremdeles langt mindre enn hva det koster i skole osv for et barn.

Innvandrere er en RESSURS for Norge.

Ulv I Faarikaal

De 100 pakistanske jentene får det nok helt sikkert langt bedre hvis de ikke får oppholdstillatelse i Norge, men må bo på landsbygden i Pakistan.

[ironi]

De får det i hvert fall bedre om de får gå løse og ikke stenges inne som dyr.

Nei - svært mange krav/plikter går IKKE på nasjonalitet (f. eks. skatt av inntekt), men på hvor man bor.

Det er derfor helt mulig at innbyggere har like rettigheter, ettersom vi har like plikter.

Men igjen - selvsagt er det mer "behagelig" å ha en klasse mennesker som kun har plikter, mens vi selv har rettighetene.

Hvis man får adgang til Norge, kan man gjennom arbeid opparbeide seg visse rettigheter.

Likevel er det selvsagt slik at en utlending (spesielt utenfor EØS) ikke har noen rettigheter i Norge. Vedkommende kan selvsagt få det gjennom å søke asyl etc, men i utgangspunktet har vedkommende ingen rettigheter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...