Gå til innhold

Faen! NRK

Anbefalte innlegg

Eh, ja.. Litt pinlig den der..

*blush*

Nei, jeg ser ikke særlig mye, men det lille jeg ser er desverre trash.

Mulig NRK har mye bra(Vet i grunn at det er bra ting på NRK2), men jeg vil velge selv om jeg vil ha det..

Det er sikkert bra å ha stort leksikon og, men jeg vil velge selv når og om jeg vil kjøpe...

Det blir vel litt som at jeg gjerne vil at det skal være bra veier der jeg kjører, men det skal være opp til meg vilke veier (eller tuneller)jeg skal betale for...

Nå er det vel slik at vi alle er nødt til å betale en del til "fellesskapet", selv om vi ikke nødvendigvis har noe ønske om å benytte det.

Og så er det opp til politikerene hva de mener skal være en del av "fellesskapet".

At kringkastingsavgiften like gjerne kunne vært tatt over skatteseddelen, i stedet for som en egen avgift, er jo noe som kan diskuteres.

Jeg ser både fordeler og ulemper ved begge løsninger - og det ville vært veldig avhengig av hvordan en eventuell skattebelagt avgift ville bli håndtert politisk fra år til år....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115934-faen-nrk/page/4/#findComment-696881
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

14

• Sør

13

• Goliath

6

• Dorthe

4

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434

Det blir vel litt som at jeg gjerne vil at det skal være bra veier der jeg kjører, men det skal være opp til meg vilke veier (eller tuneller)jeg skal betale for...

Nå er det vel slik at vi alle er nødt til å betale en del til "fellesskapet", selv om vi ikke nødvendigvis har noe ønske om å benytte det.

Og så er det opp til politikerene hva de mener skal være en del av "fellesskapet".

At kringkastingsavgiften like gjerne kunne vært tatt over skatteseddelen, i stedet for som en egen avgift, er jo noe som kan diskuteres.

Jeg ser både fordeler og ulemper ved begge løsninger - og det ville vært veldig avhengig av hvordan en eventuell skattebelagt avgift ville bli håndtert politisk fra år til år....

Joda, jeg ser poenget ditt, og jeg er ingen motvillig skattebetaler. og jeg innser at forskjellige mennesker trenger forskjellige ting til forskjellige tider..

Allikevel må det være greit å kunne protestere på noen av formålene pengene blir brukt til..

Sykehus, veier, skole, barnehage,gamlehjem, alle ser vel nødvendigheten av slikt..Det er slikt vi TRENGER, for å være et land der folk har det fint..

Det jeg stiller spørsmålstegn til er hvorvidt noen trenger NRK.. Hvem har rett til å definere hva jeg trenger å se for å være et dannet menneske?

Mange mennesker bruker TV, kun for underholdning, og det må få være greit..

Jeg er ikke sikker på om jeg aksepterer at NRK gir et så verdifult tilskudd at jeg synes de har rett til å gjøre dette..

Jeg liker definivt ikke måten og holdningen, og er heller ikke sikker på hvorvidt jeg synes konseptet holder i seg selv, og udiskutabelt er til felles beste...

Sånn er det med det..:o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115934-faen-nrk/page/4/#findComment-696969
Del på andre sider

Bloff.

at vi skal være så totalt enige i så mange tråder på eng gang ble nesten litt for mye for meg.

Men akkurat dette innlegget satt jeg her og skulle skrive.

Bare at du hadde et par poenger jeg ikke hadde tenkt på å skrive.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115934-faen-nrk/page/4/#findComment-696982
Del på andre sider

Joda, jeg ser poenget ditt, og jeg er ingen motvillig skattebetaler. og jeg innser at forskjellige mennesker trenger forskjellige ting til forskjellige tider..

Allikevel må det være greit å kunne protestere på noen av formålene pengene blir brukt til..

Sykehus, veier, skole, barnehage,gamlehjem, alle ser vel nødvendigheten av slikt..Det er slikt vi TRENGER, for å være et land der folk har det fint..

Det jeg stiller spørsmålstegn til er hvorvidt noen trenger NRK.. Hvem har rett til å definere hva jeg trenger å se for å være et dannet menneske?

Mange mennesker bruker TV, kun for underholdning, og det må få være greit..

Jeg er ikke sikker på om jeg aksepterer at NRK gir et så verdifult tilskudd at jeg synes de har rett til å gjøre dette..

Jeg liker definivt ikke måten og holdningen, og er heller ikke sikker på hvorvidt jeg synes konseptet holder i seg selv, og udiskutabelt er til felles beste...

Sånn er det med det..:o)

Jeg forstår godt hva du mener, selv om jeg er uenig med deg i din konklusjon.

Jeg mener faktisk at vi trenger et uavhengig NRK mer enn de fleste tror.

Media - og spesielt fjernsyn - har svært stor makt (større enn de fleste tror), og det er derfor viktig at dette blir håndtert "rett".

Og for meg er "rett" da en kringkaster/produsent som er så økonomisk uavhengig som mulig fra både politikere og kapitalkreftene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115934-faen-nrk/page/4/#findComment-702316
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...