Gå til innhold

Hva faen ER det med media??

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=71750

Det er da mye verre å DREPE noen.... liket var jo allerede dødt., Faen heller, her drepes det for fote i verden, og så slås det SVÆRT opp at en person har vært og skåret i et lik.

Jeg mener, liket blir jo ikke MER dødt enn det allerede er.

Skrevet

Hmmm, mener du det?

Jeg hadde syntes det var ganske ille om noen hadde skjært hodet av en person som stod meg nær, selv om vedkommende allerede var død. Selvsagt værre om det var de som hadde drept vedkommende da, men fælt for de pårørende når man i tillegg til sorgen skal forholde seg til slikt som dette

Mener

Skrevet

Hmmm, mener du det?

Jeg hadde syntes det var ganske ille om noen hadde skjært hodet av en person som stod meg nær, selv om vedkommende allerede var død. Selvsagt værre om det var de som hadde drept vedkommende da, men fælt for de pårørende når man i tillegg til sorgen skal forholde seg til slikt som dette

Mener

Jeg forsvarer det jo ikke, og selvsagt er det ille, men det er noe med proporsjonene her...

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Jeg mener det er hærverk.

Liket vet ingenting.

Hvis fyren får for streng straff, betyr det at man straffer han for å ha såret en annens følelser. Da tror jeg mange må i fengsel. Deriblant et par jeg kjenner, jeg skulle gjerne sett dem bak gitter.

Skrevet

Jeg forsvarer det jo ikke, og selvsagt er det ille, men det er noe med proporsjonene her...

Hallo! Hvor er tankene dine nå, Altman. Tenk deg var din elskede, som nettop var død. Du sørger. Orker ikke tanken på den døde og elskede kroppen. Ansiktet. Alt sammen. Så får du vite at noen hadde slåret hodet av osv. Jeg mener, hva?

Faktisk døde svigermoren min, barnas elskede farmor, et helt anet sted i landet, akkurat på den tida. Det var vanskelig å ikke tenke på hva om noen hadde gjort noe slikt med henne, lille, gamle farmor?

Å komme trekkende med at det er verre å drepe levende enn å skjende døde hører ikke noe steds hjemme. Det er ikke samme sak.

Skrevet

Liket vet ingenting.

Hvis fyren får for streng straff, betyr det at man straffer han for å ha såret en annens følelser. Da tror jeg mange må i fengsel. Deriblant et par jeg kjenner, jeg skulle gjerne sett dem bak gitter.

Det er vel (til Ulven) for pokker ikke LIKET man sårer følelsene til, det er de etterlatte! (Beklager skrivefeil i innlegget over, det gikk litt unna her).

Skrevet

Åkkey :-)

Skrevet

Hallo! Hvor er tankene dine nå, Altman. Tenk deg var din elskede, som nettop var død. Du sørger. Orker ikke tanken på den døde og elskede kroppen. Ansiktet. Alt sammen. Så får du vite at noen hadde slåret hodet av osv. Jeg mener, hva?

Faktisk døde svigermoren min, barnas elskede farmor, et helt anet sted i landet, akkurat på den tida. Det var vanskelig å ikke tenke på hva om noen hadde gjort noe slikt med henne, lille, gamle farmor?

Å komme trekkende med at det er verre å drepe levende enn å skjende døde hører ikke noe steds hjemme. Det er ikke samme sak.

Alvorlighetsgraden er IKKE proporsjonalt med oppstyret det vekker i media. Hvis en slik hendelse medfører 10 omtaler i media, bør et drap kvalifisere til 100 omtaler

Skrevet

Liket vet ingenting.

litt verre enn hærverk er det nok, men oppstyret i media har jo gått over alle støvleskaft

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Det er vel (til Ulven) for pokker ikke LIKET man sårer følelsene til, det er de etterlatte! (Beklager skrivefeil i innlegget over, det gikk litt unna her).

Det var det jeg mente.

Jeg forstår godt de etterlatte, men å straffe gærningene for de etterlattes sårede føleleser er vel å tøye rettsopfatningen for langt.

Skrevet

Man obduserer jo lik anyway så jeg skjønner ikke det store oppstyret.

Selvfølgelig forstår jeg at det var sårende for slektningene men var det nødvendig å blåse det så mye opp i media. Kunne de ikke sydd sammen og holdt kjeft? Det er jo det man gjør vanligvis

Skrevet

Er det så mye verre enn at hun ble obdusert? Du vet, de fleste blir det når de dør.

Skrevet

Jo nærmere mord, hærverk, likskjending og annen "styggeskap" kommer oss, desto mer opptar det oss. Jeg må medgi at jeg sørger mer over et drap i nabolaget enn 100 drap i en annen verdensdel.

Skrevet

Det var ikke nok å skjære hodet av liket...de fraktet det med seg i drosje gjennom halve byen....og trampet og sparket andre lik...

..jo, gi gutta en durabelig fengselsstraff, og bruk straffen til å få opp øynene på de som setter straffer her i landet og innfør livsvarig for drap...og BRUK det...

Skrevet

Er det så mye verre enn at hun ble obdusert? Du vet, de fleste blir det når de dør.

De fjerner vel ikke hodet, putter det i en pose og drar det med halve byen i drosje for å vise det til en kompis når det snakk om obduksjoner vel??

Så litt forskjell er det vel her??

Skrevet

De fjerner vel ikke hodet, putter det i en pose og drar det med halve byen i drosje for å vise det til en kompis når det snakk om obduksjoner vel??

Så litt forskjell er det vel her??

Nei, det gjør de ikke. Men de sager av hodeskallen, drar av huden i ansiktet og roter inn i hjernen før de drar huden på plass. Synes det er nesten like ille å tenke på. Kanskje best vi lar glemselens slør falle over den tanken.

Skrevet

Nei, det gjør de ikke. Men de sager av hodeskallen, drar av huden i ansiktet og roter inn i hjernen før de drar huden på plass. Synes det er nesten like ille å tenke på. Kanskje best vi lar glemselens slør falle over den tanken.

Sløret er allerede på plass her...

..men er det så vanlig da, med obduksjon?? Det er vel bare ved mistenklige dødsfall vel?? Eller der den direkte dødsårsaken ikke er kjent??

Ulv I Faarikaal
Skrevet

..men er det så vanlig da, med obduksjon?? Det er vel bare ved mistenklige dødsfall vel?? Eller der den direkte dødsårsaken ikke er kjent??

Jeg tror andelen ligger rundt 10%.

Legene som forsker klager på at det blir foretatt alt for få til at legene kan få noe særlig grunnlag. Det kommer vel av mangel på ressurser.

Skrevet

Det siste tror jeg. Og de spør ikke om lov heller uansett hva folk tror.

Hysj :o)

Gjest sympati
Skrevet

Hmmm, mener du det?

Mener

Herregud, var det drapsofre de skar hodet av?

Stakkars pårørende sier jeg bare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...