Gå til innhold

NHD-zoloft-før-etter alkohol


Gjest siggy

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet ut av en ting og lurer på om det er andre som opplever det slik som meg og om det er vanlig.

Når jeg tar zoloften FØR jeg drikker alkohol, går det greit, blir ikke spesielt kvalm etterpå. Men når jeg har drukket (endel kanskje) og tar zoloft når jeg legger meg blir jeg så dårlig. Hele natten. Kjempe kvalm, brekker meg osv. Jeg er til og meg skikkelig dårlig hele dagen etterpå (ikke på grunn av alkoholen). Men jeg blir så spykvalm. Dette kan også skje hvis jeg ikke har spist så mye om kvelden (og ikke drukket alkohol) Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ikke-NHD

Kvalme er jo en mulig bivirkning av zoloft da, men....

Har ikke merka slikt, men tar alltid tabletten om morgenen. Kunne det være noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ærlig talt: Vet ikke. har aldri hørt om andre som prøvd ut dette.

Det minner meg om et tysk ordtak som det faktisk er mye sant i uten at jeg har hørt noen forklaring på hvorfor:

Bier auf Wein, lass das sein.

Wein auf Bier rat ich dir.

Fritt oversatt: Øl på (etter) vin, la det være. Vin på øl, råder jeg deg til.

Altså: En får en verre dag etterpå om en drikker øl etter å ha drukket vin enn omvendt.

Egne feltstudier støtter teorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...