Gå til innhold

Blærebetennelse og jobb.


Gjest puppine

Anbefalte innlegg

Gjest puppine

Jeg er 15 år gammel og var ute og badet om kvelden på tirsdag. Onsdag morgen visste jeg at jeg hadde fått blærebetennelse, men gikk på jobb. jeg reiste fra jobben bare en time etter, og rett på legevakten. de sa at det var bra jeg kom, fordi det var garantert en kraftig betenning. jeg fikk en ukeskur med legemiddelet Selexid. I dag ringte de fra jobben og sa at jeg var nødt å komme med sjukemelding hvis jeg ikke kom på jobb i fredag. Er ikke en egenmeldig gjyldig 3 dager ? ikke 2? og jeg har bare brukt egenmelding 3 ganger i år, ikke fire. Har jeg misforstått, eller roter de på jobben? Jeg er ikke i form til å jobbe i dag i så fall. ps. Jeg jobber som stuepike på et hotell, og nå som det er høysesong blir vi gående mellom 7-10 timer. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest valerie

Du har rett til egenmelidng 4 ganger i året, hver gang på 3 dager. I ditt tilfelle kan det være at hotellet regner onsdagen som første dag med egenmelding, siden det var den første dagen du var syk. Du kan derfor være hjemme HELE onsdag, torsdag og fredag.

Men dette bør du sjekke litt nøyere hva som står i kontrakten din, og personalhåndboken din. Noen bedrifter har nemlig litt andre regler, for eksempel 20 dager på 1 år, fritt fordelt, eller 12 dager, eller bare 4*3 dager....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg,allmenlege

Kjære -puppine.

Egenmeldingen skal kunne brukes i 3 dager,slik at jeg synes du skal spørre dem litt nærmere på jobben.Hvis det av en eller annen grunn er nødvendig med sykemelding,kan du ta kontakt med den legen som ga deg medisinene.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg,allmenlege

Kjære -puppine.

Egenmeldingen skal kunne brukes i 3 dager,slik at jeg synes du skal spørre dem litt nærmere på jobben.Hvis det av en eller annen grunn er nødvendig med sykemelding,kan du ta kontakt med den legen som ga deg medisinene.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg,allmenlege

Kjære -puppine.

Egenmeldingen skal kunne brukes i 3 dager,slik at jeg synes du skal spørre dem litt nærmere på jobben.Hvis det av en eller annen grunn er nødvendig med sykemelding,kan du ta kontakt med den legen som ga deg medisinene.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg,allmenlege

Kjære -puppine.

Egenmeldingen skal kunne brukes i 3 dager,slik at jeg synes du skal spørre dem litt nærmere på jobben.Hvis det av en eller annen grunn er nødvendig med sykemelding,kan du ta kontakt med den legen som ga deg medisinene.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...