Gå til innhold

Møttes på ferie, han ringer enda!!!

Anbefalte innlegg

Gjest sydenfarer

For tre måneder siden var jeg og en venninne på en typisk vennetur til Marokko. Der ble vi (selvsagt) kjent med to marokkanske gutter. Det var ingenting mellom noen av oss, kun vennskap. Vi hadde det gøy sammen, var ute på cafèer og litt shopping med dem, og det var det. Det var ikke noe dating, og ingen kyss eller noe som helst romantisk.

Da vi skulle reise lovte vi å sende bilder til dem.Vi hadde tatt en del bilder av dem, for gøy, og joda, de er blitt sendt. I det samme brevet skrev jeg at det ikke var noen vits i å ringe mer, for jeg har ikke råd til det ø ei heller er det det samme å holde kontakten slik i ettertid. Jeg har for å være ærlig ikke interesse av det.

Helt siden vi kom hjem igjen fra Marokko, har nemligh den ene av guttene ringt meg ned. Og flere ganger bare i to minutter for å si hei. Men så begynte han å si at jeg måtte ringe ham opp igjen. Jeg gjorde det en gang, og presiserte da at dette var jeg ikke intereressert i.

Og når jeg nå har skrevet det i det brevet, så må han jo forstå??? men neida, fikk en telefon i går der han sa "du må ringe meg, her i marokko er det jo så dårlig fordindelse". halo? Saken er at han ikke har råd.

Hvorfor holder han på slik? er det status å kjenne en i et nordisk land eller? Det har jo aldri heller vært noe romantisk, ingenting. Så hva holder han på med? Og jeg blir provosert over at en jeg der nede syns var en morosm venn nå holder på å "kreve" at jeg skal ringe ham opp igjen. Jeg nekter jo , men han fortsetter å ringe.

Hva gjør jeg? Og hva er hans problem?

Fortsetter under...

Han kan du drite en lang mars i. Hvorfor ringer du han opp igjen da? Du kan unnlate å ta tlf når han ringer og gi f.. i å ringe tilbake. Enten liker han deg ekstra godt og vil betalen noen kameler for deg eller kanskje han vil gifte seg med deg for å få oppholdstillatelse. Mulighetene er mange:-)

Du trenger ikke å gjøre deg noe mer tilgjengelig enn du selv ønsker. Du har sagt klart i fra og forstår han ikke såpass så er det hans problem.

Du har sagt fra og det er ikke lenger ditt problem.

Sikkert stas å ha ei venninne fra Norge vet du..

Helt ærlig: Du liker det litt at han ringer?!

Hva gjør du? Du lar være å ta tlf. når han ringer og du ringer i allefall ikke tilbake! Evt. kan du bytte telefunnummer. Men tror også at du er litt smigra over at han enda ringer deg... Hadde det virkelig plaget deg, hadde du ikke besvart samtalene hans overhodet.

Gjest sydenfarer

Du har sagt fra og det er ikke lenger ditt problem.

Sikkert stas å ha ei venninne fra Norge vet du..

Helt ærlig: Du liker det litt at han ringer?!

helt, helt, helt ærlig? Jeg liker det IKKE! Hvor kjipt er det ikke at han ringer i tide og utide? Og hva den dagen jeg har noe på gang med en fyr, og det ringer en snåling fra marokko til meg?

Gjest sydenfarer

Hva gjør du? Du lar være å ta tlf. når han ringer og du ringer i allefall ikke tilbake! Evt. kan du bytte telefunnummer. Men tror også at du er litt smigra over at han enda ringer deg... Hadde det virkelig plaget deg, hadde du ikke besvart samtalene hans overhodet.

Ikke så smigra nei, syns bare det er for dumt. Og jeg kan jo ikke vite hvem som ringer når jeg ikke har display, da...men gode ideer du kom med her. Takk :-)

Annonse

Gjest Innmedteskje?

helt, helt, helt ærlig? Jeg liker det IKKE! Hvor kjipt er det ikke at han ringer i tide og utide? Og hva den dagen jeg har noe på gang med en fyr, og det ringer en snåling fra marokko til meg?

Så bytt telefonnummer! JESUS!

Gjest sydenfarer

Han kan du drite en lang mars i. Hvorfor ringer du han opp igjen da? Du kan unnlate å ta tlf når han ringer og gi f.. i å ringe tilbake. Enten liker han deg ekstra godt og vil betalen noen kameler for deg eller kanskje han vil gifte seg med deg for å få oppholdstillatelse. Mulighetene er mange:-)

Du trenger ikke å gjøre deg noe mer tilgjengelig enn du selv ønsker. Du har sagt klart i fra og forstår han ikke såpass så er det hans problem.

Mm, takk. Der var det en mann som sa det ganske kraftig til meg! :-) Og du har rett. Jeg kan jo bare legge på når jeg hører det er ham i andre enden evt.

Jeg ringte ham opp igjen en eneste gang fordi han tross alt var en venn da jeg var der på ferie og jeg tenkte "javel,da...."..men ikke mer etter det. Jeg har vel egentlig ikke forstått hva han er ute etter og hvorfor han gidder dette. Men ok, Jeg skal iallefall gi blanke :-)

Jeg har ikke noe annet råd enn å la være å ta telefonen når han ringer (hvis du kan se nummeret) eller legge på når du hører det er ham.

Må bare fortelle MIN historie: Jeg tok flyet fra Oslo til Paris da jeg var 19 år og skulle være ett år som au-pair i Frankrike. Jeg ble sittende ved siden av en mann fra Marocco, og jeg var jo helt gira over å få snakket fransk, så vi pratet en del under den to timer lange flyturen. Da vi nærmet oss Paris, ba han meg om å få adressen min. Jeg ble overrasket og syntes det var rart, men synes det ville være frekt av meg å si nei. Så han fikk adressen til der jeg skulle bo i Frankrike + den norske adressen.

Så gikk det et par måneder. En dag kom det et kort i posten fra ham. Bare hei og hallo og takk for sist (på helt elendig fransk!). En stund etter kom ett kort til. Greit nok. Jeg svarte ikke. Så hørte jeg ikke fra ham på lenge....

Året i Frankrike gikk, og jeg reiste hjem igjen til Norge og begynte å studere. Plutselig en dag kom det et brev i posten fra Marocco. I det brevet spurte han meg om jeg ville gifte meg med ham jeg skulle komme til Marocco og bo i hans hus en stund, og så kunne vi reise til Norge, og han ønsket oppholdstillatelse!

Fikk helt sjokk, jeg. Ble litt redd, og var rasende. Da skrev jeg til ham at jeg var absolutt IKKE interessert i ham, at han ikke skulle kontakte meg mer, og at jeg nå var forlovet med en norsk mann. Det siste var ikke sant da, men jeg hadde fått meg kjæreste...

Etter det hørte jeg ikke noe :-)

Annonse

Du sier at du er på tur ut av huset for å treffe kjæresten din! Og IKKE ring han tilbake.

Han har tydeligvis tolket mer inn i ferievennskapet, enn du har, og du har nå forsøkt på en skikkelig måte å fortelle at du ikke ønsker å opprettholde kontakten. Så, etter å ha vært høflig og grei uten at det hjelper, får man bli litt bitch: Når han ringer, får du gi klar beskjed: Jeg vil ikke snakke mer med deg. Hadet! Og legge på. Da bør han nok skjønne tegninga.

Gjest sydenfarer

Slutt å ta telefonen når du ser landskoden fra Marokko på displayet?

Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor du ga fra deg telefonnummeret....

Jeg ga han aldri mitt nummer....Han har sporet det opp.

Men jeg har nå bestemt meg for å ta en spansk en og si jeg har kjæreste....Evt ikke ta telefonen. Nummerviser har jeg ikke....Ikke alle har display på hjemme-tlf sin.

Gjest Marroco?

Nei, han fikk navnet mitt ved en helt tilfeldig anledning. Nummeret mitt har han sporet opp selv. Hvorfor sier du oida? Er det skummelt at han har nummeret mitt...?

Kjøp deg ny telefon med display. Og bestill "se hvem som ringer" hos Telenor! Og/eller neste gang han ringer så tar du telefonen og sier at du ikke har tid til å prate med ham for du skal gifte deg snart og har mye å ordne med i den forbindelse!

Hvorfor roper du på Jesus i dette tilfellet?

Forøvrig koster det en del å bytte nummer, og paranoid gidder jeg ikke bli.

Går ut fra det er på mobilen din han ringer, og der ser du vel på nr. at det er ham. La vær å svare, da vel. Trykk på "avvis" eller hva det nå står på din tlf. hvis du ikke orker høre på ringing.

Gjest Den opprinnelige m&m

Han vil kanskje ha oppholdstillatelse i Norge. Si at du har fått deg kjæreste og at du ikke får tillatelse til å snakke med andre gutter på telefon. Hvis du har en guttevenn som kan spille sjalu kjæreste og skjelle ham ut og si at han aldri får kontakte dama hans igjen slutter han kanskje.

Gjest papirtiger

Kjøp deg ny telefon med display. Og bestill "se hvem som ringer" hos Telenor! Og/eller neste gang han ringer så tar du telefonen og sier at du ikke har tid til å prate med ham for du skal gifte deg snart og har mye å ordne med i den forbindelse!

Nei herlighet...hvis hun slutter å snakke med han vil slutte å ringe. Hun sier jo selv at han har dårlig råd. Lite sansynlig at han tropper opp på døra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...