Gå til innhold

Skal/skal ikke (tatovere meg)??

Anbefalte innlegg

Gjest litt lettskremt

Har veldig lyst (hatt det i ca. 5 år) til å tatovere meg. I korsryggen. Jeg klarer bare ikke å få bestemt meg for om jeg vil. Jeg tror ikke jeg kommer til å angre det er ikke det jeg tenker på. Men noen prøver å skremme meg med blodforgiftning, at det kan by på problemer med spinal bedøvelse (jeg skal jo ikke tatovere hele korsryggen da), at det gjør vondt og at jeg kan få infeksjoner.

Jeg vil gjerne høre andres erfaringer positive OG negative med tatovering.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116511-skalskal-ikke-tatovere-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest litt lettskremt

Som en hovedregel så vil jeg si at hvis man er usikker på om man skal ta tatovering, så skal man ikke ta det.

Men samtidig vil jeg si at problemer knyttet til tatovering er veldig sjeldne.

Men jeg er kun i tvil pga. komplikasjoner, ikke om selve tatoveringen. Men jeg er jo snart 30 år, og det er kanskje "for sent".

Men jeg er kun i tvil pga. komplikasjoner, ikke om selve tatoveringen. Men jeg er jo snart 30 år, og det er kanskje "for sent".

Jeg ville ikke tatt tatovering om jeg var nesten 30. Det er ikke mange årene du får glede av den før huden din blir full av rynker og tatoveringen "skrumper inn".

Annonse

Gjest BareMegBare

Har tatovering, angrer. Få en som varer i fem år heller! Så ser du om det er noe for deg. Tar du i korsryggen kan du ikke få epidural f.eks. under fødsel, selv om tatoveringen er liten. Gjør ikke vondt å ta forresten, men jeg angrer altså.

Hvor får man tatt de som bare varer i fem år? Og blir disse HELT borte etter fem år? Har ikke lyst til å ha "rester" igjen.

Hei.

Mener det samme jeg som under her at har man den minste tvil så burde man vente.

Det er vel generellt rent og sterilt på tatoveringssjappene nå tror jeg.

De skal bruke alt nytt, ha hansker osv.

Har ikke hørt om store problemer etter tatueringer jeg da men.

Tok min for 12 år siden og fikk absorlutt ingen problemer etterpå.

Den er noe svakere i fargen i dag, men fremdeles veldig fin.

Gammel ?? Det må hver og en vurdere. Jeg er 34 nå og vurderer sterkt å ta en til .

Man må vel se ann hvilken person man er og hva man kler.

Skal man tenke 10 år frem i tid hele tiden så er det nok mange ting vi burde latt være :)

Så vil du men er redd for infeksjoner ol. så hopp i veg...bare sørg for å få gjort det på rene, pene, kjente steder. Og følg den "behandlinga" av "sårstedet" de ber deg om.

Lykke til.

Hilsen...

Ørkenvandreren

Jeg har ingen egne erfaringer, bare meninger....

Jeg synes det er vanskelig å finne en tatovering, som jeg er rimelig sikker på at jeg liker om 10, 20 eller 30 år.... Er ikke du?

Det med infeksjonsfaren tror jeg er litt overdrevet. Snakk med tatovøren(?) om hvilke hygienetiltak han har, blir du beroliget av det, er det sikkert greit (jeg tror de som driver i Norge er relativt nøye og seriøse, men å tatovere seg i fylla i syden er kanskje litt mer risky....)

Får du tatoveringen der hvor en spinalbedøvelse må settes (for å treffe riktig), får du som kjent ingen slik bedøvelse. Det kan jo være en ulempe i enkelte medisinske sammenhenger....

Gjest litt lettskremt

Har tatovering, angrer. Få en som varer i fem år heller! Så ser du om det er noe for deg. Tar du i korsryggen kan du ikke få epidural f.eks. under fødsel, selv om tatoveringen er liten. Gjør ikke vondt å ta forresten, men jeg angrer altså.

Joda, men kan få pidural forde, men man kan ikke sette nålen i fargen. De aller færreste har en sånn tatovering som gjør at det er komplett umulig å sette spinal/epidural. Dette har blit meg fortalt av en lege, men selv etter det er jeg litt i overkant småhysterisk.

Naboen vår er anestesilege, så jeg tenkte jeg skulel gå til henne og be henne sette en prikk der jeg brude unngå tatovering.

Annonse

Men det er ikke harry nå, og det var ikke det for 6 -7 år siden.

Etter min mening er tatovering iferd med å gli over til å være en litt små-harry greie. Det kommer bare til å forsterke seg.

Historisk sett, så vil ALLTID moter man ifører seg i en periode, om noen år etterhvert gå over til å bli harry.

Det er imidlertid litt vanskeligere å bli kvitt en tatovering enn et harry klesplagg eller harry hårsveis.

Gjest litt lettskremt

Etter min mening er tatovering iferd med å gli over til å være en litt små-harry greie. Det kommer bare til å forsterke seg.

Historisk sett, så vil ALLTID moter man ifører seg i en periode, om noen år etterhvert gå over til å bli harry.

Det er imidlertid litt vanskeligere å bli kvitt en tatovering enn et harry klesplagg eller harry hårsveis.

Det bekymrer meg aller mist. Harry-faktor er det jo basert på andre oppfatninger av en, og hva andre mener om mitt utseende er meg revnende likegyldig. Det er "plunder" jeg er engstelig for, infeksjoner osv.

Det bekymrer meg aller mist. Harry-faktor er det jo basert på andre oppfatninger av en, og hva andre mener om mitt utseende er meg revnende likegyldig. Det er "plunder" jeg er engstelig for, infeksjoner osv.

Så du syns det er helt OK å måtte være tvunget til f eks å ha deg på en BALL-genser fra åtti-tallet?

Gjest fortsatt litt småbekymret

Så du syns det er helt OK å måtte være tvunget til f eks å ha deg på en BALL-genser fra åtti-tallet?

Det er iallefall det samme for meg om andre syntes jeg ser latterlig ut. Og dessuten er det fint lite jeg ser av min egen korsrygg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...