Gå til innhold

Ensom når venner etablerer seg...

Anbefalte innlegg

Gjest Trist og ensom

Jeg er trist og lei meg, og ønsker dele dette i håp om at noen kjenner seg igjen og kanskje har noen tips...

For i løpet av det siste året har omtrent hele min tidligere singel-gjeng funnet seg kjærester eller giftet seg. Det har på den ene siden ført til at jeg har blitt kjent med en del nye (typene/damene til vennene mine), men det har og ført til at gjengen splittes, folk etablerer seg og er ikke lenger så interessert i de gamle vennene alltid.

De gode venninnene mine har jeg alltids, men ingen av dem er singel lenger og jeg føler meg så ensom. Og parene? Ja, de finner på ting med andre par. Trist.

Så hva kan jeg gjøre? jeg kan jo ikke bare spa opp en kjæreste sånn uten videre....men jeg føler meg oppriktig ensom. Lurer på hvordan jeg skal klare få meg nye venner, og om jeg nå må innfinne meg med å "miste" en del venner fordi de er blitt så etablerte...?

Trist...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116514-ensom-n%C3%A5r-venner-etablerer-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke sign

Det er bare for en liten periode.. kjenner til det. Vær med dem av og til, da. Bli med noen på byen/kino. Du møter vel noe på jobb/skole? Du møter den rette du også, bare du ikke stresser med det.. Smil, og kos deg:) Alene også.. det er da deilig med en hjemmekveld? Se film, spise masse snop. Ikke mist kontakten med alle de nyetablerte vennene dine.

Gjest KappaGamma

Du kan snu det til noe positivt og starte et nytt kapittel i livet ditt :)

Oppsøk nye miljøer... utvikle deg selv... er vel begrenset hvor mye vi kan utvikles hvis vi skal henge sammen med de samme folka... konse om deg selv og å bidra til noe godt her i verden, så kommer han når han kommer... håper ihvertfall jeg :)

Kjenner meg litt igjen i det du skriver, de "gamle" vennene mine er gift eller i ferd med det, og å få barn, så det blir mindre tid for dem å treffe andre og de får andre interesser/prioriteringer. Dessuten er det heller ikke så morro å være eneste singel på en fest med andre par heller.. Jeg begynte å søke etter aktiviterer som jeg var interessert i på nettet og fant det, har hatt det kjempemorro og reist endel i den forbindelse. I tillegg så gjorde dama til en kammerat det slutt,så han havnet i samme situasjon som meg.... så nå er vi mye på by'n sammen og har det kjempemorro. Dessuten arrangeres det av og til aktiviteter for single, har ikke vært på det enda, men kunne godt tenke meg å dra på det etterhvert.

Du få bli litt aktiv å søke etter noe du kunne tenke deg å drive med, så blir du kjent med noe mennesker og får det morro :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...