Gå til innhold

Vil gjerne høre deres mening.

Anbefalte innlegg

Gjest Ja, du er kjip.

Synes du det er dyrt? 150 kroner pr. gang? På en kjøreskole betaler du 500 kroner for tre kvarter. Så meld henne gjerne opp på en kjøreskole du... DA blir lommeboka di tom. Synes ikke 150 kr. pr. gang var dyrt i det hele tatt.

Fortsetter under...

Neida det er ikke meningen. men ærlig talt. Trenger da ikke ta så mye betalt. Hadde det ikke vært for at jeg og mine har gjort så mye for de UTEN å ta betalt for noe så skulle jeg ikke sagt noe. Men det lønner seg nok ikke å være snill ser jeg.

Det nevnte du ikke noe om i det første innlegget ditt. At du hadde gjort han flere tjenester (eller leste jeg ikke godt nok?). Men om de kjører 1 time 2 gagner blir det kr 150,- per. gang, og det er ikke så ille, syntes jeg . Men det er klart at om du har gjort tjenester for de er det dårlgi gjort. Jeg syntes uansett det er smålig å kreve penger for en sånn tjeneste av bestevenner. Men det er greit å ha en avtale på hvordan dere løser det om bilen krasjes.

Gjest Er det jeg som er kjip?

Synes du det er dyrt? 150 kroner pr. gang? På en kjøreskole betaler du 500 kroner for tre kvarter. Så meld henne gjerne opp på en kjøreskole du... DA blir lommeboka di tom. Synes ikke 150 kr. pr. gang var dyrt i det hele tatt.

Ja jeg synes det er dyrt. Når det er så gode venner det er snakk om. Hadde jeg hatt bil og skulle kjøre med mine bestevenner sine barn så hadde jeg aldri tatt betaling for det.

mil1365380270

Neida det er ikke meningen. men ærlig talt. Trenger da ikke ta så mye betalt. Hadde det ikke vært for at jeg og mine har gjort så mye for de UTEN å ta betalt for noe så skulle jeg ikke sagt noe. Men det lønner seg nok ikke å være snill ser jeg.

Ok. Da hadde jeg hadde aldri bedt om å få bensinpenger.

De pengene er imidlertid peanuts, om bilen går i stykker, og det er ikke uvanlig at ting skjer under øvelseskjøring. Synes derfor det er rart at du bekymrer deg for 300,-

Gjest Ja, du er kjip.

Ja jeg synes det er dyrt. Når det er så gode venner det er snakk om. Hadde jeg hatt bil og skulle kjøre med mine bestevenner sine barn så hadde jeg aldri tatt betaling for det.

Så dropp kjøringa med vennen din, og la dattra di betale det mangedobbelte hos en kjøreskole. Jeg ser ikke helt problemet...

Annonse

Gjest Den opprinnelige m&m

Hva er vitsen med å øvelseskjøre to år før man kan kjøre opp? Hvis man først har begynt å øvelseskjøre må man vel følge opp og holde det ved like - det kan jo bli mange timer før man i det hele tatt nærmer seg alderen for å kjøre opp? Jeg ville ventet til det var kortere tid igjen til hun kan ta lappen.

Jeg synes ikke det var dyrt, men det kan ikke akkurat kalles en tjeneste. Dere betaler for mer enn bensinen, det er ihvertfall sikkert. Er han en flink og tålmodig kjørelærer er det en OK pris, og dere slipper å "skylde" noen tjenester tilbake.

Gjest Er det jeg som er kjip?

Så dropp kjøringa med vennen din, og la dattra di betale det mangedobbelte hos en kjøreskole. Jeg ser ikke helt problemet...

Ja det er akkurat det jeg skal gjøre. Så hun må nok vente ett åt. Hun blir 17 om to uker.

Du vet forresten at det nå er kommet er ny regel om at både de som skal øvelsekjøre og de som skal være "lærer" må gå på kurs? DET koster også penger... Så det nytter ikke å være gnien når ungene skal ta lappen.

Den regelen gjelder visst for de som fyller 16 etter 1.okt. i år.

Annonse

På en time kjører man max 8 mil. Hvis bilen bruker 1/2 liter på mila og bensinen koster 9 kr literen blir det 36 kr.

Han skal altså tjene på det. Det er altså ingen tjeneste. Jeg lot kameratene til eldstemann kjøre til Svinesund med meg i bilen, så slo jeg to fluer i ett smekk :o)

Gjest HH (hellige hansen)

Han har tydeligvis bestemt seg for godtgjørelse for tidsbruken også - ikke bare bensindekning, så han holder forsåvidt ikke det som var avtalt.

Når det er sagt: Jeg synes det er veldig positivt å begynne å øvelseskjøre så ttidlig som mulig - det gir langt bedre erfaring enn å ta masse timer rett før en fyller 18. To ganger i uka blir jo nokså mange timer hvis det skal fortsette i 2 år, så kanskje i perioder vil det være tilstrekkelig med 1 time i uka - og kanskje øve mer konsentrert på parkering, bakkestart osv.

Synes du skulle slå til - det er rimelig kjøreopplæring! Men du bør inngå en eller annen form for skriftlig avtale om prisen, tidsramme pr. gang og ansvarsforholdet (det er han som er ansvarlig for den som får opplæring).

Gjest Stjernemor

Men du får ikke samme kvaliteten som på en kjøreskole da! Sannsynligvis ikke! Så sant fyren ikke er kjørelærer av profesjon...

Ugh!

Jeg hater det når folk gir et tilbud som skal være en tjeneste -også baller det på seg, slika t ting blir svært mye dyrere enn det opprinnelige "tilbudet" -og derfor noe helt annet.

(En gang fikk vi tilbud om å leie en leilighet til den prisen vi betalte fra før, 1800,-. Etter litt oppussing fra vår side, flere flyttelass og foreldrehjelp skulle vi skrive kontrakt, og da var prisen blitt mye mer enn det dobbelte. han syntes fremdeles han var snill, fordi det var under markedspris, han...)

Om folk synes det er dyrt eller ikke er helt uinteresant. Poenget er at du fikk et tilbud og at det tilbudet er blitt til noe helt annet.

Dropp det.

Ellers er det et lurt råd å ta noen timer på kjøreskole før en begynner med privat øvelseskjøring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...