Gå til innhold

Nedbetalt hus, samboer forlanger å bo gratis !

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

19

• Dorthe

17

• Prozak

14

• laguna1365380434

12

Ulv I Faarikaal

Gi deg nå. Man kan ikke være så gnien. Man tjener ikke penger på samboeren. Og løpende utgifter på bilen er jo forsikring, reperasjoner og veiavgift.

Pluss kapitalkostnad og avskriving, det er de to største utgiftspostene på en bil.

Kapitalkostnad kan være renter på billån eller renter du kunne fått ved å hatt pengene investert i stedet for å kjøpe bil.

Avskriving er differansen mellom kjøpspris og salgspris. Det kan være 50.000 på tre år.

Pluss kapitalkostnad og avskriving, det er de to største utgiftspostene på en bil.

Kapitalkostnad kan være renter på billån eller renter du kunne fått ved å hatt pengene investert i stedet for å kjøpe bil.

Avskriving er differansen mellom kjøpspris og salgspris. Det kan være 50.000 på tre år.

Ja men de er jo samboere. Nesten gang kan han kjøpe bilen isteden så er det han som taper dette.

laguna1365380434

Min far sier det ikke er sikkert han vil bidra av de pengene han sparer, og at han kanskje heller putter dem i banken. Når-hvis det da blir slutt har han bodd nesten gratis hos meg og saltet ned pengene han har spart på husleie.

Jeg tror han eier sin leilighet, og hvis han leier ut den og bor gratis hos meg, hva da?

Hvis han selger sin og setter pengene i banken og bor gratis hos meg, hva da ? Jeg mener at han burde kjøpe en halvpart av med med de pengene han får for sin leilighet, eller dele leie inntekten sin med meg.

Nå sier en her at det ikke spiller noen rolle om huset er nedbetalt eller ikke. Hvis jeg hadde lån på en mill, skulle han heller ikke da bidratt med noe ?

Det blir jo veldig paranoid å spekulere i om han tjener spenn på sin leilighet. Dette får du jo bringe på det rene først..(og, om så, er jo han kjip og..)

Om du tar opp lån kan han vel heller hjelpe å betale det.Det blir vel ikke akurat markedsleie?

Jeg synes ikke økonomisk spekulasjon og kjæresterier går noe veldig fint sammen..

Og hvis han selger eller leier ut sin leilighet?

Da kan de pengene gå inn i husholdningsutgiftene.

Man har da sånn nogenlunde felles økonomi når man bor sammen. Flytter folk sammen bare for en periode eller planlegger de å bo sammen resten av livet?

Annonse

Min far sier det ikke er sikkert han vil bidra av de pengene han sparer, og at han kanskje heller putter dem i banken. Når-hvis det da blir slutt har han bodd nesten gratis hos meg og saltet ned pengene han har spart på husleie.

Jeg tror han eier sin leilighet, og hvis han leier ut den og bor gratis hos meg, hva da?

Hvis han selger sin og setter pengene i banken og bor gratis hos meg, hva da ? Jeg mener at han burde kjøpe en halvpart av med med de pengene han får for sin leilighet, eller dele leie inntekten sin med meg.

Nå sier en her at det ikke spiller noen rolle om huset er nedbetalt eller ikke. Hvis jeg hadde lån på en mill, skulle han heller ikke da bidratt med noe ?

Kan dere ikke dra på cruise for de pengene da som han tjener på å leie ut leiligheten sin?

Gjest gurkfrid

Pappa er fin å ha, ikke sant? Så kan han tenke litt for den lille søte.

Kanskje det ikke er så smart å bli samboer når du ikke er i stand til å tenke en selvstendig tanke.

Gjest Jolly Roger

Om du har lån på det eller ikke, er uintressant. Skulle han bodd andre steder, måtte han betale markedsleie eller kjøpe seg inn. Om han har vunnet din kjærlighet syns jeg ikke det skal frita han for å betale sin del. Å bo gratis i andres hus er ikke noe noen har rett til. Du kunne leid ut til en annen, dvs at du gir han pengene du kunne tjent ved å leie ut.

Uten avtale kan du få problemer.

Kontakt en advokat og få en avtale. At han nekter å bidra eller avtale slik er et dårlig tegn, jeg ville mistenke at han finner på mer tull.

"Du kunne leid ut til en annen, dvs at du gir han pengene du kunne tjent ved å leie ut."

Jeg ser for meg annonsen:

"Leilighet til leie. Kr. 3000 pr måned. Bill mrk: Dele seng."

Da bør du legge med bilde ikke bare av leiligheten.... ;-)

Det blir jo veldig paranoid å spekulere i om han tjener spenn på sin leilighet. Dette får du jo bringe på det rene først..(og, om så, er jo han kjip og..)

Om du tar opp lån kan han vel heller hjelpe å betale det.Det blir vel ikke akurat markedsleie?

Jeg synes ikke økonomisk spekulasjon og kjæresterier går noe veldig fint sammen..

"Jeg synes ikke økonomisk spekulasjon og kjæresterier går noe veldig fint sammen."

Hehe:D Look who's talking!

laguna1365380434

Like før de skal kjøpe ny bil, så stikker han....

Du har ikke store troen på kjærligheten, har du vel?;)

Kan ikke være så gnien, vel..

Det er jaggu meg dårlig karma..

Man lever, deretter dauer man og det er ikke en konkuranse om hvem som har mest stash på målstreken..:o)

Synes jeg.

Like før de skal kjøpe ny bil, så stikker han....

Det er sjansen man tar når man flytter sammen med noen eller gifter seg. Man må jo stole på hverandre ellers er jo forholdet dømt til å mislykkes?

Jeg hadde aldri flyttet sammen med noen på de premissene og aldri latt noen betale halv markedsleie for å bo her. Selv om det hadde vært kjekt med seks tusen kroner ekstra i mnd :o)

Annonse

Ulv I Faarikaal

Jeg er enig i deg i en ting: økonomi og kjærlighet går ikke så godt sammen. Kjærlighet gjør blind, men faen så man får øya opp når den er slutt.

En kompis hadde ei intelligent og pen dame boende. En uke etter hennes embetseksamen i medisin, fant han leiligheten sin halvtom og et brev. Han var på telefonen halve natta hos meg. Hun bodde gratis og levde på han til hun var ferdig utdannet. Brevet (enkelt sagt) takket for underholdet og presiserte at han hadde fått nok sex og burde være fornøyd. Jeg tror ikke han er kommet over det enda, for han ble så rar etterpå.

Ulv I Faarikaal

Da kan de pengene gå inn i husholdningsutgiftene.

Man har da sånn nogenlunde felles økonomi når man bor sammen. Flytter folk sammen bare for en periode eller planlegger de å bo sammen resten av livet?

Da kan det inngå i en avtale.

Jeg vet ikke hva de planlegger for framtida, men vet noen sikkert?

Gjest den er god

Du har ikke store troen på kjærligheten, har du vel?;)

Kan ikke være så gnien, vel..

Det er jaggu meg dårlig karma..

Man lever, deretter dauer man og det er ikke en konkuranse om hvem som har mest stash på målstreken..:o)

Synes jeg.

Ler så jeg triller av stolen :-))

laguna1365380434

"Jeg synes ikke økonomisk spekulasjon og kjæresterier går noe veldig fint sammen."

Hehe:D Look who's talking!

Ey.. Han derre min stiller seg jo i særklasse! Han er jo dritdyr!

Litt kjæreste omkostninger er da greit og påregnet..Vil helst ha anledning til å gi ham noe fint, på frivillig basis i stedet for å føle meg tvunget til å handle uspennende remaposer..

Den som får tjent noe på ham kan få ham..;)

Å gi meg sigaretter når jeg vil ha, burde være en selvfølge;o)

Ulv I Faarikaal

Det er sjansen man tar når man flytter sammen med noen eller gifter seg. Man må jo stole på hverandre ellers er jo forholdet dømt til å mislykkes?

Jeg hadde aldri flyttet sammen med noen på de premissene og aldri latt noen betale halv markedsleie for å bo her. Selv om det hadde vært kjekt med seks tusen kroner ekstra i mnd :o)

Jeg tror vi begynner å forstå hverandre:)

Økonomi er teori kjærlighet er praksis, men faen så fort teorien blir til praksis når kjærligheten er slutt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...