Gå til innhold

Nedbetalt hus, samboer forlanger å bo gratis !

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

19

• Dorthe

17

• Prozak

14

• laguna1365380434

12

Ulv I Faarikaal

Du har ikke store troen på kjærligheten, har du vel?;)

Kan ikke være så gnien, vel..

Det er jaggu meg dårlig karma..

Man lever, deretter dauer man og det er ikke en konkuranse om hvem som har mest stash på målstreken..:o)

Synes jeg.

Jeg har mange gode teorier, men min praksis er ikke så god. Jeg er også blitt lurt mer eller mindre, mest mindre da.

Jeg kan ikke huske å ha savnet penger jeg har brukt på kvinns, og jeg ville nok vært svært snill hvis jeg hadde noe og noen å bruke det på.

Jeg tror vi begynner å forstå hverandre:)

Økonomi er teori kjærlighet er praksis, men faen så fort teorien blir til praksis når kjærligheten er slutt?

Jeg vet det :o)

Heldigvis er det jeg som har eid alt så jeg har ikke mistet noe men jeg har aldri tatt leie.

Jeg har tom betalt 50 000 for minstemann alene så jeg har slengt i trynet på faren at det er jeg som har betalt ham ;o)

laguna1365380434

Jeg er enig i deg i en ting: økonomi og kjærlighet går ikke så godt sammen. Kjærlighet gjør blind, men faen så man får øya opp når den er slutt.

En kompis hadde ei intelligent og pen dame boende. En uke etter hennes embetseksamen i medisin, fant han leiligheten sin halvtom og et brev. Han var på telefonen halve natta hos meg. Hun bodde gratis og levde på han til hun var ferdig utdannet. Brevet (enkelt sagt) takket for underholdet og presiserte at han hadde fått nok sex og burde være fornøyd. Jeg tror ikke han er kommet over det enda, for han ble så rar etterpå.

Jammen hvis han tenkte mest på pengene da hun dro, var vel han litt spesiell han og da..

Om jeg har kjærlighetssorg er det siste jeg tenker på hva forholdet kostet..

Tror du må løse opp litt jeg, og slutte å være så mistroisk..Hvis du tar ting litt på sparket får du det sikkert mye morsommere..:o)

Hm, det var da jaggu det kjipeste..

Vil du tjene penger på typen din?! Jeg skjønner utmerket godt at han blir støtt..

Jeg synes også det var råkjipt å ønske mer enn bensinpenger for lån av bilen..

Hva vil du ha da? Timeleie?

Dere kommer vel til å ha det fint økonomisk, som eiere av både hus og bil?

Kan dere ikke heller bruke evt resterende på ferie og kos, istedet for at han må betale måndelige avdrag(markedsleie!!) som skal stå på din bankbok og trykke..

Og hvis denne fyren her viser seg å være like interessert i å dele på fellesutgifter som samboeren din, hva da ?

Sa du ikke selv at du angret på at dere ikke laget en skikkelig avtale på forhånd ?

Annonse

laguna1365380434

Jeg har mange gode teorier, men min praksis er ikke så god. Jeg er også blitt lurt mer eller mindre, mest mindre da.

Jeg kan ikke huske å ha savnet penger jeg har brukt på kvinns, og jeg ville nok vært svært snill hvis jeg hadde noe og noen å bruke det på.

:-)

Ulv I Faarikaal

Jammen hvis han tenkte mest på pengene da hun dro, var vel han litt spesiell han og da..

Om jeg har kjærlighetssorg er det siste jeg tenker på hva forholdet kostet..

Tror du må løse opp litt jeg, og slutte å være så mistroisk..Hvis du tar ting litt på sparket får du det sikkert mye morsommere..:o)

Jeg vil bare ha en prinsippiell debatt, hva jeg sier og hva jeg gjør kan være to forskjellige ting, uten at det spiller noen rolle for teorien.

Jeg kan fortelle om de gengene jeg har driti meg ut, og kommer sikkert til å drite meg ut igjen. Men det er liksom en annen sak. Jeg kan ikke anbefale folk å gjøre noe jeg dreit meg ut på selv?

laguna1365380434

Og hvis denne fyren her viser seg å være like interessert i å dele på fellesutgifter som samboeren din, hva da ?

Sa du ikke selv at du angret på at dere ikke laget en skikkelig avtale på forhånd ?

Jammen jeg mener at hovedproblemet hos oss er at vi TRENGER en avtale..Sårt

Nå har jeg vært litt mer sløv enn lov er, på grunn av min grunnleggende tro på det gode i mennesket, men jeg mener det er himmel og jord i mellom her..

Hadde ikke han vært en gnien dust hadde jo alt gått på skinner..DET er hovedsaken.

Å ta markedsleie av kjæresten synes jeg bare er helt vilt!

Annonse

Ulv I Faarikaal

Ulven er kynisk

Økonomi før er ofte billigere og lettere å se tilbake på enn økonomi senere/ for sent.

Det virker som enkelte er villige til å ta sjanser og at det fins nok av folk som er villig til å utnytte andre. Å se hvem som vil utnytte er ikke så lett, derfor kan det være lurt å kjøre preventivt.

Selv om jeg ikke er så lur bestandig.

laguna1365380434

Jeg vil bare ha en prinsippiell debatt, hva jeg sier og hva jeg gjør kan være to forskjellige ting, uten at det spiller noen rolle for teorien.

Jeg kan fortelle om de gengene jeg har driti meg ut, og kommer sikkert til å drite meg ut igjen. Men det er liksom en annen sak. Jeg kan ikke anbefale folk å gjøre noe jeg dreit meg ut på selv?

Jeg mener,som prinsipp, at en ikke får noe særlig ut av livet om en ikke tar sjansen på å drite seg ut nå og da..

En kan forsikre seg mot alt, også kjærligheten. Men hva er poenget med det?:o)

Jammen jeg mener at hovedproblemet hos oss er at vi TRENGER en avtale..Sårt

Nå har jeg vært litt mer sløv enn lov er, på grunn av min grunnleggende tro på det gode i mennesket, men jeg mener det er himmel og jord i mellom her..

Hadde ikke han vært en gnien dust hadde jo alt gått på skinner..DET er hovedsaken.

Å ta markedsleie av kjæresten synes jeg bare er helt vilt!

Men hvordan vet hun som skriver her at hennes kjæreste ikke er akkurat samme typen som din ?

Det er ikke gratis å bo selv om man ikke har lån. Hun har en kapital på 1 mill, den kunne hun ha brukt til noe som gav avkastning.

Hun kunne f.eks. leid ut huset til noen andre, da måtte hun og kjæresten leid/kjøpt seg noe sammen, og da ville selvfølgelig alle her sagt at de skulle dele utgiftene. Hva er forskjellen ?

Økonomi før er ofte billigere og lettere å se tilbake på enn økonomi senere/ for sent.

Det virker som enkelte er villige til å ta sjanser og at det fins nok av folk som er villig til å utnytte andre. Å se hvem som vil utnytte er ikke så lett, derfor kan det være lurt å kjøre preventivt.

Selv om jeg ikke er så lur bestandig.

Jeg har i hvert fall ikke vært like lur bestandig, men jeg klarer ikke å være kynisk altså. Men jeg har aldri gått skikkelig i baret. Men så har jeg eid alt og forsørget meg selv og ungene bestandig, mann eller ikke.

Jeg ser du får mye kjeft. Ikke la deg manipulere til å være "snill pike".

En ting er hvis han ikke _kan_ betale for seg. Man får bidra etter evne. Men han prøver jo tydeligvis etter beste evne å sno seg unna, er det ingen som finner det suspekt ?

Angående bilen: Et minstekrav må være at han deler regninger (veiavgift, forsikring, service) i tillegg til bensinen. Det er fortsatt du som har den største utgiften (avskrivning).

Det er jo mange spørsmål her:

Hva vil du gjøre med de pengene du får av ham?

Hvor lang tid tror du dette forholdet vil vare?

Vil du eie hele eller halve huset selv?

Og ikke minst det viktigste spørsmålet: Har han et slikt forhold til penger at han er gjerrig, og forsøker å sno seg unna?

Gjest Jolly Roger

Det kan skje ett av to ting: Enten holder forholdet, ellers så ryker det.

Hvis det holder, så er det jo ganske tåpelig å la han ta opp lån og betale renter for å gi penger til deg... Det er penger ut vinduet for hele husholdningen.

Hvis det ryker, hva har du egentlig tapt?

Husleie? Hvis du hadde planer om å leie ut, kan du jo gjøre det likevel?

Kjærlighet? For 3000 kr måneden får man kjøpt ganske mye "kjærlighet" andre steder...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...