Gå til innhold

Gi nå mannen passet tilbake

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det greieste er vel å la en hitman fra CIA ta seg av saken?

Har du noen tanker om båtmerkedet fram i tid? Jeg ser at forhandlerne har solgt 30-40% flere nye båter i år enn i fjor. Dette til tross for at foregående år slettes ikke var så værst. Renten kan vel nå bare gå en vei og folk skal betale på farekosten som de ikke bruker gjennom en kald vinter med høye strømpriser. Alle som lekte med tanken om båt har faktisk båt nå.Ser du muligheter for et godt båtkjøp til neste sesong - Krekarpass eller ikke?

Har du noen tanker om båtmerkedet fram i tid? Jeg ser at forhandlerne har solgt 30-40% flere nye båter i år enn i fjor. Dette til tross for at foregående år slettes ikke var så værst. Renten kan vel nå bare gå en vei og folk skal betale på farekosten som de ikke bruker gjennom en kald vinter med høye strømpriser. Alle som lekte med tanken om båt har faktisk båt nå.Ser du muligheter for et godt båtkjøp til neste sesong - Krekarpass eller ikke?

Vet du - det hadde jeg faktisk ikke tenkt på!

Annonse

Dette er meget interessant. Utviklingen kan gå i flere retninger. Større salg tyder på at flere mennesker enn tidligere nå har båt.

Disse nye eierne er neppe disponert til å selge i høst, selv om de nå skal gjennom plagsom vinterlagring. Første avdrag er bare såvidt betalt, og man tåler litt til.

Derfor vil vi neppe få noe høstsalg ut over det normale.

Gjennom vinteren blir folk mørere. Månedlige avdrag på en båt som bare ligger der, gjør kjerringa forbanna og få far til å love noe i retning salg til våren ("gode priser".

Dette tilsier lave priser også til våren, men teorien forutsetter at det ikke kommer enda et tilsig av nye kjøpere som påvirker likevektspunktet mellom tilbud og etterspørsel, og som altså kompenserer for det økte utbudet.

Jeg tror renten vil stige utover vinteren og skape ufred i de tusen hjem med nyanskaffet båt. (Dessuten; båter som kjøpes av folk uten ekte kjærlighet til sjøen, blir ofte solgt raskt) Renten vil også hindre at den vanlige plebeier til våren begynner å sysle med båtplaner.

Derfor; mye taler for at forholdet mellom tilbud og etterspørsel vil utvikle seg i favør kjøper, også til våren.

Det er jo dessuten mye morsommere å kjøpe båt om våren. Bruke tid, myse litt rundt, teste, lese fagstoff...

I sum; gode muligheter.

Så det var båtprat litt lenger oppe. En lidenskap der i gården også? Sitter her og irriterer meg over at sesongen snart er over.

Veel, ikke lidenskap direkte, heller en oppriktig interesse. Jeg tror det hele knytter seg til forholdet mellom mann og maskin, som man jo finner både i bil og båt, og fly for den saks skyld. Dette udefinerbare samspillet.

Dette er noe som få kvinner og homofile skjønner noe av.

Veel, ikke lidenskap direkte, heller en oppriktig interesse. Jeg tror det hele knytter seg til forholdet mellom mann og maskin, som man jo finner både i bil og båt, og fly for den saks skyld. Dette udefinerbare samspillet.

Dette er noe som få kvinner og homofile skjønner noe av.

Det er noe i det. For meg er det det å komme til sjøen. Jeg kan ikke tenke meg noe mere avslappende enn skjærgård og båttur.

Annonse

Gjest kra-kra

En som har råd til å holde seg med egen hær i Midt-Østen, burde ha råd til å betale ferien i Norge i stedet.

Det hadde vært billigere for Norge å utlevere ham til USA i stedet - slippe mer bråk og rettsaker og at han noen gang kommer tilbake hit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...