Gå til innhold

Hva er man forhindret i å gjøre..

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

uten lillefinger?

En jeg kjenner har en liten datter som var så uheldig at hun fikk tygd av seg lillefingeren av en mannevond gris(!) i helgen.

Den var altså desverre ikke reddbar, men dramaet har lagt seg og jenta er OK.

Nå er spørsmålet om dette tapet kan medføre noen begrensninger av noe slag..

Faren er litt bekymret.

Det eneste jeg kan komme på er at gitarspilling muligens kan bli vrient..

Finnes det andre konsekvenser?

Fortsetter under...

Jeg tror ikke man blir så veldig hemmet av å ha en lillefinger mindre.

Det er sikkert kjipt når man har på seg fingervanter og hansker første gangen etter man har mista lillefingern, men.. :(

Hvis hun hadde tenkt seg en karriere som keeper kan det by på noen utfordinger, men det er sikkert fortsatt muligheter.

:)

laguna1365380434

Hei,

Hun var heldig det ikke var tommelen! Den er langt viktigere! Det går nok bra uten en lillefinger.

Håper det går fint med henne.

Med vennlig hilsen

Hun har det etter sigende fint.. Hun ble selvsagt sjokka, men det er ingen tegn til utvikling av bondegårds eller grisefobi..

Tror det er faren som er mest ute av seg, føler seg vel litt ansvarlig siden han passet på

:o)

laguna1365380434

Jeg tror ikke man blir så veldig hemmet av å ha en lillefinger mindre.

Det er sikkert kjipt når man har på seg fingervanter og hansker første gangen etter man har mista lillefingern, men.. :(

Hvis hun hadde tenkt seg en karriere som keeper kan det by på noen utfordinger, men det er sikkert fortsatt muligheter.

:)

Jeg tror heller ikke det er så mye en ikke kan gjøre..

Men det er sant, vantebruk og målståing kan bli annerledes..;)

Det er faren som er litt ute av seg og lurer på hva nå. Jenta tar det vist pent..:o)

Hun har det etter sigende fint.. Hun ble selvsagt sjokka, men det er ingen tegn til utvikling av bondegårds eller grisefobi..

Tror det er faren som er mest ute av seg, føler seg vel litt ansvarlig siden han passet på

:o)

Hei,

Det var bra. Flott at det ikke var tommelen - da kan man ikke gripe, og det er et kjempehandicap.

Min "omgang" med griser begynner etter at de har havnet på stekepannen! :-)

Alt vel.

Med vennlig hilsen

Annonse

laguna1365380434

Hei,

Det var bra. Flott at det ikke var tommelen - da kan man ikke gripe, og det er et kjempehandicap.

Min "omgang" med griser begynner etter at de har havnet på stekepannen! :-)

Alt vel.

Med vennlig hilsen

;-)

Dette eksemplaret av arten var visst en skikkelig grinebiter, som alle i grunn nå kunne tenke seg å se anvendt i koteletter..;)

Men du har rett, kjempeflaks at den ikke tok tommelen, det hadde vært leit.

;-)

Dette eksemplaret av arten var visst en skikkelig grinebiter, som alle i grunn nå kunne tenke seg å se anvendt i koteletter..;)

Men du har rett, kjempeflaks at den ikke tok tommelen, det hadde vært leit.

Kanskje grisen kan brukes til medisinsk forskning?

*hevn*

;-)

Med vennlig hilsen

Kanskje litt avhengig av om det er på venstre eller høyre hånd... men det eneste jeg kommer på i farten er at visse musikkinstrumenter kan bli vanskelig å håndtere. Men det kan jo være greit å slippe å spille fiolin også da!

Bortsett fra at hun i perioder sikkert kommer til å være litt opptatt av at den ene hånden hennes er noe annerledes, så kan jeg ikke forestille meg at hun vil være hemmet.

Hvis det er tak i jentungen, kan hun gjøre det hun har lyst til!

Skal riktignok ta et forbehold når det gjelder piano + enkelte strykeinstrumenter, men pytt!

Har en kompis som sprengte bort tre fingre på høyre hånd, han er en habil trompetist. (Bare å bytte hånd, det vel!) En kollega av meg har en misdannet hånd som mangler både det ene og det andre. Han trakterer trombone og speller ræva av de fleste på gitar.

Jeg tror det foreldrene (og ikke minst den stakkars pappa'n) bør gjøre, er å legge vekk all dårlig samvittighet og medlidenhet - og så lære jentungen å se utfordringer i stedet for begrensninger.

Det går nok bra :o)

Annonse

"People are more violently opposed to fur than leather because it's easier to harass rich women than motorcycle gangs."

:-)

Med vennlig hilsen

Det er vel en liten forskjell her? Vanlige lærjakker blir så vidt jeg vet laget av huden til kyr som blir slaktet for matens skyld, mens mink (og andre sånne dyr) blir avlet utelukkende for pelsen. Kyrne hadde vi slaktet og spist likevel, så derfor kan vi like gjerne bruke hele dyret, mens vi burde droppe å avle mink.

... men ellers var det en artig setning! *ler*

Uff, jeg klarer ikke å la vær å flire.

Så slik er det på åpen bondegårdsdag...

Overskriften på avisen jeg har forann meg er "svinaktig morro" -på åpen kongsgård, og med ei lita jenta som klapper en gris.

Ellers kan det jo faktisk bli noen enorme åpningsreplikker og rare samtaler av dette -ikke minst i sjekkealderen.

Oj, hva har du gjort med handa di? Å, den ble spist av en gris -liksom.

en ting er sikkert, den grisen er ikke vegitarianer, og skal en leve etter det gyldnige bud: gjør mot andre som du vil at de skal gjøre med deg -så blir ikke hun det heller.

Unnskyld, Nå skal jeg forsøke å stoppe. Ikke vis dette til faren, da.

Overskriften på avisen jeg har forann meg er "svinaktig morro" -på åpen kongsgård, og med ei lita jenta som klapper en gris.

Ellers kan det jo faktisk bli noen enorme åpningsreplikker og rare samtaler av dette -ikke minst i sjekkealderen.

en ting er sikkert, den grisen er ikke vegitarianer, og skal en leve etter det gyldnige bud: gjør mot andre som du vil at de skal gjøre med deg -så blir ikke hun det heller.

*ler så jeg griner*

Kanskje litt avhengig av om det er på venstre eller høyre hånd... men det eneste jeg kommer på i farten er at visse musikkinstrumenter kan bli vanskelig å håndtere. Men det kan jo være greit å slippe å spille fiolin også da!

Bortsett fra at hun i perioder sikkert kommer til å være litt opptatt av at den ene hånden hennes er noe annerledes, så kan jeg ikke forestille meg at hun vil være hemmet.

Hmmm... traumatiske minner med fiolintimer fra barndommen? *ondskapsfull latter*

Gjest Kattami

....uff.....jeg måtte også le litt......eller mye.... Stakkars lille jente, dog!! :)

fniisss........

laguna1365380434

Takker for alle svarene!:o)

Det går fint med jenta, som nå har begynt å venne seg til lillefingerløs tilværelse..

Tror faren også nå begynner å innser at dette ikke er verdens undergang;)

Og - pip, du har rett, det har definitivt sine festelige sider..Jeg hadde litt vansker med å lavære å glise jeg også..:o) Men jeg var høflig nok til å vente til jeg var ferdig i telefonen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...