Gå til innhold

Arrogante leger

Anbefalte innlegg

Gjest denaria
Skrevet

Hvorfor er det slik at enkelte leger er så jævlig arrogante? Så nedlatende, med en "jeg vet best!"-holdning overfor pasienten? Jeg har ihvertfall det inntrykket at slike folk er mer representert innenfor legestanden, i forhold til andre yrker. Stemmer dette, eller er det bare jeg som har vært uheldig og truffet på mange snørrhovne bleier av noen leger?

Skrevet

Jeg har støtt på flere sånne som du beskriver, men også et par av en litt mer sjelden variant, nemlig den omtenksomme, hyggelige og empatiske typen. De finnes, men i veldig få eksemplarer!

Skrevet

Jeg er enig med deg. Noen gidder ikke engang å høre på det du forteller fordi de har bestemt seg for hva det feiler deg på forhånd.

Skrevet

Jeg har også truffet på en god del av disse som "pårørende". Det virker så absolutt som om de "lyttende og åpne" legene er i mindretall.

Men det finnes kanskje grunner til dette også? Mulig de går litt lei av å møte "besserwisser" pasienter, som vet nøyaktig hva som feiler dem selv om legene vet at så ikke er tilfelle?

Uansett så er det en dårlig egenskap å møte pasienter med en slik "ovenfra og ned holdning" som en god del leger gjør.

Skrevet

Jeg har faktisk bare møtt hyggelige leger, jeg! :) Men de har ofte dårlig tid, og da er det lett å få inntrykk av at de ikke hører etter ordentlig.

Derimot har jeg møtt nedlatende holdning hos andre yrkesgrupper, særlig folk som sitter i skranker. Skikkelig "du skal ikke kommer her og tro at jeg gidder å gjøre som du ber om"-holdning.

Skrevet

Har bare møtt hyggelige leger jeg. Men så er jeg ikke den som springer til legen for den minste lille ting heller da.

Kanskje legene er "arrogante" som du kaller dem fordi de er leie av pasienter som vet så godt hva som feiler dem? Hvorfor går de til legen da, liksom?

Skrevet

Har stort sett truffet bare hyggelige leger jeg. Ikke alltid de har like god tid, spesielt barnehjertekirurgene på Riksen, men alltid like hyggelige. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...