Gå til innhold

Hva skjer hvis jeg blir gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest lis@bet
Skrevet

Hei alle mødre eller andre med peiling! :-)

Jeg har en jobb som behandler. Mine kunder får ikke ta denne behandlingen hvis de er gravide eller ammende (Etter føre-var prinsippet, er ikke forsket på det.)

Burde kanskje forklare bedre, men det var denne anonymiteten da..

Hvis jeg blir gravid vil jeg ikke ta sjangsen på å jobbe med dette siden ikke kundene mine får være gravide. Kan jeg ha rett på en eller annen betalt permisjon fra denne jobben i en svangerskap/ammeperiode?

Det vanskelige er at jeg har ikke fastlønn, men får timelønn kun for de kundene jeg behandler.

Skrevet

Du får antakelig svangerskapspenger, sjekk på trygdeetatens sider. Jobber du med røntgen, eller?

Gjest lis@bet
Skrevet

Du får antakelig svangerskapspenger, sjekk på trygdeetatens sider. Jobber du med røntgen, eller?

Ikke røntgen nei.. :-)

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

¨

Kanskje legen sykemelder deg! Da får du jo den måndeslønna du har nå.

Ikke det at sykemelding er løsning på alt, men siden du arbeider så utsatt burde du forklare legen det og enten blir du sikkert sykemeldt eller så har du krav på et annet type arbeid i svangerskapet!!!

Gjest 2.gangsgravid
Skrevet

Jeg ville ha forhørt meg på trygdekontoret. De vil vel vite hva som er riktig og de har jo også taushetsplikt...

Skrevet

Jeg mener å ha lest om dette et sted, men husker ikke hvor.

På vår arbeidsplass, har arbeidgiver plikt til å finne andre passende arbeidsoppgaver i en slik situasjon, så sant det er mulig.

Snakk med arbeidsgiveren din, eller med trygdekontoret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...