Gå til innhold

Spørsmål til dem som er overvektige

Anbefalte innlegg

Gjest dørstokkmila
Skrevet

Hvis noen i din kommune startet et treningstilbud kun for overvektige, ville du ha meldt deg på dette dersom du er i den gruppen som er såkalt helsefarlig overvektig? (Altså de som har en BMI på over 30).

Hva slags trening ville du benyttet deg av; organiserte gåturer, svømming, ulike ballspill, helsestudio (forutsatt at det ikke er åpent for andre enn overvektige den tiden overvektige trener der)?

Er det noen annen form for organisert trim du som overvektig kunne tenkt deg å drive med?

Skrevet

Jeg hadde vært interessert i å være med om jeg hadde hatt en BMI på over 30. (Har Bmi på 27)

Svømming er fin trening når man er overvektig. Det belaster ikke leddene. Om det er et tilbud som er kun for overvektige så er kanskje terskelen lavere for å vise seg i badetøy?

Gå-turer kan være fint, men det må bli i moderat tempo om alle skal greie det. Er man veldig overvektig går det ofte ut over knærne.

Ellers er sykling fin trening.

Kostholdsveiledning fra en ernæringsiolog for gruppa kan være positivt.

Har du tenkt å sette igang et slikt tilbud?

Gjest Serenio
Skrevet

Antar at jeg kjenner deg! ;o)

Slike tilbud er gull verdt. Jeg ville så sant økonomi og tid tillot det vært med på flest mulig slike aktiviteter. Alt du skriver høres bra ut.

Skrevet

Jeg ville vært interessert i organiserte gåturer og svømming.

Her jeg bor har vi (enkelte år iallfall) familiebading på skolen. Har ikke mot til å stille der sammen med spreke unge fedre og viltre barn i alle aldre.

Jeg liker heller ikke så godt å gå tur alene i nærmiljøet.

Skrevet

....og jeg ville møtt opp på det meste. Det er klart det ville vært mye lettere å trene/komme igang sammen med andre som sliter med alt for mange kilo.

Gjest tjukkebollefeita
Skrevet

Gid du bodde i nærheten...

Hadde hvertfall benyttet meg av svømming.

Skrevet

Vann-aerobic er jo en fin ting. Viktig med sprek musikk!

Gjest dørstokkmila
Skrevet

Jeg hadde vært interessert i å være med om jeg hadde hatt en BMI på over 30. (Har Bmi på 27)

Svømming er fin trening når man er overvektig. Det belaster ikke leddene. Om det er et tilbud som er kun for overvektige så er kanskje terskelen lavere for å vise seg i badetøy?

Gå-turer kan være fint, men det må bli i moderat tempo om alle skal greie det. Er man veldig overvektig går det ofte ut over knærne.

Ellers er sykling fin trening.

Kostholdsveiledning fra en ernæringsiolog for gruppa kan være positivt.

Har du tenkt å sette igang et slikt tilbud?

Ja, jeg har alt satt igang med en liten gruppe her jeg bor, vi hadde faktisk vår første trimtur idag. Jeg håper imidlertid at dette er noe som kan bli landsdekkende etterhvert, og derfor trenger jeg litt ideer og innspill fra andre.

Skrevet

Ja, jeg har alt satt igang med en liten gruppe her jeg bor, vi hadde faktisk vår første trimtur idag. Jeg håper imidlertid at dette er noe som kan bli landsdekkende etterhvert, og derfor trenger jeg litt ideer og innspill fra andre.

Lurer på om dere får noe offentlig støtte?

Det er jo dyrt å leie svømmehaller og treningssentre.

Det er et veldig viktig og riktig tiltak.

Gjest dørstokkmila
Skrevet

Lurer på om dere får noe offentlig støtte?

Det er jo dyrt å leie svømmehaller og treningssentre.

Det er et veldig viktig og riktig tiltak.

Ikke direkte, men den gruppa som har startet opp nå har kommet under vingene til helsesportlaget her i kommunen, og de får jo litt støtte fra det offentlige. Men jeg regner med at det kommer til å bli snakk om å søke økonomisk støtte når tilbudet utvides, og jeg har alt begynt å lete frem instanser vi kan sende søknader til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...