Gå til innhold

Nå trenger jeg virkelig hjelp her.( Haster)

Gjest Plutselig uvenner med naboen ( mot min vilje)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har et prosjekt gående, hvor han har tenkt å sette opp leiligheter på tomta vår.

La meg understreke at dette er kun hans prosjekt og noe jeg ikke har blandet meg opp i, eller ønsker å ha noe med å gjøre.

I dag fikk naboene nabovarsel fra kommunen.

Mannen min er bortreist noen dager, så dere kan tro jeg har hatt det morro.

Ekteparet som bor nærmest har skjelt og smelt,og skreket.

Jeg sa som sant var at dette er min manns prosjekt, og at dette må ta`s opp med han.

Da kommer mannen i huset med trusler og sier at hvis jeg ikke får stoppet mannen min, vil han henge ut både meg og ungene i pressen for det har han myndighet til å gjøre.

Ja, jeg vet at det har han. Han er direktør i et visst firma, så han kan sikkert bruke sin makt til å gjøre det.

Så, nå sitter jeg her da, og er både skjelven og rasende.

Jeg har jo ikke noe med dette å gjøre, jeg har min egen jobb.

Har fryktelig lyst til å politiannmelde han for trusler mot meg og barna.

Overreagerer jeg eller?

Skrevet

Nabokrangler av denne typen, vekker ofte ganske sterke følelser ... Folk blir stresset ved tanken på å miste utsikt, få folk tettere innpå seg, færre parkeringsplasser osv. osv. Etter at man har fått nabovarselet har man kort tid til å reagere, og det gjør at man blir ekstra stresset!

Ikke la det gå innpå deg. Prøv å glemme hele episoden - ikke synk til deres nivå med anmeldelser osv. Og når mannen din kommer tilbake, så får han håndtere hele greia.

Skrevet

Skjønner godt at naboen er forbanna jeg. Hadde neimen ikke likt at naboen smekket opp en haug med leiligheter ved siden her for å gjøre gode penger på det og la naboene ta "støyten" Alle vet hva som veldig ofte skjer...

Men for all del, det går jo an å holde diskusjonen på et saklig nivå

Gjest Plutselig uvenner med naboen.
Skrevet

Nabokrangler av denne typen, vekker ofte ganske sterke følelser ... Folk blir stresset ved tanken på å miste utsikt, få folk tettere innpå seg, færre parkeringsplasser osv. osv. Etter at man har fått nabovarselet har man kort tid til å reagere, og det gjør at man blir ekstra stresset!

Ikke la det gå innpå deg. Prøv å glemme hele episoden - ikke synk til deres nivå med anmeldelser osv. Og når mannen din kommer tilbake, så får han håndtere hele greia.

Ja, det virkelig kokte i hodet deres i dag.

Du vet alle vil ha flere boliger i Oslo, men ingen vil ha de ved siden av seg.

Her mister de ingen utsikt engang. De tre leilighetene bli trekt mye lenger unna deres hus en det eksisterende hus ( Som skal rives). Høyden blir den samme.

Skulle tro de ville bli lykkelige for dette, men noe må jo klage uansett da.

Har vært gjennom dette før et annet sted, og også med naboklager uten at det hjalp for deres del.

Vi får se hva som skjer nå.

Egentlig er jeg likegyldig

Skrevet

Ja, det virkelig kokte i hodet deres i dag.

Du vet alle vil ha flere boliger i Oslo, men ingen vil ha de ved siden av seg.

Her mister de ingen utsikt engang. De tre leilighetene bli trekt mye lenger unna deres hus en det eksisterende hus ( Som skal rives). Høyden blir den samme.

Skulle tro de ville bli lykkelige for dette, men noe må jo klage uansett da.

Har vært gjennom dette før et annet sted, og også med naboklager uten at det hjalp for deres del.

Vi får se hva som skjer nå.

Egentlig er jeg likegyldig

Har dere søkt om tillatelse til å gjøre dette da?

Pass opp så dere ikke gjør en stor bommert. Ha alt i orden, så slipper dere rive herligheta om et halvt år eller et år og tape masse penger.

Skrevet

Har dere søkt om tillatelse til å gjøre dette da?

Pass opp så dere ikke gjør en stor bommert. Ha alt i orden, så slipper dere rive herligheta om et halvt år eller et år og tape masse penger.

Ja, men kjære vene, vi river da ikke før dette eventuelt får gjennonslag i kommunen, og naboene ikke får godtjent sine klager.

Det finnes da lover og regler for hvordan man kan bygge.

Dette har mannen min og arkitektene hatt mange møter med kommunen om allerede.

Nå er tegningene ferdige og søknade er sendt til kommunen.

Så er det opp til dem og avgjøre om dette skal godkjennes.

Kanskje må han forandre litt på tegningene f.eks, og da må man sende inn søknad på nytt.

Vil jo ikke begynne å bygge før alt er o.k

Det er derfor det sendes ut nabovarsel. Og det er opp til kommunen og avgjøre om klagene skal tas til følge.

Skrevet

Skjønner godt at naboen er forbanna jeg. Hadde neimen ikke likt at naboen smekket opp en haug med leiligheter ved siden her for å gjøre gode penger på det og la naboene ta "støyten" Alle vet hva som veldig ofte skjer...

Men for all del, det går jo an å holde diskusjonen på et saklig nivå

Ehh, en haug med leiligheter???

Jeg må le litt. Nordmenn er noen rare dyr. Uff, og uff naboen skal bygge, og da må man være negativ uansett liksom.

Janteloven er stor i dette landet. Også missunnelsen.

Du vet jo ikke engang hvordan.

det ser ut her.

Dette er snakk terasseleigheter i tre etasjer.

Det eksisterende hus som står her er også på tre etasjer.

Høyden vil bli omtrent den samme, huset vil bli trukket langt ifra naboen. Det eksisterende hus står klistret opp til naboen.

Naboene bør prise seg lykkelige. Men slik er ikke Ola dunk. Neida, vi må klage.

Men flere boliger skal dem ha.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Ehh, en haug med leiligheter???

Jeg må le litt. Nordmenn er noen rare dyr. Uff, og uff naboen skal bygge, og da må man være negativ uansett liksom.

Janteloven er stor i dette landet. Også missunnelsen.

Du vet jo ikke engang hvordan.

det ser ut her.

Dette er snakk terasseleigheter i tre etasjer.

Det eksisterende hus som står her er også på tre etasjer.

Høyden vil bli omtrent den samme, huset vil bli trukket langt ifra naboen. Det eksisterende hus står klistret opp til naboen.

Naboene bør prise seg lykkelige. Men slik er ikke Ola dunk. Neida, vi må klage.

Men flere boliger skal dem ha.

Så du tror det er misunnelse som rir naboen din, misunnelse fra en direktør i et visst firma for at mannen din skal begynne å tjene penger?

JEG ville helst trodd det var tanken på økt trafikk, økt usikkerhet over hvem man får til naboer, fare for mer bråk/uro som fikk ham til å reagere som han gjorde.

Det er rart hvordan "alle" som plutselig får utsikter til mer penger går rundt og innbiller seg at alle andre er så himla misunnelig på de pengene.

Skrevet

Så du tror det er misunnelse som rir naboen din, misunnelse fra en direktør i et visst firma for at mannen din skal begynne å tjene penger?

JEG ville helst trodd det var tanken på økt trafikk, økt usikkerhet over hvem man får til naboer, fare for mer bråk/uro som fikk ham til å reagere som han gjorde.

Det er rart hvordan "alle" som plutselig får utsikter til mer penger går rundt og innbiller seg at alle andre er så himla misunnelig på de pengene.

Vet ikke om det er missunnelse i akkurat dette tillfellet. Heller et behov for for å vise muskler kanskje?. Han er den typen.

Utsikter til mer penger???

Vel, det er jo ikke sikkert at det er så lønnsomt da.

Pengene har han tjent fra før av på andre byggeprosjekter.Så hensikten er ikke å tjene mer penger denne gangen.Ja naboen er direktør, men vet du hva mannen min er da??

Nei det gjør du ikke. Dette er nemlig bare en bijobb.

Han ønsker seg en terasseleilighet, uten å måtte flytte.

Er lei av å flikke på det gamle huset.

Har ingenting imot det jeg heller, men er mer likegyldig til det hele.

Får stoppe nå tror, før jeg blir for barnslig. Kunne bare ikke la være å svare deg.

Er bare så forundret hvordan mange reagerer på vanlig byggesaker. Her vil det hverken bli mindre sol, dårligere utsikt eller mer trafikk. Vi har leid ut både oppe og nede, og det vil ikke bli flere som kommer til å bo her i fremtiden heller.

Men til og med her inne har dere piggene ute, fordi vi skal bygge, og dere vet ikke noe om forholdene her en gang.

Herregud sier jeg bare. Bygge hus det er fali det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...