Gjest vondt i leggen Skrevet 20. august 2003 Skrevet 20. august 2003 Har i det siste fått så vondt i den ene leggen, litt smerter, og prikkinger fra kneet og ned. Noen som vet hva det kan være, burde jeg gå til legen og høre? Er i tyveårene. 0 Siter
soleil Skrevet 20. august 2003 Skrevet 20. august 2003 Bruker du p-piller? Røyker du? Andre som har hatt blodpropp i familien? Ville oppsøkt lege var jeg deg. 0 Siter
sigga Skrevet 20. august 2003 Skrevet 20. august 2003 det synest jeg du skal ja... Røykebein eller blodpropp er noen jeg tenker på. Fikk blodpropp etter fødsel nr. 2 så det skal du ikke spøke med.. 0 Siter
soleil Skrevet 20. august 2003 Skrevet 20. august 2003 "Blodpropp medfører gjerne hevelse, smerte, rødhet og økt temperatur i leggen. Det hender imidlertid at ikke alle symptomene foreligger. En røntgenundersøkelse eller ultralyd kan avsløre om det foreligger en propp. Legeundersøkelse vil også kunne bidra til å avklare dette i tillegg til samtalen med pasienten. Blodpropp er sjelden hos jenter som ikke bruker p-piller og/eller røyker." Dette er klippet fra et svar som jeg fant ved å bruke søk-funksjonen oppe til høyre på det røde feltet. Svaret er fra en lege. 0 Siter
Gjest vondt i leggen Skrevet 21. august 2003 Skrevet 21. august 2003 Bruker du p-piller? Røyker du? Andre som har hatt blodpropp i familien? Ville oppsøkt lege var jeg deg. Bruker p-piller ja, men jeg er jo bare i begynnelsen av tyveårene. Fikk ikke snakket med legen i dag, men skal ringe i morgen...Kan blodpropp komme over tid, og man merker en slik prikking? Har hatt det i en uke ca nå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.