Gå til innhold

Fikk "tilfeldigvis" i meg antibiotika

Anbefalte innlegg

Gjest pamponelle

Jeg har vært i utlandet i en lang periode, og ble alvorlig syk med en kraftig halsinfeksjon. Legen gav meg antibiotika og jeg ble frisk kort tid etterpå. Kuren varte 8 dager. Jeg er redd for at det kanskje kan ha vært farlig for kroppen og ha fått i seg antibiotika, siden legene i Norge sikkert ikke ville gitt meg det (men jeg ble frisk så..) Det var skikkelige medisiner og et seriøst sykehus, så akkurat det bekymrer meg ikke. Det jeg er litt engstelig for, er om det kan være farlig for kroppen å ha tatt antibiotikakur "uten norsk grunn"?

Legen der nede sa at denne type Antibiotika som han gav meg var en sterk type som hjalp på det meste og som også ble brukt for andre "ulumskheter" nedentil. Jeg har aldri hatt behov for å teste meg for kjønnsykdommer, men hvis man hadde hatt f.esk chlamydia, ville denne antibiotikakuren ha tatt knekken så sykdommen da, siden legene sa at det var en slik sterk type antibiotika de hadde brukt? (De testet meg ikke for det altså, for som sagt har jeg ingen grunn til det).

Kan dette ha skadet kroppen min? Jeg kan ikke så mye om medisiner..

Tusen takk for seriøse svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116945-fikk-tilfeldigvis-i-meg-antibiotika/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lis@bet

Det skader ikke kroppen din med en antibiotikakur i ny og ne.

Det som er uheldig med antibiotika er at det i samme slengen dreper bakterier som vi _skal_ ha i kroppen. Dette kan føre til litt mageproblemer, og det er relativt vanlig å få soppinfeksjon nedentil etter en hestekur med antibiotika.

Hvis du tenker resistens er det ingenting å bekymre seg for etter én kur. :-)

Dalacin er en type antibiotika som ofte gis for kraftige sopp infeksjoner osv. der nedentil. Den brukes også hyppig ved halsbetennelser, særlig av folk som ikke tåler peniccillin. Nå vet jeg ikke om det var det du fikk, men det er da på ingen måte værre å få antibiotika i utlandet. Da har nok hatt halsbetennelser der før også

:-) Ta det helt lugn!!!

Gjest pamponelle

Nei, kroppen din tar ikke skade av en enkelt antibiotikakur :-)

Ok, tusen takk for svar :-)

Men angående mitt andre spørsmål: Dersom man _hadde_ hatt chlamydia likevel og hadde tatt denne kuren, ville chlamydiaen ha forsvunnet da?

Hilsen meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...