Gå til innhold

Hva gjør at man blir brun?


Gjest Sannasol

Anbefalte innlegg

Gjest Sannasol

Hei! jeg er ei jente på 16 år som blir veldig lett brun. På slutten av sommeren ser jeg nesten ut som en mullat :o)

Serlig på knærne nesten helt svarte. Men jeg har blondt hår og blå øyne og ingen i slekta mi er mørke. Dette annlegget for å bli brune har vi nok fått etter far. Men det er jo litt rart at andre som er minst like mye ute i sola går hvite hele året.

hva det som gjør det....har det noe med pigmenter i huden å gjøre ikke at jeg vet hva det er men....

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, lege

Du har rett i at medfødte egenskaper er av betydning for hudens pigmentproduksjon. Selv om pigmentet beskytter huden mot solens ultrafiolette stråler foreslår jeg at du beskytter deg med solfaktor f.eks. faktor 7-10.

For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet må du evt. rådføre deg med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nathali

gled deg over at du blir lett brun!! jeg blir absolutt ikke brun.Når jeg har vært to uker i Hellas og kommer hjem har jeg aldri fått den typiske syden brunfargen.Irriterende:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...