Lenny Skrevet 22. august 2003 Skrevet 22. august 2003 23% er vel dumt å bruke når man skal forklare dette. 3 spørsmål: A) Hvor mange % må du trekke fra for å halvere et tall? Og hvor mange % må du legge til for å doble et tall? C) Flertallet av mattestudentene mener altså at disse to %-ene skal være like, er du enig i det? 0 Siter
Prozak Skrevet 22. august 2003 Skrevet 22. august 2003 23% er vel dumt å bruke når man skal forklare dette. 3 spørsmål: A) Hvor mange % må du trekke fra for å halvere et tall? Og hvor mange % må du legge til for å doble et tall? C) Flertallet av mattestudentene mener altså at disse to %-ene skal være like, er du enig i det? "Flertallet av mattestudentene mener altså at disse to %-ene skal være like, er du enig i det?" Det tyder jo på en rimelig dårlig evne til ren logisk tenkning, og det lover ikke bra for de matematiske grunnkunskapene. ".................." 0 Siter
Prozak Skrevet 22. august 2003 Skrevet 22. august 2003 Det gjorde jeg også.. Typen måtte tegne og forklare en stund før jeg forsto.. Pinlig affære.. Jeg er ELENDIG i matte. Jeg fungerer allikevel greit på de fleste andre områder i livet, hva er egentlig poenget med å være så skærp i matte da?) Ikke så mye poeng, så lenge man ikke trenger det i arbeidslivet eller evt. privat. ".................." 0 Siter
Gjest ova Skrevet 22. august 2003 Skrevet 22. august 2003 23% er vel dumt å bruke når man skal forklare dette. 3 spørsmål: A) Hvor mange % må du trekke fra for å halvere et tall? Og hvor mange % må du legge til for å doble et tall? C) Flertallet av mattestudentene mener altså at disse to %-ene skal være like, er du enig i det? Og disse er matematikkstudenter, sier jeg bare ! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.