Gå til innhold

FU: Er du medlem av statskirka?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Der kom sommelbiten inn;)

Jeg vet det, men av alle ting ser det ut som jeg må stikke innom(!), for det er jo ingenting i forbindelse med den kirka som har en postadresse jeg klarer å finne..

Og det er laaangt ute på flatbygda, og når jeg er der besøker jeg mutter, og ser liksom aldr noen passende anledning til å stikke innom sognepresten, liksom;o)

Jeg forstår deg godt. Jeg er døpt i Paulus og klarer ikke å stikke innom kontoret der engang :o)

laguna1365380434

Du trenger ikke dåpsattest for å melde deg ut av statskirka. :-)

Gjør jeg ikke? Jøss!

Men jeg har fått sånn skjema for utmelding og der står det da visselig at jeg trenger dåpsattesten..

Jasså, de lurer meg;) Hvordan gjør jeg det da?

Annonse

Gjør jeg ikke? Jøss!

Men jeg har fått sånn skjema for utmelding og der står det da visselig at jeg trenger dåpsattesten..

Jasså, de lurer meg;) Hvordan gjør jeg det da?

Eneste jeg gjorde da jeg meldte meg ut var å skrive et brev til menighetsrådet og sa at jeg ville melde meg ut og at jeg ville ha attest på at jeg var utmeldt(ville slippe å lure på om jeg virkelig var meldt ut *ler*).

Her kan du se hva som ellers må være med av opplysninger i brevet: http://home.online.no/~humrog/konsekvenser.html

laguna1365380434

Eneste jeg gjorde da jeg meldte meg ut var å skrive et brev til menighetsrådet og sa at jeg ville melde meg ut og at jeg ville ha attest på at jeg var utmeldt(ville slippe å lure på om jeg virkelig var meldt ut *ler*).

Her kan du se hva som ellers må være med av opplysninger i brevet: http://home.online.no/~humrog/konsekvenser.html

Tusen takk! Da skal det kunne ordne seg i løpet av kort tid!

Dåpsdato husker jeg sef ikke, men DET bør mutter vite/ha ett sted..:o)

Tusen takk! Da skal det kunne ordne seg i løpet av kort tid!

Dåpsdato husker jeg sef ikke, men DET bør mutter vite/ha ett sted..:o)

Dåpsdato visste/husket ikke jeg heller, men det gikk faktisk helt greit uten. Kommer kanskje an på hvor "vanskelige" de vil være ved akkurat ditt menighetskontor om du trenger det?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...