vind Skrevet 4. desember 2000 Del Skrevet 4. desember 2000 Jeg har en sønn som f.t. jobber hardt for å kvalifisere seg til HMK Gardens drilltropp. Han sliter med en vond akillessene på den ene foten. Dette oppstod rett etter inntak for ca 8 uker siden, samtidig som han hadde en del problemer med gnagsår i samme område på foten. Han er noe plattfot, men har aldri hatt problemer med akilles i andre sammenhenger, selv om han har trent ganske intensivt i flere år. Har nå gått vekselvis på Brexidol og Ibux i flere uker. Dette holder det i sjakk, men det er der hele tiden. Å la foten få hvile er uaktuelt, med mindre han blir overflyttet til annen tjeneste. Kjenner av og til en "gnissende" lyd når han gnir på akilles. Hvilke utsikter har han til å klare å gjennomføre et fysisk intensivt år med mye marsering på hardt underlag? Hvor lenge kan han fortsette å bruke Brexidol for å holde symptomene i sjakk? Han har blitt anbefalt å skaffe en spesialsåle. Er det realistisk å tro at det vil kunne kurere plagene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11725-akillesproblem-pga-plattfot/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 5. desember 2000 Del Skrevet 5. desember 2000 vind. Som gammel militærlege kjenner jeg dette godt igjen. Hovedproblemene ligger nok i støvlene. De er ofte buet for mye inn mot achillessenen og gir et permanent trykk og er nok denne direkte årsak til betennelsen. Rådet må være at han prøver å finne støvel på depoet som passer bedre og tildels kan være så stor at han får plass til en spesialkopp for hælen. Dette får han kjøpt f. eks. på Løplabbet i Oslo. Inntil videre bør han legge på is 10-15 min. dgl. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11725-akillesproblem-pga-plattfot/#findComment-59130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.