Gå til innhold

egen kategori for idioti og surrealisme

Anbefalte innlegg

Et raskt søk på nettet, fører til en undersøkelse som Opinion har gjennomført blant journalister om partitilhørighet.

Jeg siterer;

"Norske journalister er venstrevridde, og bare fire partier ville fått plass på journalistenes Storting"

"De to første årene målingene ble gjort var Ap det største journalistpartiet, men selv om partiet har styrket seg med tre prosent siden forrige måling i 2001 har SV hatt en vekst på eventyrlige 11 prosent til 36 prosents oppslutning. Journalistene utpeker dermed Kristin Halvorsen som sin statsministerkandidat. Og sammen med AP med sine 33 prosent gir norske redaksjoner de to partiene rent flertall på Stortinget."

http://www.mediefestivalen.com/artikler/vis_artikkel.php?artid=42

......

Dette viser at du tar feil, og at norske journalister er "venstrevridde" så det holder.

norske journalister er "venstrevridde" så det holder ----

En smule refleksjon over temaet samt en rask kikk på Tv2s Holmgang etc. gjør at jeg priser meg lykkelig over at mange mennesker med mulighet for å sette dagsorden ikke befinner seg på høyresia.

Fortsetter under...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

23

• Grip

18

• Mr Kahn

12

• nick

5

Mest aktive i denne tråden

norske journalister er "venstrevridde" så det holder ----

En smule refleksjon over temaet samt en rask kikk på Tv2s Holmgang etc. gjør at jeg priser meg lykkelig over at mange mennesker med mulighet for å sette dagsorden ikke befinner seg på høyresia.

Akkurat det kan man diskutere i det vide og det brede. Selv synes jeg at et mangfold av ulike vinklinger er å foretrekke.

Meeen...poenget mitt var å dokumentere at journalister er "venstrevridde", slik de fleste oppfatter begrepet.

Gjest Journalist

Et raskt søk på nettet, fører til en undersøkelse som Opinion har gjennomført blant journalister om partitilhørighet.

Jeg siterer;

"Norske journalister er venstrevridde, og bare fire partier ville fått plass på journalistenes Storting"

"De to første årene målingene ble gjort var Ap det største journalistpartiet, men selv om partiet har styrket seg med tre prosent siden forrige måling i 2001 har SV hatt en vekst på eventyrlige 11 prosent til 36 prosents oppslutning. Journalistene utpeker dermed Kristin Halvorsen som sin statsministerkandidat. Og sammen med AP med sine 33 prosent gir norske redaksjoner de to partiene rent flertall på Stortinget."

......

Dette viser at du tar feil, og at norske journalister er "venstrevridde" så det holder.

Sørs mening med å påstå at pressen ikke er venstrevridd er å skape en illusjon om at grunnen til at FrP blir dårlig behandlet i pressen skyldes ikke pressens vestresympatier, men pressens rene objektivitet og rettferdighet.

Altså FrP blir ikke dårlig behandlet, det er FrP som er er noe dritt, pressen forteller bare sannheten om alle partier og hverken framhever eller undertrykker noe som helst.

Med håp om at noen tror på illusjonen.

Kanskje paven egentlig er muslim ?

Konstaterer bare at du fremdeles ikke har argumenter.

Poenget er, for øvrig, at eierene selvsagt bruker media for å forhindre SV/RV og lignende fra å komme til makten, ettersom det trolig vil føre til høyere beskatning av aksje-utbytte.

Med vennlig hilsen

Du er veiet og funnet for lett - igjen!

*ler*

Hva slags argumenter er det du savner da, Sør?

På hvilken måte bruker «eierne» sine egne medier for å hindre RV/SV å komme til makten da? Med sommerjobb i desken? Ikke vær latterlig, Sør. Ingen, aller minst aksjeeiere i norske medier, behøver å ødelegge for RV/SV - det klarer de da utmerket godt selv.

Det er først og fremst i møte med Midtøsten og i nedslagsfeltet rundt gamle kjernekadre i den marxistiske klanen fra gamle Sosialistisk Folkeparti vi ser de politiske kulørene klarest. Frankfurterskolen har fått sin renesanse i Norge gjennom medieprofessor Sigurd Allern og hans omgangskrets etter paradigmeskiftet i AP på slutten av femtitallet.

NRK og NTB er etter min mening verstingene når det gjelder mangel på objektivitet og journalistisk integritet. Det går snart ikke en dag uten at vi ser ortodoske marxister i samtale med ortodoske marxister. Paneldebatter har alltid et overveldende flertall av venstreorienterte rikssynsere, spesielt når USA og Israel skal under lupen.

Men, siden DOL i alminnelighet - og DU i særdeleshet - ikke er egnet til å diskutere slike emner, så skal jeg avstå fra å trekke dette videre. ;^)

*ler*

På hvilken måte bruker «eierne» sine egne medier for å hindre RV/SV å komme til makten da? Med sommerjobb i desken? Ikke vær latterlig, Sør. Ingen, aller minst aksjeeiere i norske medier, behøver å ødelegge for RV/SV - det klarer de da utmerket godt selv.

Det er først og fremst i møte med Midtøsten og i nedslagsfeltet rundt gamle kjernekadre i den marxistiske klanen fra gamle Sosialistisk Folkeparti vi ser de politiske kulørene klarest. Frankfurterskolen har fått sin renesanse i Norge gjennom medieprofessor Sigurd Allern og hans omgangskrets etter paradigmeskiftet i AP på slutten av femtitallet.

NRK og NTB er etter min mening verstingene når det gjelder mangel på objektivitet og journalistisk integritet. Det går snart ikke en dag uten at vi ser ortodoske marxister i samtale med ortodoske marxister. Paneldebatter har alltid et overveldende flertall av venstreorienterte rikssynsere, spesielt når USA og Israel skal under lupen.

Men, siden DOL i alminnelighet - og DU i særdeleshet - ikke er egnet til å diskutere slike emner, så skal jeg avstå fra å trekke dette videre. ;^)

Du skriver: "På hvilken måte bruker «eierne» sine egne medier for å hindre RV/SV å komme til makten da?"

På samme måte som du, hvis du eide en avis, selvsagt ville brukt den for å presentere dine egne synspunkter.

Med vennlig hilsen

Jeg siterer;

......

Selvsagt er det mange journalister som stemmer SV - SV er et populært parti blant dem med utdannelse.

Men det som er vesentlig er hvorvidt EIERENE av media er "venstrevridde", og det er de åpenbart ikke.

Med vennlig hilsen

Annonse

Selvsagt er det mange journalister som stemmer SV - SV er et populært parti blant dem med utdannelse.

Men det som er vesentlig er hvorvidt EIERENE av media er "venstrevridde", og det er de åpenbart ikke.

Med vennlig hilsen

Venstrevridningen i norsk presse er en konsekvens av at over 2/3 av journalistene er røde i sitt partivalg.

Denne tendensen er veldokumentert, og påvirker selvsagt medias vinkling og valg av saker.

Du må nok revurdere din dogmatiske oppfatning av virkeligheten.

Du skriver: "På hvilken måte bruker «eierne» sine egne medier for å hindre RV/SV å komme til makten da?"

På samme måte som du, hvis du eide en avis, selvsagt ville brukt den for å presentere dine egne synspunkter.

Med vennlig hilsen

Nei, det er ikke selvsagt. Hensikten med å eie en avis er selvsagt å tjene penger, ikke å fremme sine personlige synspunkter.

Nok en gang sør; du må prøve å skjønne kapitalismen. Da forstår du mer av hva som skjer i samfunnet.

Nei, det er ikke selvsagt. Hensikten med å eie en avis er selvsagt å tjene penger, ikke å fremme sine personlige synspunkter.

Nok en gang sør; du må prøve å skjønne kapitalismen. Da forstår du mer av hva som skjer i samfunnet.

Du går i ring!

Poenget er at de vil tjene MER penger hvis Frp sitter med makten enn hvis RV sitter med makten.

Ergo støtter de Frp, og er derfor høyrevridde, og selvsagt ikke venstrevridde.

Med vennlig hilsen

Venstrevridningen i norsk presse er en konsekvens av at over 2/3 av journalistene er røde i sitt partivalg.

Denne tendensen er veldokumentert, og påvirker selvsagt medias vinkling og valg av saker.

Du må nok revurdere din dogmatiske oppfatning av virkeligheten.

Det er ikke journalistene, men redaktøren/eierene som avgjør hvilken "vridning" en avis har.

Med vennlig hilsen

Gjest psykopatruljen

Hei,

Hvis man kan slå folk (foran kamera) og ikke få straff, hvem skal da straffes? Loven er vel til for å brukes?

"Martin ble ikke straffet for å slå - ergo er det greit at jeg slår ned hvem jeg mener bør slås ned."

Med vennlig hilsen

Overlat Martin til psykopatruljen du Sør! Vi finner nok deg snart også.

Gjest psykopatruljen

Jeg har aldri sett noen her inne som er så dumme at de støtter AKP(m-l). Men jeg har sett en del som er så dumme at de støtter Frp.

Med vennlig hilsen

Psykopatruljen har funnet "nicklisten", så nå er det håp for deg, Sør. Er det bare sørpå denne listen kan brukes i kommunevalget?

Annonse

Gjest psykopatruljen

*ler*

Og hvor mye av det som Frp sa for 10 år siden vedgår de nå?

Hagen var med på en lov om at oljepengene IKKE skulle brukes. Nå vil han bruke dem.

Hagen ville ikke "subsidiere Nordnorge" - nå vil han.

Frp er en vits av et popularistisk parti. De angriper en hvilken som helst gruppe (alenemødre, sosialklienter, innvandrere, osv) som de håper er såpass svake at de ikke kan forsvare seg selv mot idiotiet Frp anklager dem for.

Med vennlig hilsen

Carl er en god bruker av psykopatruljen!

Bli det du også, Sør!

Du går i ring!

Poenget er at de vil tjene MER penger hvis Frp sitter med makten enn hvis RV sitter med makten.

Ergo støtter de Frp, og er derfor høyrevridde, og selvsagt ikke venstrevridde.

Med vennlig hilsen

"Poenget er at de vil tjene MER penger hvis Frp sitter med makten enn hvis RV sitter med makten."

Det er lite sannsynlig.

Det viktigste er likevel at redaksjonene rundt omkring domineres av venstrevridde journalister (dokumentert i annet innlegg).

Dine konspirasjonsteorier bygger på at eierne går omkring og forteller sv-journalistene hva og hvordan de skal skrive.

Det kan du neppe tro på selv engang.

Gjest psykopatruljen

Pressen i Norge (eller andre land) kan neppe beskrives som "venstrevridd". Den er ofte eiet av kapitalsterke krefter, og de tjener penger på å annonsere for multinasjonale firma.

Med vennlig hilsen

"Skrudde" folk kan vi alt om, Sør!

Det er ikke journalistene, men redaktøren/eierene som avgjør hvilken "vridning" en avis har.

Med vennlig hilsen

Så du tror altså at sv'erne i journalistlauget lar eierne gå rundt i redaksjonene og diktere skriveriene. Da tenker jeg det hadde blitt ballade i øl-kjellerne rundt omkring.

Gjest psykopatruljen

*ler*

Mr. Kahn. Husk at det skal være hemmelig å være medlem av psykopatruljen!

Gjest psykopatruljen

Ja. Sør er nok et alvorlig tilfelle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...