Gå til innhold

Hjelp, oppvaskmaskinen virker ikke!

Anbefalte innlegg

Har fått låne en benkoppvaskmaskin, og skulle prøve den i dag. Koblet den til vaskemaskinkrana, siden det var eneste muligheten jeg hadde.

Satte den igang, og det så ut som om den vasket og koste seg.

Så reagerte jeg litt på at det tok så himla lang tid!

Jeg gikk og sjekket, og jammen sto den ikke der og dunka jevnt og trutt uten at det var vann inni nesten i det hele tatt. Ikke var det varmt inni der heller. I tillegg var det endel vann på gulvet som hadde rent ut. Det drypper fra undersiden på den.

Hva kan være galt da? Jeg brukte ikke orginalslangen (inn), men vaskemaskinslangen, men jeg kan ikke se at det skulle ha noe å si.

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117797-hjelp-oppvaskmaskinen-virker-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jepp. Ellers hadde ikke gulvet vært fullt av vann. Det virker som om vannet renner ut i bunnen av oppvaskmiaskina!

Det kan ikke være en slags tømmekran under der, vel?

Skruv av baklokket - slangen på magnetventilen på innsia må være "hoppet" av.

Sjekk det og gi meg tilbakemelding. Hvis den har stått lenge, tørker slangene opp. Sjekk alle slangetilkobblinger på innsiden. Sannsynlighvis er det utpumping du har hørt, da flomvernet har slått til.

Den lagde helt lik lyd fra begynnelsen av, og tingene inni var fortsatt møkkete etter tre timer..?

Den lagde helt lik lyd fra begynnelsen av, og tingene inni var fortsatt møkkete etter tre timer..?

Ja - du har nok en lekarsje på innsiden. Sannsynlig er slangen hoppa av på baksia megnetvenilen. "Vaskingen" du har hørt er at flomsikkringa har slått inn, og utpumping har gått for fuldt.

Annonse

Ja - du har nok en lekarsje på innsiden. Sannsynlig er slangen hoppa av på baksia megnetvenilen. "Vaskingen" du har hørt er at flomsikkringa har slått inn, og utpumping har gått for fuldt.

Ok, tusen takk for hjelpen!

Skal sjekke det når jeg kommer hjem!

*smask*

Ok, tusen takk for hjelpen!

Skal sjekke det når jeg kommer hjem!

*smask*

Haha, den funket med en gang jeg hengte opp utslagsslangen. En kompis tipset meg om at den måtte henge høyere enn toppen på oppvaskmaskina.

Hvorfor i helvete står ikke det i bruksanvisningen, da?

Jaja, nå funker den ihvertfall :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...