Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis tennene råtner ut av kjeften på eldre på grunn av manglende stell, så er det dårlig. Ikke?

Jo, selvsagt.

Men hvis det skjer når folk i Norge blir 90 år, mens de i andre land mister tennene når de er 70 år, så er det likevel forskjellig fra om det var motsatt.

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

22

• Grip

16

• Goliath

4

• conan

3

Mest aktive i denne tråden

At hvis man skal presentere statistikk, bør man ha noe sammenlignbart materiale.

Hvis tennene råtner av mangel på pleie, er det greit å gi fan i statistikken og heller ordne opp i forholdene.

Det hjelper ikke norske eldre at situasjonen er verre i Ulan Bator.

Hvis tennene råtner av mangel på pleie, er det greit å gi fan i statistikken og heller ordne opp i forholdene.

Nei, men før man fordømmer alt og alle er det kanskje på sin plass å sjekke hvordan det er i nabolandene, som Danmark, Storbritannia, Sverige, osv.?

Med vennlig hilsen

Sør driter som vanlig i realitetene og det virkelige liv, så lenge han kan teoretisere og finne tall som gjør at han kan argumentere mot den virkeligheten som de fleste lever i.

Han er en svært merkelig skrue, og det er vesentlig bedre at han får utfolde seg her enn at han får utfolde seg i den virkelige verden.

Der hadde han vel dog raskt gått til grunne.....

Jo, selvsagt.

Men hvis det skjer når folk i Norge blir 90 år, mens de i andre land mister tennene når de er 70 år, så er det likevel forskjellig fra om det var motsatt.

Det går uker mellom hver tannpuss. Da blir tennene dårlige.

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article130692.ece

.....

Er det mulig å relativisere alle offentlige tjenester? Er det slik at helsetjenestene i Norge er gode, *fordi* de er dårligere i Guadalupe (eller hva det heter)?

Nei, men før man fordømmer alt og alle er det kanskje på sin plass å sjekke hvordan det er i nabolandene, som Danmark, Storbritannia, Sverige, osv.?

Med vennlig hilsen

Det trenger man ikke når det går uker mellom hver tannpuss. Da kan man heller begynne å hjelpe gamlingene med tannpussen.

Annonse

Den eneste referansen jeg har til pleie av eldre i Norge; er en dansk dame jeg snakket med for noen år tilbake.

Hun hadde bodd i Norge i en del år, og hadde sine gamle foreldre i Danmark.

Sammenlignet med det tilbudet hennes foreldre fikk i Danmark, omtalte hun eldreomsorgen i Norge som "skammelig".

Den eneste referansen jeg har til pleie av eldre i Norge; er en dansk dame jeg snakket med for noen år tilbake.

Hun hadde bodd i Norge i en del år, og hadde sine gamle foreldre i Danmark.

Sammenlignet med det tilbudet hennes foreldre fikk i Danmark, omtalte hun eldreomsorgen i Norge som "skammelig".

Hei,

Det tror jeg er høyst variabelt. Min erfaring med sykehus i Danmark er også "skammelig", mens andre er fornøyd. Det er nok veldig individuelt. Min bestemor (her i Norge) er veldig godt fornøyd med de sykehjemmene hun har vært innom.

Håper du og dine har det fint.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...